Melodifestivalen 2018 - Deltävling 4

voltis

Trådstartare
Ja ni läste rätt!! Det är dags för den SISTA deltävlingen i melodifestivalen 2018! :nailbiting:

Det är med skräckblandad förtjusning jag säger detta...
För vi kommer ju snart ha hört alla låtarna, fått våra favoriter och kan börja tippa och lista ordentligt.
Men samtidigt.... tänk om denna sista deltävling inte HELLER levererar ngn vinnarlåt??
Om storhandsfavoriten Mariette inte alls håller måttet, hur kommer då finalen sluta?
Kan iaf bli väldigt spännande då, VEM kommer stå som vinnare??

Är ngn av följande sju bidrag årets vinnare?
De som tävlar på lördag är:

1. Emmi Christensson – Icarus
Låtskrivare: Thomas G:son, Christian Schneider, Andreas Hedlund, Sara Biglert

2. Elias Abbas – Mitt paradis
Låtskrivare: Anderz Wrethov, Hamed “K-One” Pirouzpanah, Sami Rekik

3. Felicia Olsson – Break That Chain
Låtskrivare: Bobby Ljunggren, Kristian Lagerström, Henrik Wikström, Joy Deb

4. Rolandz – Fuldans
Låtskrivare: Fredrik Kempe, David Kreuger, Robert Gustafsson

5. Olivia Eliasson – Never Learn
Låtskrivare: Anton Ewald, Jonas Wallin, Astrid Smeplass

6. FELIX SANDMAN – Every Single Day
Låtskrivare: SANDMAN, Noah Conrad, Tony Ferrari, Parker James Nornes, Jake Torrey

7. Mariette – For You
Låtskrivare: Jörgen Elofsson

Ps jag vet inte varför Felix namn är med versaler, det stod så på svt: s sida ;)
 
rolandz_deltavling-999x562.jpg

Här är alla tävlande i deltävling 4.

Och detta är vad jag tycker om artisterna:

Emmi - aldrig hört talas om men spelar tydligen mkt teater och musikaler, bla i London. Så är ju erfaren! Men har inga förväntningar, vi får väl se hur det funkar i Mello!

Elias Abbas - ännu e n doldis, för mig! Årets yngsta deltagare på 16 år :)
Från Rinkeby, nästan mina gamla hoods så får väl hoppas på honom då hehe. Låt på svenska, det är nästan svårare än engelska så får se hur det funkar!

Felicia - varit med en gång innan men åkte ut direkt, och jag måste erkänna att jag inte minns henne! Så tredje doldisen för mig ;) Så precis som med de två tidigare: vet inte alls vad jag har att förvänta mig!

Rolandz - denna deltävlings skämtbidrag... Jag älskar ju Robert så ska ju absolut bli kul att se, men ska väl inte funka?? Är rädd att efter folket hört alla låtar så röstar de på detta av rent missnöje, och den vinner allt :D Men allt är bättre än Livet på en pinne!!

Olivia - och så kör vi en doldis till! Hon beskriver sin musik som tropical house. Låter ju intressant, men säger ju egentligen ingenting om låten eller henne. Får väl se!

Felix - var med förra året med bandet Fooo.... Helt ok då tyckte jag, så ska bli kul att se honom solo. Har en känsla av att han kommer gå långt?

Mariette - och så till sist.. förhandsfavoriten som folk tror är den enda med vinstchans i år. Jag hoppas inte pressen blir för stor för henne, och tänk om låten inte håller måttet?? Jag gillar henne, men blir svårt att toppa hennes två tidigare bidrag som jag gillat starkt... Spännande!
 
Efter tjuvlyssning och tjuvkoll, så är där ett par artister som bara säger YES för mig.

Först, Emmi. Så maffig röst, och påfläskad scenshow med extra allt. Så med andra ord lär hon inte gå vidare. I Danmark hade hon vunnit, men det här är Sverige och här gillar folk inte sånt. :D

Sen Rolandz. Jag vet, det är kitschigt och over the top, men jag älskar det och vill bara dansa! Skulle inte förvåna mig om den tar en finalplats, men blir nog andra chansen.

Mariette har en bra låt vad jag hört, men scenshowen var bara.. jaha. Med handrörelser som jag störde mig på efter ca två sekunder så bådar det inte gott. Men kanske final, för hon har ju haft lite halvlustiga framträdanden innan också och klarat sig.

Elias har en dansant låt, men jag vill nog mest titta på fotboll när jag hör den. Andra chansen kanske?

Felix är ganska intetsägande. Men folk brukar gilla ledsen kille som sjunger ensam, så antagligen final?

De andra två kollade jag på för kanske tio minuter sen och har redan glömt. Men definitivt bättre startfält än förra veckan!
 
Jag gillar Mariette och jag gillade FO&O förra året. Emmi... där ringer det någon klocka faktiskt! Tror jag sett henne i nåt tv-program, jättesöt tjej... sen minns jag inte hur hon sjunger om hon sjöng i programmet... Rolandz tror jag inte är riktigt min humor och de andra känner jag inte till alls.
 
Denna gång blir det live för oss, biljetter till imorgonkväll.

Tjuvlyssnat lite men jag är inte övertygad om ngn vinnarlåt här heller. 2018 blir inte året Sverige vinner ESC.
 
Jag tror på Mariette och Felix Sandman. Med skrällvarning för Rolandz.

Finalen blir aptråkig. :( Men jag tror att jag kommer att hålla på vadhannuhette som gick vidare tillsammans med Ingrosso i deltävling 1. Å andra sidan har jag haft Mariettes låt i skallen hela morgonen. Oväntat poppig och kul.
 
Jag tror på Mariette och Felix Sandman. Med skrällvarning för Rolandz.

Finalen blir aptråkig. :( Men jag tror att jag kommer att hålla på vadhannuhette som gick vidare tillsammans med Ingrosso i deltävling 1. Å andra sidan har jag haft Mariettes låt i skallen hela morgonen. Oväntat poppig och kul.

Nä jag tror det blir en helt ok final ändå, det är inga katastroflåtar som gått till final, även fast ingen kanske varit en sån där toppvinnarlåt.
Lite så de senaste åren, mkt konstiga låtar man bara skakat på huvudet åt, men i finaen har tillslut de bästa samlats och bjudit till bra show :D
Och när alla bidrag visats, kommer vi alla ha ngn favorit vi kommer hålla på och då blir finalen spännande av bara det ;)
 
Nä jag tror det blir en helt ok final ändå, det är inga katastroflåtar som gått till final, även fast ingen kanske varit en sån där toppvinnarlåt.
Lite så de senaste åren, mkt konstiga låtar man bara skakat på huvudet åt, men i finaen har tillslut de bästa samlats och bjudit till bra show :D
Och när alla bidrag visats, kommer vi alla ha ngn favorit vi kommer hålla på och då blir finalen spännande av bara det ;)
Jag vet inte, jag ... tycker det är alldeles för blekt.

Men jag har köpt
exotic_lakrits_fudge_160g.jpg


och

Lemonad_038_SE.png.jpeg


så det blir nog bra i alla fall. :D
 
Jag tror på Mariette och Felix Sandman. Med skrällvarning för Rolandz.

Finalen blir aptråkig. :( Men jag tror att jag kommer att hålla på vadhannuhette som gick vidare tillsammans med Ingrosso i deltävling 1. Å andra sidan har jag haft Mariettes låt i skallen hela morgonen. Oväntat poppig och kul.

Jag tror Samir och Viktor har god chans att vinna finalen. Hade varit lite roligt att skicka dem till ESC faktiskt...

Men jg vill att Mariette ska smälla till med en riktigt bra låt och scenframträdande!
 
Tja, sjunga kan hon ju i alla fall, Emmi. Vet inte om det är för långt ifrån "min" musik för att jag ska kunna gilla det eller om det är något annat som är fel.

Morsan muttrar om att den inte är trallvänlig.
 

Liknande trådar

Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 168
Senast: Lingon
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 668
Senast: Lingon
·
Kultur Redan onsdag! :nailbiting: På lördag är det deltävling 3 i MELLO, kommer vi se årets slutgiltiga vinnare eller kommer den nästa vecka...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 631
Senast: voltis
·
Kultur Ja nu har vi nåttslutet på årets turné.... Sista deltävlingen i MELLO är här :nailbiting::bump: Kommer vi se årets vinnare på lördag...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 387

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp