Mera bebisar!!!!!

Prosit

Trådstartare
Såg en av mina guppys föda nyss!!! Det är runt 7-8 yngel i akvariet, och denna hona är den som är så glupsk, och käkar yngel så jag snabbade mig att flytta henne till yngelkasse. Då slutar hon pluppa ut bebisar.... Varför??

Kan hon ha blivit skrämd av flytten till kassen (i samma akvarium) och kniper, och resten kommer sen? Eller hann hon färdigt kanske??

Någon som har en teori??? :confused:
 
hon hann karnsje färdigt ellr så anser hon att du var en fara,så hon slutade ploppa ut dom.
vänta ett tag så ser du om det kommer mer eller inte.
 
7-8 st låter väldigt lite för en guppy, de brukar få massor med yngel.
Antagligen blev hon skrämd av flytten och slutade för tillfället.

Du är helt säker på att hon inte fick fler tidigare som blivit uppätna?
 
Hon fick 7 före flytten, nu är det säkert 15 till i yngelkassen!!!

Hur fasiken flyttar man över dem nu då? vet ju inte om hon är klar, men vill få över bebisarna till yngelakvariet.... :confused:
 

Liknande trådar

S
Övr. Djur :confused:Hej !:confused: Jag har en hona som varit tjock länge nu, så imorse så kunde hon inte simma utan var slö så jag trodde hon...
Svar
1
· Visningar
1 275
Senast: Hallonkvist
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 178
Senast: paradiset
·
B
Övr. Barn Ja, ni som läste min övertidstråd och peppade mig- TACK :love:, dagen efter kom det igång helt av sig självt :banana:! Som sagt jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 503
Senast: Timsetim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp