Wysiwyg

Trådstartare
Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer men Apple är ju så jäkla dyrt! 😂

Jag använder min nuvarande dator väldigt sällan. Behöver den för att skicka jobbmail, skriva på och ibland något teamsmöte. Tänker inte att man behöver en 15tkr dator för det. :D

Har dock alltid haft MacBook och känner mig lite vilsen i ”vanliga” datorvärlden. Är det något speciellt man bör tänka på? Något märke man ska akta sig för? Det behövs som sagt inget avancerat alls utan vill bara ha något som funkar och där jag kan använda vanliga grejer typ Word och mailen samt surfa.
 
Om du vill stanna hos Apple, varför inte kolla på en iPad och köp till skal med tangentbord (ej original för Apples egna är självklar svindyra)?

Jag har en iPad med tangentbord och en bluetooth-mus. Funkar jättebra! Jag har en Office-licens till min dator och den går även att använda på iPad. Min funkar för det du listar + mycket annat.

Beträffande PC tycker jag annars att Asus, Dell och Hp ofta har vettiga dator. När jag köpt PC har jag åkt till Elgiganten - som jag upplever har bra och kunnig personal - och kollat. Fördel när datorerna står framme och man kan ”känna på” tangentbordet.
 
Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer men Apple är ju så jäkla dyrt! 😂

Jag använder min nuvarande dator väldigt sällan. Behöver den för att skicka jobbmail, skriva på och ibland något teamsmöte. Tänker inte att man behöver en 15tkr dator för det. :D

Har dock alltid haft MacBook och känner mig lite vilsen i ”vanliga” datorvärlden. Är det något speciellt man bör tänka på? Något märke man ska akta sig för? Det behövs som sagt inget avancerat alls utan vill bara ha något som funkar och där jag kan använda vanliga grejer typ Word och mailen samt surfa.
Min senaste dator är en HP och den köpte jag för ca 4000 kr i somras. Tycker att man får mycket för pengarna numera :) ! Om inget oförutsett händer förväntar jag mig att kunna ha denna dator i ett flertal år. Den har bra med minne, osv.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 367
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Min lap top börja bli gammal och sliten och börjar ha lite åsikter om vad jag ber den om. Jag kan dock inte leva utan dator, men har...
2
Svar
35
· Visningar
1 320
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag är i akut behov av att köpa en ny dator då den jag har är gammal och inte helt stabil. Egentligen borde vilken enkel skitdator som...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 517
Senast: Shaggy
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 927

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp