Bukefalos 28 år!

"Meny" funktion

E

Egonson

Nu har jag ingen aning om vad funktionen kallas, men om man har en hemsida med mycket info på samma sida, med många olika rubriker/punkter, så ska man kunna ha en meny överst med en länk för varje rubrik.. Äh, jag visar ett exempel i stället.

Webdesignskolan har en sådan funktion: www.webdesignskolan.com

Gå in på t.ex "Skapa och publicera" i menyn, så kommer man till en sida med en lista överst. Trycker man t.ex på "Grafikprogram" kommer man till texten direkt så att man inte behöver scrolla ner.

Går det att fixa något sådant på FrontPage tro?
 
Sv: "Meny" funktion

**raderat**
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: "Meny" funktion

Ja precis så :) Tack, ska prova ditt tips!
 
Sv: "Meny" funktion

Det funkade :bow: Kan man fixa en liten länk vid varje "Utförlig" så att man enkelt kan komma upp till toppen på sidan igen?

Är inte så haj på HTML :angel:
 
Sv: "Meny" funktion

Det funkade :bow: Kan man fixa en liten länk vid varje "Utförlig" så att man enkelt kan komma upp till toppen på sidan igen?

Jajjemän!
Surfa till samma sida som tidigare. Har lagt till ytterligare exempel.
Första länken <a href="#Vivamus">Lorem</a> pekar nu på <a name="Vivamus" href="#top"><span>Upp</span></a> som i sin tur pekar på första ordet högst upp på sidan: <a name="top">Start</a> .
Kan vara lite förvirrande, men du kommer nog på hur det hänger ihop :)
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 572
Senast: Nahar
·
Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 286
Senast: ptr
·
Hästhantering Har under en tid kliat mig i skallen ang denna "quick fix" teknik som en utövarna menar är rena mirakelkuren mot alla typer av problem...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 695
Senast: Sammet
·
E
IT & mobiler Om man ska lägga upp en hel massa info på en hemsida, i just detta fallet en hel lååång lista av hästar med särskild info om varje, hur...
Svar
5
· Visningar
924
Senast: Rednex
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp