Bukefalos 28 år!

MELODIFESTIVALEN 2017 - Andra Chansen

Men dom har också skrivit en hel del om det här med Danuta Danielsson, att Loreen vägrar ändra numret trots att sonen inte vill att mamman ska "vara med". Det kan säkert folk som läser nyhetsblaskorna tycka är anledning nog att bojkotta bidraget.
Tvärtom. Jag tror att de flesta reagerar som någon i tråden tidigare "vafan, det är ju 32 år sedan".
 
Har inte läst era kommentarer ännu, men ska det efter mitt referat ;)

Duellerna är alltså avgjorda och alla 12 finalisteer är alltså utsedda (finaltråd kommer i morgon!).

Så här blev det alltså:

Duell 1: Fo&o - De Vet Du
Vinnare: Fo&o

Låtmässigt var det rätt vinnare, det kändes som en riktig seriös låt. Killarna både sjunger och dansar bra! Här hemma röstades det dock på De vet du, dotterns favoriter! De är ju lite småkul så där. Men vi är ändå nöjda med resultatet.

Duell 2: Axel - Lisa
Vinnare: Lisa

Jag höll på Axel och dotterns på Lisa. Jag tycker Lisa sjunger bra och en helt ok låt, men kändes lite... trist? Axel var det lite mer fart på och kul att det var på svenska.

Duell 3: Boris - Dismissed
Vinnare: Boris

Vi höll på Dismissed, låten var ännu bättre ikväll, riktigt skön låt och bra röst.
Troligen var de lite för "udda" för den breda pubiken. Synd. Boris är duktig absolut, en helt ok låt.

Duell 4: Anton - Loreen.
Vinnare: Anton

Oj så spännande. Jag älskar underdogs och det var kul att höra en avslappnad Anton sjunga, han hade nog redan tänkt att Loreen skulle ta det. Och sen se hans äkta förvåning när han vann. Häftigt.
Loreen verkar verkligen dela sverige i två läger. Jag älskar hennes röst och artisteri. Låten kändes dock rätt tung och nog för många tittare "konstig". Det blev nog hennes fall.
Mello är ju ett forum där de som passar en bred publik lyckas. Är man för udda så riskerar man att falla bort. Samtiigt som ngt udda även kan slå stort... speciellt i ESC (se tex Lordi).
I sverige är vi nog mer försiktiga... The Ark är väl det mest udda vi skickat senaste tiden?


Jag tippade flera fel, men det är lite tjusningen med det hela. Ingen av kvällens vinnare har något med slutvinsten att göra dock, så egentligen spelade det inte så stor roll vilka som gick vidare i kväll..

Bäst ikväll? Förutom David Lindgren... Mellanakten med parodierna!! Älskar dom!!! :D
 
Jag blir förbannad på Christer Björkman också. Han kunde väl satt henne mot någon i duell 1 istället. Han måste ju ha velat ha henne vidare till finalen. Det är ju en jätteförlust att inte ha henne där. Så mycket ointressantare final.
 
Ok, men jag dömer ingen för vad de gillar eller inte gillar för musik. Jag hoppas inte du tycker att JAG har dömt dig för att du inte gillar den.

http://www.svt.se/melodifestivalen/...ns-scenshow-flaggor-referenser-i-laten-bidrag
Du har inte varit lika bitsk i dina uttalanden nej.

Men alltså, ska man behöva förklara vad man vill framföra, då måste man väl ha gjort nåt galet. Eller? Det är rörigt och det händer för mycket på scen samtidigt som man inte hör vad hon sjunger. Synd på en bra artist tycker jag.
 
Jag blir förbannad på Christer Björkman också. Han kunde väl satt henne mot någon i duell 1 istället. Han måste ju ha velat ha henne vidare till finalen. Det är ju en jätteförlust att inte ha henne där. Så mycket ointressantare final.
Så du tycker att produktionen ska leda "rätt låt" till vinst? Intressant.
 
Vad skulle det innebära och har medierna någonsin haft rätt i vad som är bäst tidigare?
Det var ett svar på att "skriverierna i medierna" nog hade bidragit till att Loreen åkte ut. Och jag hade läst fyra av de största tidningarnas krönikörer som samtliga ansåg att Loreen var outstanding. Alltså borde det inte bidragit till att hon åkte.
 
Men sen har vi ju alla som röstade på Anton för att dom "hatar loreen". Var ju tom nån i tråden här som gjorde. Loreen har ju delat sverige i 2. Normalt sätt om man i te gillar någon så röstar man inte alls. Men jag tror att många ikväll röstade på Anton för att dom inte ville ha Loreen i final.

Jupp. Jag röstade på Anton, tycker inte om Loreen och då har jag ändå sett henne live flera gånger. Hon mumlar, ylar, viftar med armarna och hoppar runt som en hopphäst på scen.

Jag tycker Antons låt är bättre och jo det är färgat av att jag inte tycker om Loreen.
 
Du har inte varit lika bitsk i dina uttalanden nej.

Men alltså, ska man behöva förklara vad man vill framföra, då måste man väl ha gjort nåt galet. Eller? Det är rörigt och det händer för mycket på scen samtidigt som man inte hör vad hon sjunger. Synd på en bra artist tycker jag.
Jag håller med ig, och som den länken jag klistrade in i fel post tidigare visar är det inte helt enkelt att förstå budskapet. Jag kan väl tycka att måste låten förklaras så är inte budskapet glasklart liksom. Men men, rent låtmässigt tycker jag den är bra, oavsett den handlar om valet mellan röd eller grön mjölk, eller om valet att stå upp för vad som är rätt eller fel. Jag gillar låten, musiken stämmningen i låten. Men jag hör fortfarande inte vad hon sjunger, inte ens när jag såg henne på genrepet hörde jag vad hon sjöng. Men mina lyrikappar på telefonen ger mig lyriken så att innehållet faller på plats.
 
Jag blir förbannad på Christer Björkman också. Han kunde väl satt henne mot någon i duell 1 istället. Han måste ju ha velat ha henne vidare till finalen. Det är ju en jätteförlust att inte ha henne där. Så mycket ointressantare final.
Jag tycker att det borde lottas. Och även att startordningen borde lottas. Istället styr Björkman upp alltihop så att det blir som han vill. Och när han får kritik för det så säger han att "men det är för att showen ska bli så bra som möjligt".
 
Jag håller med ig, och som den länken jag klistrade in i fel post tidigare visar är det inte helt enkelt att förstå budskapet. Jag kan väl tycka att måste låten förklaras så är inte budskapet glasklart liksom. Men men, rent låtmässigt tycker jag den är bra, oavsett den handlar om valet mellan röd eller grön mjölk, eller om valet att stå upp för vad som är rätt eller fel. Jag gillar låten, musiken stämmningen i låten. Men jag hör fortfarande inte vad hon sjunger, inte ens när jag såg henne på genrepet hörde jag vad hon sjöng. Men mina lyrikappar på telefonen ger mig lyriken så att innehållet faller på plats.
Jag googlade fram texten men det gjorde mig inte mycket klokare...
 
Nej, men vill du tro det så är det upp till dig.
Klart Björkman styr saker så att de artister han och resten av produktionen/SVT tror mest på och vill promota mest ska ha störst chans. Annars skulle ju allt lottas, inte styras av honom.
Att gå ut sist är tex en jättebonus. Många tittare (röstare) "kommer inte in" i det förrän efter ett par låtar och sista låten sitten kvar bäst när alla fått köra osv.
 

Liknande trådar

Kultur På lördag får vi äntligen komplettera med de sista 4 bidragen till årets stora final! Det är dags för Andra Chansen och dess dueller...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
3 790
Senast: ameo
·
Kultur Neeej har inte glömt bara jobbat mycket :) På lördag är det dags för Andra Chansen, det är fyra dueller där segraren i varje duell går...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 639
Tjatter Verkligen på tiden att börja bena i detta heta ämne: Andra Chansen i Mello! :banana::banana::banana: Det är som vanligt dueller, och det...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 279
Senast: voltis
·
Tjatter Tiden går fort när man har roligt.... På lördag är det MELLOFINAL! :banana::banana::banana: Vi har gått igenom 4 deltävlingar och...
21 22 23
Svar
448
· Visningar
22 910
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp