Medryttartråden 3

tassel

Trådstartare
Ny tråd:D

Välkommen gamla som nya:)

Släng gärna in nya presentationer, har nog ändrats endel sen förra tråden.
 
Senast ändrad:
Sv: Medryttartråden 3

Hästens namn:
E.
U.
UE.
Ras:
Kön:
Ålder:
Hur länge har du varit medryttare på hästen?
Vad brukar ni göra?
 
Sv: Medryttartråden 3

Jag heter Mikaela och är 24 år. Jag bor på Värmdö (Stockholm) och har ridit sen jag var tio med ett uppehåll på ca 5 år.

Hästens namn: Merillo
E Diaghlypard
U Penny Moor
UE Polish Precedent
Ålder: 7 år
Kön: Valack
Ras: Engelskt fullblod
Hur länge har du varit medryttare på hästen? En vecka men har tidigare ridit honom under ca ett halvår.
Vad brukar ni göra? Vi kommer rida ut och träna dressyr. Merillo är bomrädd så vi får se om jag tar tag i det problemet igen eller inte.

27170_1441265435791_1357723164_31249384_7445515_n.jpg
27170_1441264435766_1357723164_31249361_4799794_n_84807466.jpg
dsc_0208_71950068.jpg
dsc_0086_71950003.jpg
 
Sv: Medryttartråden 3

kl:
Redan ny tråd! :eek: Vi är hejjare på att skriva!

Jag heter fortfarande Isabella, men Bella funkar liksom bäst faktiskt. 15 år, bor i Linköping. Har ridit ca 5/6 år, varav 2,5 privat som medryttare.

Får väl presentera nya bjässen här då, men skamligt nog har jag inte tagit någon bild på honom. Snor en från Gullans ägare som red honom ibland, och hoppas på att det är okej..



Hästens namn: Vital
E.Gigolo-Corrado Wl
Ras: Har faktiskt inte en aning, men skulle tro att han är halvblod eller dyl.
Kön: Vallack
Ålder: 5
Hur länge har du varit medryttare på hästen? Inte länge alls, ridit honom en gång. Han är mitt nya projekt :D
Vad brukar ni göra? Det kommer bli dressyr främst, träning för senare tävling i vår. Sedan uteritter och arbete från marken.

31897191.jpg
 
Sv: Medryttartråden 3

va kul med tråd nummer 3 :bump:

Camilla heter jag, är 19 ( snart 20 år) och bor i Borlänge. har hållt på med hästar sen jag var 7. började på travskola och har hängt kvar i travsporten sen dess, ridningen har alltid funnit med i bakgrunden men det var för ett par år sen som jag började rida för tränare och fick upp intresset för ridningen på riktigt så att säga.

Hästens namn:Granfaksa "Kobran"
E. Järvsöfaks
U.Grana lill
UE.Granar
Ras:Kallblodstravare
Kön: sto
Ålder: 7
Hur länge har du varit medryttare på hästen? sen augusti 2008, 2½ år alltså
Vad brukar ni göra? vad vi vill och lite till :P
31897190.jpg

30793443.jpg



Min foderhäst:
Hästens namn: Kerri Strug "Kerri"
E.Kosar
U. Garbo Cape
UE. Mr Drew
Ras: Varmblodstravare
Kön: Sto
Ålder: 13
Hur länge har du haft hästen? tog hem henne den 8 okt 2010 så snart 2 månader
Vad brukar ni göra? Just nu lära känna varandra och prio 1 är att få ordning på hennes gångarter.
31782956.jpg

31738680.jpg



sen är jag ju lite engagerad i:
Tom - Shire, som är min kompis häst
ganska dålig men rolig bild:
31290286.jpg

Sixten - Kallblodstravare just nu konvalecent under igångsättning
31001693.jpg

Pluto - Shettis, motionerar i mån av tid.
31707380.jpg
'


det blev en liten bildbomb :P
 
Senast ändrad:
Sv: Medryttartråden 3

kl;

Någon som har någon bra sida att söka stammen på? Är verkligen jättedålig på at komma ihåg, som ni kanske ser på Vitals stam :o
 
Sv: Medryttartråden 3

kl

Jag heter Anna, är 19 år och bor i Jönköping. Har ridit i 3 år nu. Utöver ridningen håller jag även på med ponnytrav.

Hästens namn: Lina
E. -
U. -
UE. -
Ålder: 13
Kön: Sto
Ras: Varmblodstravare
Hur länge har du varit medryttare på hästen? 1 år
Vad brukar ni göra? Mest uteritter. Tömkör ibland.

31897163.jpg

31897164.jpg


Hästens namn: Pontus
E. -
U. -
UE. -
Ålder: 18
Kön: Vallack
Ras: ? (d-ponny)
Hur länge har du varit medryttare på hästen? 11 månader.
Vad brukar ni göra? Mest uteritter. Tömkör ibland.

31897162.jpg

31897165.jpg
 
Sv: Medryttartråden 3

Tack till grattiset :D

KL

Mitt namn är Lina och jag är 19 år (snart 20). Har ridit i 10 år - 9 år på ridskola och lite mer än ett år som medryttare. Alfred är min andra medryttarhäst.

Hästens namn: Alfresco Boy (Alfred)
E. Daawe
U. Arella Rabbit
UE. Presidium
Ras: Fullblod
Kön: Valack
Ålder: 7 år (född -03)
Hur länge har du varit medryttare på hästen? Sen mitten av september
Vad brukar ni göra? Vi rider dressyr, rider ute, tömkör och ibland longerar jag honom. Har lite planer på att försöka hoppa med honom snart, han är inte van vid det så det kan bli intressant ;)

dsc00617_116309754.jpg


img_3033-copy_113984154.jpg
 
Sv: Medryttartråden 3

Gick superbra att både köra till och från stallet idag - lite nervöst när det är så mycket snö på vägarna och hårda vindar men jag överlevde! :D

Väl i stallet var det apkallt och jäkligt och jag var helt tom på energi så kände att det inte var lönt att rida - det hade bara skitit sig. Så jag longerade honom istället, gick superbra :)

Och om en vecka (om vädret tillåter...) ska jag till Ullared - LÄNGTAR!!! :D:banana:
 
Sv: Medryttartråden 3

Jag heter Christina och är 18 år gammal. Red på ridskola i 11 år, hade sedan ett uppehåll på två år occh nu sedan september så rider jag på underbaraste fina Bz!

Hästens namn: Twintowers Baltazar
Okänd härstamning
Ras: Korsning
Kön: Valack
Ålder: 10 år
Hur länge har du varit medryttare på hästen? Sedan September
Vad brukar ni göra? Antingen så rider vi ut, brukar variera mellan kravlöst och lite mera jobb, eller så rider vi dressyr i paddocken.
5529_104196848498_563608498_2264464_6464460_n_117926290.jpg


Roucle: Jag har också snott bild, har bara crappy mobilbilder :grin:
 
Sv: Medryttartråden 3

Grattis! vad kul! :D

kl
Hästens namn: Elma B
Mamma: Helena Hagen
Pappa: Ron B Hanover om jag inte minns fel
Ras: Varmblodigt fullblod, travare
Kön: Sto
Ålder: 19
Hur länge har du varit medryttare på hästen? Ett år i mars
Vad brukar ni göra? Vi brukar göra allt möjligt, dressyr, hoppa i skogen, härliga uteritter :p Jag jobbar fortfarande mycket med att hitta alla knappar, och sen så jobbar vi på galoppen också.
Haft ett rejält bakslag sen slutet av sommaren, men nu har det äntligen börjat gå framåt igen!

dsc_2057-small_119059000_119180394.jpg

g_118360598.jpg

DSC_0082.jpg
 
Sv: Medryttartråden 3

kl

idag var det kolmörkt, kallt och jag skulle ut med båda tanterna och jag visste att Kobran skulle vara het för hon stod lö-sön. Så jag var ju inte direkt super taggad. Men jag "övertalade" schelin om att följa med ut så vi körde Kobran och Hade Kerri på släp. Blev en riktigt rolig tur!
 
Sv: Medryttartråden 3

KL

Jag kan ju hoppa in här nu också! :)
Jag heter Emma och är 20 år, bor i Örebro och pluggar in gymnasiekompetensen på distans. Har ridit i 9 år tror jag och haft en hel del foderhästar och medryttarhästar tidigare.

Hästens namn: Giant S.S
E. Giant Force
U. Charlotte VIP
UE. V.I.P.
Ras: Varmblodig travare
Kön: Valack
Ålder: 10, född 2000-06-15
Hur länge har du varit medryttare på hästen? Har ridit honom sporadiskt ett par månader, ska nu börja rida honom 3 ggr i veckan.
Vad brukar ni göra? Lulla runt i skogen, rida lite "dressyr".

Bilder från Bilddagboken:
84378_1283863744.jpg

75532_1286976642.jpg
 
Sv: Medryttartråden 3

kl

Blev ingen ridning idag. När jag kom ut såg jag att den sista biten ännu en gång inte var plogad. Det har max snöat 1 dm inatt men ändå var sista vägen upp till stallet helt igenblåst av 1 metersdrivor hela vägen, och ännu mer på stallplan. Fick ställa bilen precis nere vid den andra vägen och tänkte att det ju inte var någon idé att rida idag, ifall plogbilen kom och skulle ploga den sista biten så stod jag ju ivägen med min bil. Så mockade, fodrade och packade höt och det snabbt och åkte sen hem igen. Hoppas det blir bättre på lördag när jag ska rida härnäst, och hoppas verkligen inte det blir något snökaos/blåsigt på söndag när jag har utsläppet. Jag brukar alltid på något sätt lyckas med att pricka in utsläppen i samband snökaos:crazy: och jag är SÅÅ trött på det! Kommer ju in ett snöområde nu på fredag men hoppas verkligen att det drar över tills iaf söndag. Kommer hursomhellst inte åka ut tidigare än att jag tror det är plogat, var ju på vippen att köra fast förra året när det var såhär. Var jag iof idag också när jag mötte plogtraktorn och blev tvungen att börja backa på en väg som blivit väldigt smal pga av snövallarna, jag har sån himla tur!:grin: *ironisk*.

Ganska otroligt ändå är det att vi har näst mest snö i hela landet här i JKPG området :o:D händer ju inte särskilt ofta ^^. ok så Mullsjö (där de mätt 7 dm) är det de har mätstationen, 1 mil härifrån stallet, men det är ju inte så långt;).

Blir dock ännu mer sugen på att en nytt ställe när det jämt blir så jobbigt med att ta sig till stallet, ridanläggningen 3 km hemifrån mig vore ju inte helt fel! där de faktiskt plogar:angel: och man kan rida i något av ridhusen om det blåser storm:angel:.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 806
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
354
Senast: Coras star
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är jag in låst på bup igen. Och vi har en väldigt tydlig plan att få ordning på maten och sömnen igen och ha koll på vissa symtom så...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 016
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 652

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Tjockistråden 3
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp