Bukefalos 28 år!

Medryttare under sommaren

TheHorseLover

Trådstartare
hej på er har suttit nu o tänkt lite och undrar om det är nån som tänker likadant tror ni att det är många som skulle vilja ha hjälp med sin häst ett par ggr i veckan nu under sommaren bara?
 
Någon enstaka finns det säkert, men för de allra flesta är det ju under sommaren det är roligast att ha häst och även då man har tid med den och det är ljust länge osv. Så om man inte behöver hjälp hela året är det inte så ofta man behöver det på sommaren.

Dessutom tar det ju ofta tid att "skola in" en medryttare, hitta rätt person och så ska medryttaren rida in sig innan den kan göra något vettigt. Det gör att jag aldrig skulle skaffa medryttare för en så kort period som en sommar, om jag inte kände personen sedan tidigare och verkligen behövde hjälpen.
 
Jag skulle hellre ha det under vintern när det är mörkt och motigt. På sommaren är det ju roligast att vara hästägare och det vill jag ha själv.
 
Nej, jag tror det blir svårare. Samma sak med alla som söker "sommarhäst". Det är ju på sommaren det är "lätt" och kul att vara hästägare.

Jag skulle dock uppskatta en "medryttare" nu när min hälsa verkligen kör mig i väggen. Men min häst är inte inriden (under inridning) och folk vill oftast hjälpa till med hästar bara för att rida. Så jag lider på. ;)
 
Jag har ju sökt medryttarhäst några gånger och enligt mina erfarenheter så är det svårt att hitta en häst kring sommaren. Och att hitta en häst att rida ENDAST under sommaren är nog ännu svårare. Men jag ska inte säga att det är omöjligt, ibland ska man ha tur också :)
 
Min syster letar medryttare under sommaren då hennes jobb (säsong) har många 12h pass. Så visst finns det, men det är inte många! ;)
 
Jag skulle inte vara intresserad av det. Jag vill inte ha omaket att annonsera/svara på annonser, ordna provridning, fundera osv för en så kort period.
 
hej på er har suttit nu o tänkt lite och undrar om det är nån som tänker likadant tror ni att det är många som skulle vilja ha hjälp med sin häst ett par ggr i veckan nu under sommaren bara?
Jag hade velat det, iofs är väl året om bäst. Men jag är en av få som mycket hellre rider andra årstider än sommaren. På sommaren har jag så mycket annat att göra . Vintern behöver jag häst mer. Lättare att ha det i vardagen då.
 
Tror det finns en hel del faktiskt. Det är så otroligt mycket att göra med hästarna på sommaren rent praktiskt. Spraya dom ev ta in och ut dom då många behöver komma in under den jobbigaste tiden på dagen osv. Jag åkte upp till min häst ibland 3 ggr per dag under sommrarna pga allt det där. Plus att många behöver röra på sig pga att dom blir för feta.

Jag hade om min häst varit lite lättare lätt lånat ut honom på tex kvällen eller tidig morgon på lättare turer i skogen mot att den som lånar honom är noga att spraya medel och allt det där vid utsläpp. Fast då hade det varit lättare turer, lite småmys i skogen bara, inget ansträngande riktigt utan bara så att han fick röra lite extra på sig.

Sommrar är jobbiga tider för många hästägare, så tror faktiskt det finns en hel del som hade behövt hjälp. Speciellt om deras häst är åt det lättare hållet och inte så väldigt brydd om vem som rider. Då fungerar det ju fint att bara ha hand om och rida en kortare period.
 
Fast sen får man också räkna med att det finns hemskt många fler som söker en medryttarhäst under sommaren när många är lediga. På så sett kan det också vara svårare att hitta någon. :)
 
Alltså vi vill ha hjälp med inridning av våra treåriga travhästar... På sommaren för att jag själv inte är på nivån då jag klarar av att rida in dom. Men tanken är att jag ska kunna rida dom senare. Dock så har vi typ hittat en medryttare redan. Iallafall till en av dom. Den som har ryttare är ca. 170 cm och så otroligt lugn och snäll, men stark. Den andra är (enligt mig) JÄTTE pigg och lite studsig om man kan säga så. Den är ca. 155 cm hög. Kanske så blir det så att jag får rida den lilla även om jag är så sjukt "feg" :laugh: Så jag tror säkert att det finns många som söker medryttare på sommaren. Åtminstonde såna som kanske har flera hästar eller vill ha nån att rida med.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
731
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 491
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 829
Senast: Valle
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 308
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp