Melodifestivalen 2018 - Deltävling 2

Heh, får verkligen revidera vad jag skrev innan känner jag. Samir&Viktor var de enda som var lite najs nu när man fick se allt, kan vara för den där electro swing-refrängen. Det andra.. naej. Jag hoppas de andra deltävlingarna har lite starkare stuff i sig.
 
SORRY att jag inte uppdaterade i går, det blev sent och sen idag har jag inte hunnit... :(
Ska självklart läsa ikapp tråden strax:D

Vad tyckte jag då om gårdagens deltävling??
Hade höga förväntningar efter förra veckans svaga startfält. Tyvärr var det inte någon klar vinnarlåt med denna gången heller... dock tycker jag väl att det var något mer underhållande?

Samir och Viktor - lät som de brukar, lite fånig vers men refrängen var rätt medryckande! Gillar när det är lite go i låtarna, så plus för det! Inte förvånad över finalplatsen och dottern var nöjd ;)

Ida - njae hon föll inte mig i smaken, tyckte inte hon kom med ngt nytt tyvärr, vilket jag hade hoppats i förhand. Av ngn anledning var detta dotterns favorit, så hade väl hoppats på andra chansen förhennes skull ;)

Jonas Gardell - som jag skrivit innan så älskar jag Gardell.... låten tyckte jag mkt om och kommer lyssna på i efterhand, ser fram emot att höra den i en framtida gardellshow. Men förstår också varför den inte gick vidare. Antingen hatar man eller älskar gardell. Eller förstår honom inte... eller ogillar att han inte har ngn fantastisk sångröst. Så jag är varken förvånad eller besviken. Han är ändå min favorit;)
Dottern bara suckade... ;)

Margret - det var ngt med låten som fångade mitt intresse, den var så där skön och lättsam på ngt sätt. Hon sjöng bra också. Men samtidigt var det ngt som irriterade, hon kändes rätt stel på scenen och rätt...ocharmig? Mjuknar hon upp lite så kan hon säkert gå till final från AC.

Stiko - lite småtrist och intetsägande. Vi började prata mitt i låten så måste erkänna att jag inte hörde allt. Inte ett bra betyg iof att inte orka lyssna klart ;)

Mimi - hon sjunger bra och har power, man märker att hon älskar det hon gör. Men låten hade inget speciellt så där, inget jag minns så här i efterhand heller.

Liamoo - han var inte min favorit i idol, där han kändes för osäker och svag stundtals. Så jag blev glatt överraskad faktiskt. Trots rap (inget jag föredrar i mello) så gjorde han det bra, och jag gillade refrängen! Och min mellohatande sambo sa: det där var en ok låt faktiskt. Det är höga betyg från honom! ;)

Så sammanfattningsvis gick rätt låtar vidare ändå, även till andra chansen.
Gardells låt kom sist, men det känns ändå helt ok och väntat ;)

Själva showen tyckte jag dock kändes lite... trist? denna gången?? Vet inte vad det var, men tycker inte festkänslan inföll någongång?
Lite småkul, lite musik....
Var glad att David skulle leda mellon igen och tyckte det kändes skönt att han skulle göra det själv. (räknar inte med fab-freddie)... Men nu känner jag att de kanske ändå skulle varit två?Kanske ngn tjej? Vet inte, bara en känsla jag fick igår! :nailbiting:
 
Var glad att David skulle leda mellon igen och tyckte det kändes skönt att han skulle göra det själv. (räknar inte med fab-freddie)... Men nu känner jag att de kanske ändå skulle varit två?Kanske ngn tjej? Vet inte, bara en känsla jag fick igår! :nailbiting:
Håller helt med dig i det här! Jag trodde att David skulle vara lika bra som han var förra året, för då var han toppen. Men i år är han helt platt :meh: (sen har han ju årets flopp till sidekick också :wtf:)
Så (som vanligt ;)) så behövs det en bra tjej bredvid :angel:
 
Håller helt med dig i det här! Jag trodde att David skulle vara lika bra som han var förra året, för då var han toppen. Men i år är han helt platt :meh: (sen har han ju årets flopp till sidekick också :wtf:)
Så (som vanligt ;)) så behövs det en bra tjej bredvid :angel:

Jag tycker att han är lika jobbig som förra året... gillar inte honom alls. Tycker att han är för speedad! Han är för hysterisk hela tiden. Jag vill bara säga till honom att han ska ta det lite lugnt, andas ibland och sluta ha så galen blick!
 
Jag vill låta David göra själva öppningsnumret och något extra i väntan på att röster ska räknas osv. Däremellan, när det ska pratas, då vill jag ha Gina som programledare.
 
Själva showen tyckte jag dock kändes lite... trist? denna gången?? Vet inte vad det var, men tycker inte festkänslan inföll någongång?

Jag håller helt med. Det är fanimej illa när tävlingsbidragen är bättre än produktionen - med tanke på hur dåliga bidragen är. Men showen är URUSEL. Manus är en katastrof, David Lindgren mest ett Stomatolsmajl, Fab Freddie bara fånig och sketchinslagen urdåliga.

Enda låten jag fastnade för i lördags var Liamoos. Fin refräng, synd bara att det var rap = noll poäng i ESC.
 
Jag är redigt trött på att det aaaaalltid ska drivas med "schlagerbögen", det vill säga, det ska alltid finnas med någon hysteriskt överdriven man som ska framstå som feminin genom att ääääälska glitter och glamour. Har vi inte sett nog av det?
 
Precis
Håller helt med dig i det här! Jag trodde att David skulle vara lika bra som han var förra året, för då var han toppen. Men i år är han helt platt :meh: (sen har han ju årets flopp till sidekick också :wtf:)
Så (som vanligt ;)) så behövs det en bra tjej bredvid :angel:
Precis !
Förra året var jag såå irriterad på att de var tre st programledare, blev så rörigt...
Men hellre det känner jag nu!
 

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 920
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 528
Senast: Halcyon
·
Kultur Snart är det ÄNTLIGEN lördag igen! Och det betyder ju bara en sak: MELLODAGS! :banana::banana::banana: Det är dags för deltävling 2...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
9 341
Senast: Lingon
·
Äldre Ja ni läste helt rätt! 2018 års första Mellotråd är här!! :banana::banana::banana: Jag vet att ni har längtat ;) I morse presenterades...
Svar
7
· Visningar
827
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp