Melodifestivalen 2018 - Deltävling 2

voltis

Trådstartare
Ja ni läste rätt, det är redan dags för deltävling 2 i melodifestivalen 2018! :banana::banana::banana:

Jag hoppas, och tror att det blir en ngt starkare deltävling än förra lördagen, huvudsaken är att herr Blom inte är med ;:angel::D

Så vad tror ni om dessa sju bidrag som tävlar på lördag i Göteborg:

1. Samir & Viktor – Shuffla
Låtskrivare: Andreas ”Stone” Johansson, Denniz Jamm, Costa Leon, Samir Badran, Viktor Frisk

2. Ida Redig – Allting som vi sa
Låtskrivare: Yvonne Dahlbom, Jesper Welander, Ida Redig

3. Jonas Gardell – Det finns en väg
Låtskrivare: Calle Kindbom, Jonas Gardell, Mats Tärnfors

4. Margaret – In My Cabana
Låtskrivare: Anderz Wrethov, Linnea Deb, Arash Labaf, Robert Uhlman

5. Stiko Per Larsson – Titta vi flyger
Låtskrivare: Stiko Per Larsson, Emil Rotsjö

6. Mimi Werner – Songburning
Låtskrivare: Göran Werner, Mimi Werner, Niki Niki, Carl Varga, Johan Åsgärde, Oliver Lundström

7. LIAMOO – Last Breath
Låtskrivare: Liam Cacatian Thomassen, Morten Thorhauge, Peter Bjørnskov, Lene Dissing

Vi kommer så klart även få återse härliga David Lindgren, FabFreddie... och en ny tolkning av en gammal mellolåt? Hoppas det iaf!
 
Ok vad tror då jag själv om dessa artister?? Vi ska se...

Samir och Victor: dessa har ju varit med två gånger tidigare och låtarna har ju varit både trallvänliga och blivit hyfsat spelade efteråt. Ofta gillade av den yngre publiken ;)
Så jag tror det blir ngt man lätt sjunger med till, men kan även bli rätt cheesy...

Ida Redig: helt okänd för mig, men är tyligen en artist som skriver och producerar sin musik helt själv, kul! Släppt en hel del låtar, och varit förband åt tex Kent.
Jag är faktiskt rätt nyfiken på henne, ska bli spännande!

Jonas Gardell: jag ÄLSKAR Jonas! Hans stand ups, föreställningar , böcker... :love:
Har har ju även framfört den otroligt känsloladdade låten Aldrig ska jag sluta älska dig. Han är ju dock ingen skönsjungande artist, så jag har inga förhoppningar om just det, men ska bli mkt kul att se honom på scenen och är nyfiken på låten!

Margaret: Polsk sångerska som toppat listorna i sitt hemland. Verkar jobba i sverige nu? Ingen koll på henne alls, men jag tycker det är spännande med sådana artister, som jag inte vet ngt om alls! ;)

Stiko Per Larsson; tja vi fortsätter väl med icke-infon, då jag inte vet så mkt om Stiko heller mer än jag googlat mig till. Kom med i årets mello genom att vinna P4 nästa och verkar göra väldigt mkt för välgörenhet. Vi får väl se !

Mini Werner: hörde vi i mello 2016, och minns att det var lite countrybetonat och trallvänligt. Så kan inte annat än gissa på ngt liknande här.
Duktig sångerska!

Liamoo: Idolvinnare (dock i mitt tycke en svag idolsäsong det året), och läste nyligen att han ska vara favorittippad här. Och det är väl inte helt omöjligt, han har säkert sin fanbase och han känns både ung och modern. Ska bli kul att se och höra!

Så TROR att Liamoo och Margaret går till final.
Samir och victor och Ida till Andra Chansen.

Typ :D
 
Jag hoppas att Liamoo har något bra. Han gjorde en del tokigt bra framträdanden i Idol när han var med där. I övrigt? Tja... Många känner jag inte igen. Samir och Viktor kan väl omöjligt vara sämre än när de hade sin nakenbadslåt, så då borde det vara möjligt att stå ut när de är på scen.
 
1. Samir & Viktor – Shuffla
Låtskrivare: Andreas ”Stone” Johansson, Denniz Jamm, Costa Leon, Samir Badran, Viktor Frisk

Barnen kommer nog att gå och nynna och man blir ju glad.

2. Ida Redig – Allting som vi sa
Låtskrivare: Yvonne Dahlbom, Jesper Welander, Ida Redig

Aldrig hört talas om.

3. Jonas Gardell – Det finns en väg
Låtskrivare: Calle Kindbom, Jonas Gardell, Mats Tärnfors

Jag gillar Jonas aldrig ska jag sluta älska dig, så jag hoppas på att det är bra

4. Margaret – In My Cabana

Låtskrivare: Anderz Wrethov, Linnea Deb, Arash Labaf, Robert Uhlman

Aldrig hört talas om

5. Stiko Per Larsson – Titta vi flyger
Låtskrivare: Stiko Per Larsson, Emil Rotsjö
Återigen aldrig hört talas om, spännande

6. Mimi Werner – Songburning
Låtskrivare: Göran Werner, Mimi Werner, Niki Niki, Carl Varga, Johan Åsgärde, Oliver Lundström

En till jag inte vet något om. Spännande
7. LIAMOO – Last Breath
Låtskrivare: Liam Cacatian Thomassen, Morten Thorhauge, Peter Bjørnskov, Lene

Jag förstår inte riktigt hans storhet. Han är ok.


Vågar inte gissa riktigt ännu...
Måste tjuvlyssna lite
 
Samir och Victor: Blir nog en repris på det de tidigare gjort i mello.

Ida Redig: Har aldrig hört talas om henne innan. Lyssnat lite nu sen man fick veta att hon ska vara med. Inget som sticker ut för mig.

Jonas Gardell: en dark horse. Kan bli jättebra men kan också åka ut direkt.

Margaret: När hon tävlade i polska uttagningen för nåt år sen sjönk oddsen för en polsk ESC-seger. ESC-fansen pratade som om hon redan var i ESC. Sen vann Michal Spak den polska uttagningen efter att Margret (enligt vad jag hört) lät fruktansvärd live i polska finalen. Men låten blev en jättehit här i Sverige och det är nog därför hon satsar på den svenska marknaden nu. Får se hur hon låter live i Mello. Tror inte att en icke-svensk artist kan vinna mello.

Stiko Per Larsson; Blir nog kvällen kissepaus. De som kommit till mello efter den tävlingen han vann brukar inte hålla måttet.

Mini Werner: Tyckte inte om låten hon tävlade med sist. Tror inte på det här.

Liamoo: Ingen aning. Tittar inte på Idol och vet inte vad han gjort för låtar sen dess (om han gjort några).

Intressant startfält! Känns bättre än förra veckan.
 
1. Samir & Viktor – Shuffla
Ännu en barnfavorit tro? Det brukar vara trallvänligt och oförargligt :)

2. Ida Redig – Allting som vi sa
Ingen aning om vem det är?

3. Jonas Gardell – Det finns en väg
Jonas! :love: Älskar Jonas. Vet inte riktigt om han passar i mello, men det är ju Jonas ;)

4. Margaret – In My Cabana
Aldrig hört talas om. Titeln låter lite som tuggummipop?

5. Stiko Per Larsson – Titta vi flyger
Vet inget om denne heller.

6. Mimi Werner – Songburning
Känner igen namnet, inget mer än så.

7. LIAMOO – Last Breath
Idol säger ni? Jag som inte tittar på Idol har som vanligt noll koll ;)

Jag har för dålig koll på artisterna för att kunna tippa nåt öht än så länge känns det som. Men jag hoppas på lite mindre blinkande lampor och lite bättre samspel mellan David och Freddie.
 
Jag har och jag stampade takten till Samir och Viktor
Den är medryckande.

Vilken rolig deltävling.
Jag tyckte om 5 av låtarna.

Men jag tippar så här.
Liamoo och Samir och Viktor till final

Jonas Gardell och stiko till andra chansen och mimi snyft kunde fått vara med i deltävling 1
 
Jag har och jag stampade takten till Samir och Viktor
Den är medryckande.

Vilken rolig deltävling.
Jag tyckte om 5 av låtarna.

Men jag tippar så här.
Liamoo och Samir och Viktor till final

Jonas Gardell och stiko till andra chansen och mimi snyft kunde fått vara med i deltävling 1

Verkar som redan deltävling två är mkt starkare än ettan? Bådat gott :D
Men det var lite den känslan jag fick när jag skrev tråden också, mer spännande och potentiellt bättre låtar ;)

Vad kommer det snaskas på ute i stugorna på lördag kväll då?
Jag kommer handla direkt innan i princip, så ska fundera på det lite till hehe.
Sist blev det jordnötsringar och lite andra salta snacks :D
 
Är det nån som har tjuvlyssnat?

Tror jag väntar tills på lördag..... :cautious:
Lyssnade nyss.

Mycket som var intetsägande. Men gillar Gardell. Det gör jag i stort sett alltid. Den var stark.
Gillade Stiko Per också. Men jag brukar gilla det han gör. Och så är jag lite svag för människor som har gårdsnamnet som tilltalsnamn. :D

Samir & Co vägrade jag lyssna på. Jag får myrkrypningar av att se dem.
 
Verkar som redan deltävling två är mkt starkare än ettan? Bådat gott :D
Men det var lite den känslan jag fick när jag skrev tråden också, mer spännande och potentiellt bättre låtar ;)

Vad kommer det snaskas på ute i stugorna på lördag kväll då?
Jag kommer handla direkt innan i princip, så ska fundera på det lite till hehe.
Sist blev det jordnötsringar och lite andra salta snacks :D
Det är snacks jag längtar efter mest :D jag skiter i hur det går i deltävlingen :laugh: Nej alltså allvarligt så har jag inte bestämt vad jag ska ha än men nåt gott blir det

Den här gången har jag inte tjuvlyssnat, kommer höra allt första gången i morgon
 
Jag jobbar till 21:30 så jag missar denna :cry:
Äsch vad tråkigt :( men det finns åtminstone på svtplay eller??

Okej jag kollade på svtsidan nu och det finns tillgängligt till måndagen och sen när allt är klart släpps allt igen men det är förstås roligare att se direkt när det sänds
 
Hej Buke, jag måste bikta mig...

Jag har tjuvlyssnat på en av låtarna!!! :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Var SÅ nyfiken på Gardell så klickade på klippet när den dök upp i facebookflödet!!!
Det var ju så kort snutt, men det andades verkligen Gardell! :heart
 
Efter en tjuvlyssning känns det som denna veckan är ännu svagare än den förra, så svårtippat for sure. Kan inte säga att jag gillar någon av låtarna heller av det lilla man hört, men förhoppningsvis ändras det ikväll. Gardell kan kanske leverera något sådär pampigt för hans låt har något som jag inte kan sätta fingret på. Om inte annat är det ju trevligt med lite gammel-schlager. :D
De som går vidare i slutänden är nog han Liamoo, och Margaret. Och förhoppningsvis chillar Fab Freddie lite. :meh:
 
Jag har i alla fall bestämt mig för att det inte är helt fel att köpa hem en Aladdin-ask till ikväll :angel: (Det är perfekt med mello och liknande, så att det kan få finnas anledningar till sådant)
 

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 920
Senast: Lingon
·
Kultur I morgon smäller det! Det är dags för veckans höjdpunkt : deltävling 2 i melodifestivalen! :banana: :banana: :banana: De tävlande...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
7 529
Senast: Halcyon
·
Kultur Snart är det ÄNTLIGEN lördag igen! Och det betyder ju bara en sak: MELLODAGS! :banana::banana::banana: Det är dags för deltävling 2...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
9 342
Senast: Lingon
·
Äldre Ja ni läste helt rätt! 2018 års första Mellotråd är här!! :banana::banana::banana: Jag vet att ni har längtat ;) I morse presenterades...
Svar
7
· Visningar
828
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp