Bukefalos 28 år!

Mata höns med ägg?

Seabaz

Trådstartare
Känns det inte lite som kannibalism?

Jag hörde en diskussion (för att jag tjuvlyssnade, jag kände inte personerna så jag vågade inte fråga) om att har man höns så behöver man ingen kompost och en av de vanligaste grejerna deras höns fick var ägg....? O_o
 
Sv: Mata höns med ägg?

och är det ingen kyckling i ägget är det ju inte någon kannibalism.
 
Sv: Mata höns med ägg?

Jag vill minnas att vi gav kycklingarna kokt ägg, men jag vara ganska liten och är inte helt säker....
 
Sv: Mata höns med ägg?

vi hade ett antal agg som spracktes under vintern pga kyla. Dem gav jag till honsen nar dem hade tinat (utan skalet) sa blev dem ateranvanda :) daremot fick dem snackskal for kalk istallte for sina egna aggskal, kande inte riktigt att jag skulle orka halla pa och tvatta dem hela tiden och ville inte riskera att dem borjade ata sina egna agg sjalva.
 
Sv: Mata höns med ägg?

Våra fick INTE äta vare sig ägg, kyckling eller äggskal. Dels för att det inte känns rätt att mata en art med sin egna art (kyckling) och dels för att inte ge dom någon som helst uppmuntran på att hacka ägg.

Snäckskal har dom dock fri tillgång på.
 
Sv: Mata höns med ägg?

Jag ger dom äggskal från egna ägg ibland, men fint nedsmulade i annan mat. Mina små kycklingar fick lite kokt äggula för jag har läst att det skulle vara bra. Att ge dom råa ägg skulle kännas konstigt! Men kakrester som innehåller ägg och vanliga matrester som paj med äggstanning i mm får dom.
 
Sv: Mata höns med ägg?

Tidigare när jag var hönsägare fick de krossat äggskal, men har inte ett vare sig råa eller kokta ägg. Ser ingen anledning till det.
 
Sv: Mata höns med ägg?

Vi har höst och vi ger dem krossat äggskap ibland. Annars får de krossad kalk, men det är alltid bra att återanvända kalken. Sen har vi en litte udda höna. Ifall man lämnar ett ägg i boet för länge går hon och äter upp det.
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Är man helt galen om man är lite sugen på pärlhöns? Jag hade hoppats att någon i nejden hade några så man kunde få lyssna på dem IRL...
Svar
3
· Visningar
2 294
Senast: Ainon
·
IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
187
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 375
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 602
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp