Med en dåres envishet....

Jag tycker personligen inte det är ok och men det är inte min häst tänker jag och ägaren eller den som har hand om hästen sköter den väl efter vad den anser vara bäst. men nog undrar jag om inte man klär hästen efter sig själv alltför ofta, det är ju faktiskt en HÄST med hårrem av en anledning...
Att ta på täcke för den inte ska lorta ner sig är väl på gränsen?? Ska man tävla eller träna möjligtvis men annars anser jag det inte vara en anledning för att lägga på täcke...
Fast jag förstår att vissa hästar faktiskt behöver. Min egen hade ryggont och fick ha regntäcke vid regn förra våren.

Var på tävling i helgen 20 grader säkerligen mer, med klarblå himmel, och endel la på täcke när de skulle stoppa in hästen i transporten. Måste ju vara rätt varmt där inne, efter en ritt under strålande sol dessutom...
 
Jag är precis lika lat som dessa två ägare, jag vill kunna få min häst ren och ridbara någorlunda lätt, två dagar denna veckan trodde jag på fint väder och lät lillkillen vara utan, när jag kommer upp till stallet så hittar jag en häst med 1 cm tjock blöt lera över hela sig, jag vill inte spla av hästen och lägga på en sadel på en blöt häst och jag vill inte vänta 3 timmar tills det torkat så det går att borta av heller.

De alternativ jag har med min skitgris är:
1. regntäck vid minsta risk för regn (iaf tills hagen torkat upp helt så det inte finns ett geggigt dike i mitten och "mysa" i).
2. att stallägaren tar in honom vid lunch så han hinner torka om han geggat ner sig.
3. låta honom gå utan ta in honom när jag kommer, sitta och vänta ett par timmar tills han torkar och sen rida och inte vara klar förrän närmare midnatt.
 
verkligen inte..:!
det beror lite på om det är typ flugtäcken lr nått... men inte vintertäcke! stackars hästar!
 
Jag förstår precis vad du menar, men om man har tagit på sig det stora ansvaret att ha häst får man faktist göra de uppoffringarna!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 487
Senast: AlmostEasy
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 368
Senast: Luleå
·
Hästmänniskan Jag funderar på att byta stall till ett Active Stable. Jag tycker att idén verkar god och att stallet verkar fungera bra. Men jag...
Svar
4
· Visningar
943
Senast: Myy
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 417
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp