Bukefalos 28 år!

Mer sorg i hönsgården...

Sv: Mer sorg i hönsgården...

*kl*
Sugen är tappad! :(
Av mina 20 ägg är resultatet en kyckling! Först hade de andra höns:devil:arna ihjäl några, sedan var några för svaga pga att det hade inte ruvats som de skulle, sen de jag försökte rädda "lyckades" min sambo i all välmening ha ihjäl. Det absolut värsta var dock när de förbannade j*vla hundarna bröt sig in och åt upp dem medan jag var iväg och köpte hönsfoder! :eek: Jag hade kunnat slå ihjäl dem om jag varit hemma! :crazy:

Nu har jag gett upp och ska sälja dem, orkar inte med alla motgångar som varit, men det bär emot, var hundarna som var droppen. Älskade Kalle fick bara en kyckling. :cry: :cry: :cry:
 
Sv: Mer sorg i hönsgården...

Välkommen i klubben.
Allt är välkänt, även om det inte har hänt för en och samma kull här.
Ge inte upp, nästa gång går det mycket bättre nu när du fått erfarenheterna.

LIA
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Våra planer på att skaffa höns kommer bli av nu i sommar. Detta är första dagen jag har satt mig ner och börjat läsa lite fakta om vad...
2
Svar
20
· Visningar
7 573
Senast: lillkillen
·
Lantbruksdjur Min mamma har för en tid sedan tagit hand om några hönor, allt har gått bra och vi har fått mycket goda ägg :) Men nu har de börjat...
Svar
8
· Visningar
1 303
Senast: Tviggy1081
·
Lantbruksdjur Min mamma har ett gäng höns, däribland ca 10 bruna värphybrider (tror det är Leghorn eller Lohman??) som går fritt med de andra hönsen -...
Svar
5
· Visningar
2 702
Senast: lady_vip
·
Övr. Djur Jag har en tupp och två hönor som har bestämt sig för att bo på gamla gödselstacken unger loge-bron.:D. Det är väldigt mycket packat...
2
Svar
38
· Visningar
2 939
Senast: lynxlady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp