Medryttartråden 3

Sv: Medryttartråden 3

Jag tror vi har en tredelad i bilen men inte säker, brukar bara slänga in en skyffel i bagaget innan jag åker:p:D
Den har man fått användning för flera ggr:angel:

tilläg: iof bra för då kör man inte på den i onödan:p;) *skämt åsido*:angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Medryttartråden 3

Jag heter Emma, är 21 år och bor i Södra Stockholm. Hästen står på landet, ca 35 min bilväg bort... Men är så fin att resvägen inte spelade någon roll :p Jag har ridit ca tre år på ridskola, sen ett litet uppehåll och sen åkte jag till Belgien och jobbade i fälttävlansstall för Karin Donckers (hon kom fyra Vm eller vad det var :p). Då fick jag rida minst en häst varje dag, ofta två. Jobbade i stallet 6 dagar i veckan och åkte med som groom på tävlingar, så gissar att jag lärde mig mer på tre månader där än på de tre åren på ridskolan.. Hade världens bästa ridinstruktör :love: sen har jag inte ridit på hela sommaren innan jag provred denna herre =)

Hästens namn: Dusty
E. Donnerfly
U. Misty
UE. Maraton
Ras: Svenskt halvblod
Kön: valack
Ålder: 8 år
Hur länge har du varit medryttare på hästen? Provred den 7 november och började som medryttare 11 november.
Vad brukar ni göra? Ta långa mysiga ridturer i skogen och träna i ridhuset. Hittills har jag bara hunnit rida för tränare en gång, men ibland är det lite pusslande bara att ta sig ut till stallet tex när bilen går sönder :P Just nu har det bara blivit att jag tränat dressyr men målet är att även träna lite hoppning, men jag har inte bråttom.

Än så länge har jag inga bilder på när jag rider tagna med proffskameran, men det kommer väl. Här är lite bilder iaf!
154682_461270320495_543985495_6136181_45709_n.jpg

Efter ridlektion=)
75100_459636100495_543985495_6112626_7722857_n.jpg

Ute på tur, hellre för mycket reflexer än för lite, man vet aldrig om det hinner bli mörkt ;) Och i jakttider vill man synas!
155805_461270475495_543985495_6136183_1655470_n.jpg

Såhär såg det ut tidigare i vinter när vi begav oss ut på tur =)

Avrundar med en liten film från provridningen:
http://www.youtube.com/watch?v=zRGZMQMTH3o

Vad tycks? =)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Medryttartråden 3

+1887 välkommna! :D

kl
ojdå, glömde visst presentera mig själv. Jag heter Anna och är 14 år, tror jag är inne på mitt 5 år eller nåt sånt. Egentligen är jag väl hoppinriktad, men då jag aldrig haft möjligheter att utvecklas inom hoppning så har det blivit mycket dressyr istället. Jag red tre år på ridskola innan jag bestämde mig för att sluta och istället gå över till bara medryttarhäst. Första medryttarhästen heter Jojsan, varmblodig travare, som jag utvecklades otroligt mycket med, var på henne 10 månader, sen fick jag elma och henne har jag varit medryttare på i snart ett år, även hon har gett mig otroligt mycket :) mitt mål med elma är väl att starta en hopptävling :)
 
Sv: Medryttartråden 3

kl
till alla

Finns det någon motsvarande sida för andra raser än halvblod? Har letat men inte hittat något..
Har ju för mig det finns för varmblod, eller?. Vore ju trevligt att hitta något om L, även om det nog är svårt med tanke på hur vanligt namnet är:p
 
Sv: Medryttartråden 3

tack!:)

Men hittade henne inte:/ Får väl se om det går att se numret men blir nog svårt med all vinterpäls:p
 
Sv: Medryttartråden 3

kl:

Äntligen frisk, så imorgon blir det stallet! :) Pratade med Vitals ägare idag, och vi ska hjälpas åt o flytta honom till nya stället i helgen. Han ska stå i grannstallet 500 m därifrån där min klasskompis står, det kommer bli jättekul!
Imorgon ska vi hjälpas åt med honom, och jag ska rida igen. Längtar, han är så rolig att sitta på!
 
Sv: Medryttartråden 3

Gu va roligt att ha en kompis med samma intresse!:laugh: och att tom stå i samma stall:D
 
Sv: Medryttartråden 3

kl


igår red jag dressyr på Kobran, gjorde bara enkla övningar för att kolla av lite, det var så länge sen sist. Det blev böjning och ställning + lång och låg skritt men även lite trav, döär svarade hon jätte bra och det blev ett lugnt tempo utan att det blev symaskinsk trav och utan räser fart. Hon var verkligen jätte trevlig att rida. Massor av framåtbjudning som hon la på att verkligen försöka att göra rätt istället för att bli het. :love:


Ikväll kommer vår tränare igen och då ska jag rida Kerri :)
 
Sv: Medryttartråden 3

Ja. det är jätteroligt!


kl:
Behöver jag säga hur mycket jag hatar vintern??
Det är kallt, jättemycket snö, halt på vägarna och vildsvinen käkar middag i gödselstacken. GAAHHHH BLIR SÅ ARG!
Kan inte rida idag heller, vi har 23- grader och det är verkligen en plåga att vara utomhus.
Vi ska göra ett nytt försök i helgen när vi flyttar honom att rida lite då istället, hoppas starkt på det!
 
Sv: Medryttartråden 3

Nej, vintern är verkligen hemsk!
Inte nog med att det är svinkallt (till och med morötterna fryser ju för faen! :cry:), dessutom så är det mörkt och vare sig tåg, bussar eller spårvagnar går när de ska eftersom det hela tiden blir fel på dem. Hmfmfm säger jag bara om det där.

Fast stallet här är ju "bara" -10 grader typ...
 
Sv: Medryttartråden 3

Precis, vintern är hemsk rent ut sagt. Jag svettas hellre som än gris, än fryser knäna av mig. He he.

Vi har iallafall uppvärmd sadelkammare - tack och lov!
Men långkalsoner, ridbyxor och termobyxor är på när jag är där!
 
Sv: Medryttartråden 3

KL

Alf är halt :(
Fick ett samtal av hans ägare idag där hon berättade det. Han är ju en otroooooligt känslig häst så nu när allt gått så himla bra den senaste tiden så har hon egentligen bara gått och väntat på att något ska hända. Han har problem med höger fram och det är den som krånglar nu också. Lätt hänt i detta underlaget ... Så nu blir det bara skritt ett tag framöver, gör inte mig något för jag vill ju såklart bara att han ska må bra!
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 890
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
434
Senast: hamilton1
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
362
Senast: Coras star
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är jag in låst på bup igen. Och vi har en väldigt tydlig plan att få ordning på maten och sömnen igen och ha koll på vissa symtom så...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 109
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp