Material i medicinkapslar?

Sv: Material i medicinkapslar?

Stilnoct är ingen bensodiazepin om man skall vara petig.
Det kan du se om du kollar upp den kemiska beteckningen för den i Fass. Det är kemin som bestämmer om det är en bensodiazepin eller ej.
Du kan också läsa i Fass att bland bensodiazepiner står det i texten att de till hör dessa medan du inte hittar namnet i texten för stilnoct.

Att det är mycket problem med smärttabletter och lugnande visar mest på de största problemen i vården. Psykiska problem och långvarig smärtproblematik. Oftast hamnar man bara hos VC där kunskapen om smärta och psykisk sjukdom är begränsad. Att problemen med tabletter för detta (inkl faktiskt även receptfria smärttabletter) är problematiska är mycket ett tecken på att vården i just dessa grupper inte är bra nog.
Annars så är min erfarenhet att det är arbetsamt med att få ut narkotikaklassat även om man har stark smärta eller svåra sömnproblem.
 
Sv: Material i medicinkapslar?

Nu är ju flygresan dagen efter första inlägget skrevs, så nu går det inte att göra så mycket åt saken, men testar inte folk saker hemma innan de ska användas på riktigt?

Hade jag behövt lugnande hade jag testat hemma så jag visste att de fungerade innan jag tog de med mig dit jag skulle.
 
Sv: Material i medicinkapslar?

Jag tror man får förfrågan om man går på mediciner och i så fall vilka om man av någon anledning skulle testas. Man måste ju veta vad som förväntas hittas också så proverna kan tolkas rätt.
Att skickas till polisen för drogtestas är väl annars inte så vanligt om de inte ser något som pekar på det.
 
Sv: Material i medicinkapslar?

Visst är det hemskt!

Jag säger alltid till mig själv att jag aldrig mer ska flyga när jag kommit hem från en resa, och sen står jag där igen och bokar en resa och fattar först efter jag betalat att nu måste jag flyga igen..

Min plan denna gången är att ta en sobril nån timma innan flyget. Jag hade supit mig full om det hade gått istället men planet går sex på morgonen och jag tror inte någon säljer sprit på Arlanda vid den tiden.

Men skaffa några piller. Dom hjälper faktiskt. Jag får effekt efter en timma eller så. Blir lite dåsig i huvudet, sen avslappnad och vissa gånger så somnar jag en stund om jag tillåter mig vilket bara är bra för då flyger tiden förbi.

Jag brukar ta Postafen eftersom jag har så lätt för att bli åksjuk och jag sover gott av dem, så det brukar hjälpa:)
 
Sv: Material i medicinkapslar?

Stilnoct är väl ändå inte benso?

Stilnoct är ingen bensodiazepin om man skall vara petig.
Det kan du se om du kollar upp den kemiska beteckningen för den i Fass. Det är kemin som bestämmer om det är en bensodiazepin eller ej.
Du kan också läsa i Fass att bland bensodiazepiner står det i texten att de till hör dessa medan du inte hittar namnet i texten för stilnoct.

Att det är mycket problem med smärttabletter och lugnande visar mest på de största problemen i vården. Psykiska problem och långvarig smärtproblematik. Oftast hamnar man bara hos VC där kunskapen om smärta och psykisk sjukdom är begränsad. Att problemen med tabletter för detta (inkl faktiskt även receptfria smärttabletter) är problematiska är mycket ett tecken på att vården i just dessa grupper inte är bra nog.
Annars så är min erfarenhet att det är arbetsamt med att få ut narkotikaklassat även om man har stark smärta eller svåra sömnproblem.

Nä ok, då kanske den inte är det i laga ordning då. Den är däremot inte så bra att dra i sig om man ska ut och köra bil oavsett.
 
Sv: Material i medicinkapslar?

Nu är ju flygresan dagen efter första inlägget skrevs, så nu går det inte att göra så mycket åt saken, men testar inte folk saker hemma innan de ska användas på riktigt?

Hade jag behövt lugnande hade jag testat hemma så jag visste att de fungerade innan jag tog de med mig dit jag skulle.

Delvis knapplån.

Jag blir istället oerhört förvånad över att folk både lämnar bort och tar andras mediciner så lättvindigt:crazy:. Nu läste jag inte alla inlägg så noga, men att ta tabletter man inte använt, utskrivna för någon annan kan vara rent av livsfarligt. Äter TS andra tabletter för sitt mående, jag uppfattade inte om hon gjorde det nu eller hade gjort, så kan kombinationen vara farlig i sig. Mediciner har biverkningar, kan slå ut den ena effekten och ge något helt annat istället. I fortsättningen vill jag rekommendera både TS och andra i tråden att gå till läkare själva för att få sitt recept.

I mitt jobb inom vården, får man inte ens ge en alvedon eller någon form av hälsokost utan att först kolla av med sjuksköterska att det är en okej kombination med andra mediciner vårdtagaren tar.
 
Sv: Material i medicinkapslar?

KL

Jag kan meddela allihopa att jag är framme i Norge nu utan något klammer med rättvisan ;)

Apropå att ta andras mediciner: jag har tagit Xanor förut, dock inte ett helt mg, det var därför jag ställde ursprungsfrågan.
 
Sv: Material i medicinkapslar?

Hur går det då? Är du ute och kör bil, hög som ett hus?
Det var väl du som var pilot, hur kunde du köra på Benzo? :D
 
Sv: Material i medicinkapslar?

Japp, det var jag som körde planet :D Nej, ingen bilkörning, jag har inte körkort.

Somnade nästan omedelbart efter starten, såå skönt! Blev trött förstås, men inte sluddrig eller vinglig. Nu har nog halveringstiden gått, för jag börjar piggna på mig lite och har druckit lite kaffe.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp