Material i medicinkapslar?

Sv: Material i medicinkapslar?

jaha. Tyckte bara ditt svar var lite malplacé om det var riktat till mig. Jag har aldrig påstått att man inte får köra på benso. De måste dock vara utskrivna på just dig.
Jag vet allt det där som du skrev - ja jobbar med bl.a. sådana här frågor dagligen.
 
Sv: Material i medicinkapslar?

Riktigt så enkelt är det inte, de kanske hoppade ut precis framför bilen för att begå självmord. Polisen kollar körförmågan med diverse testar, visar du inte ett enda tecken på att vara slö behöver det inte vara så att du åker fast för drograttfylla.

Men att ta andras narkotikaklassade tabletter är missbruk och du lär ligga riktigt risigt till om tullen tar dig och du inte kan plocka fram ett recept. Fattar inte hur någon ens kan fundera på det. :crazy:
 
Sv: Material i medicinkapslar?

Oh my, du beskriver exakt min känsla:o Ska flyga 11 timmar i januari och känner just nu att jag skulle kunna avboka resan, flygturen blir tuff. Jag tar inga lugnande läkemedel, har aldrig gjort, men har faktiskt starka funderingar på att göra det inför resan...

Visst är det hemskt!

Jag säger alltid till mig själv att jag aldrig mer ska flyga när jag kommit hem från en resa, och sen står jag där igen och bokar en resa och fattar först efter jag betalat att nu måste jag flyga igen..

Min plan denna gången är att ta en sobril nån timma innan flyget. Jag hade supit mig full om det hade gått istället men planet går sex på morgonen och jag tror inte någon säljer sprit på Arlanda vid den tiden.

Men skaffa några piller. Dom hjälper faktiskt. Jag får effekt efter en timma eller så. Blir lite dåsig i huvudet, sen avslappnad och vissa gånger så somnar jag en stund om jag tillåter mig vilket bara är bra för då flyger tiden förbi.
 
Sv: Material i medicinkapslar?

Så här står det om dom. Vill också klargöra att jag inte kände mig påverkad av dom och dom verkar inte heller på ett sätt som gör en hög så att säga.

Effekter på drogtester i urin.
Om du lämnar urinprov för ett drogtest kan användning av Seroquel göra att du testar positivt för metadon eller vissa läkemedel mot depression som kallas tricykliska antidepressiva (TCA). Detta kan ske när vissa testmetoder används, trots att du kanske inte tar metadon eller TCA, och i så fall kan ett mer specifikt test utföras.
Fast utslag på drogtest är en sak, körförmåga en annan. De kan hänga ihop men gör det inte alltid.
Sen, om du nu går på Seroquel och får lämna drogtest så är det ju kanske bra att upplysa dem om detta så att de väljer rätt testmetod.
 
Sv: Material i medicinkapslar?

som jag har uppfattat det så är det ingen fördröjning på kapslarna.
jag sitter på "rätt plats" nu så jag letar lite i mina anteckningar - återkommer...

Det jag läser mig till lite snabbt nu är att "hårda kapslar" är gjorda av gelatin.
Mjuka kapslar (typ Ipren) är väl såna som man inte kan ta isär - det var så liten text där så jag kunde inte läsa vad där stod.

Just ja, har ju glömt den sortens kapslar som nya Ipren och omega-tabletter och liknande.

Hårda kapslar som man kan skruva isär är alltså i princip bara gelatin?

Ska prova att lägga en i lite ljummet vatten och se hur lång tid det tar att lösa upp den.
 
Sv: Material i medicinkapslar?

Fast utslag på drogtest är en sak, körförmåga en annan. De kan hänga ihop men gör det inte alltid.
Sen, om du nu går på Seroquel och får lämna drogtest så är det ju kanske bra att upplysa dem om detta så att de väljer rätt testmetod.

Nu tar jag den inte längre utan två andra som inte ger såna utslag.

Jag tänkte mest om dom skulle göra en flygande inspektion någon gång, det är väl inte helt omöjligt beroende på omständigheterna. Då hade jag ju kunnat åka dit, om än för en stund. Jag går ju inte runt med asken på mig hela tiden så jag kunde ju lika gärna ljuga enligt dom.
Säg att jag är ute på krogen. Tar en dricka för mycket och spyr i en hörna. Då kanske dom vill ta tester om dom nu ändå plockar med mig in för att se så jag bara är onykter.
 
Sv: Material i medicinkapslar?

Fast det är ju det jag säger, om du talar om att du tar Seroquel så kan de (om jag fattade saken rätt) använda en annan analysmetod för att få fram ett resultat som inte visar på metadon eller TCA.
 
Sv: Material i medicinkapslar?

Jo det stod det att dom kunde göra, som tur är för dom människor som kanske hamnar i den sitsen. Tycker dock det är lite skrämmande att en medicin kan ge utslag för droger. Då undrar man vad dom stoppat i tabletten egentligen...
 
Sv: Material i medicinkapslar?

Det tycker inte jag är särskilt konstigt eftersom många mediciner är droger. Att sen många tror det är ofarligt för att en läkare skriver ut det är något annat, sen sitter det inte så få på behandlingshem några år senare (i bättre fall) och undrar vad fan som hände.
 
Sv: Material i medicinkapslar?

Men det förstår jag och det är därför jag alltid undvikit medicin tidigare. Har alltid varit en stor medicinvägrare.
Men nu måste jag ta mina piller för att orka leva, tur som är så känner jag mig inte drogad. Bara när jag tagit en sobril extra och det är ju inget konstigt alls.

Jag ser ju bara vad concertan gör med min son. Från duracellkanin till normalläge..
 
Sv: Material i medicinkapslar?

Det tycker inte jag är särskilt konstigt eftersom många mediciner är droger. Att sen många tror det är ofarligt för att en läkare skriver ut det är något annat, sen sitter det inte så få på behandlingshem några år senare (i bättre fall) och undrar vad fan som hände.

Ja precis. Det är inte så värst ovanligt med folk som är t ex Tramadol- eller Citodonberoende - eller för all del beroende av någon av bensodiazepinerna (Stesolid, Sobril, Stilnoct m.m.)
 
Sv: Material i medicinkapslar?

Jo det stod det att dom kunde göra, som tur är för dom människor som kanske hamnar i den sitsen. Tycker dock det är lite skrämmande att en medicin kan ge utslag för droger. Då undrar man vad dom stoppat i tabletten egentligen...
Ge mig två års studier till så ska jag kunna förklara även det för dig... :p

Men min spontana tanke är att det förmodligen är så att substanserna är väldigt lika varandra kemiskt. Det behöver inte vara konstigare än så. Och de kan ändå ha olika effekt i kroppen.
 
Sv: Material i medicinkapslar?

Har Du tagit den tabletten innan? Av Benso kan man få tvärtom effekt, dvs bli pigg, stirrig och mer ångest. Dubbelt upp om det.blandas med alkohol.
 
Sv: Material i medicinkapslar?

Om man tror det har man inte läst bipacksedeln eller inte fått full information av sin läkare alternativt man har avsagt sig hjälpen på apoteket.
Folk tror att paracetamol är ofarlig för det säger man på reklamen på tv att den är så snäll. Det ligger som nr 1 på listan på förgiftning hos människor med läkemedel här i Sverige.

Det är få mediciner som inte har nackdelar oavsett om de är på recept eller ej. Tom kosttillskott kan bli farliga i fel mängd.
Intalar man sig annat är man helt fel ute.

Användning skall alltid vägas mot nytta och alternativ skall alltid kollas upp.
Vanligtvis fallerar det på vägen där någonstans.
 
Sv: Material i medicinkapslar?

Ja precis. Det är inte så värst ovanligt med folk som är t ex Tramadol- eller Citodonberoende - eller för all del beroende av någon av bensodiazepinerna (Stesolid, Sobril, Stilnoct m.m.)

Stilnoct är väl ändå inte benso?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp