Mest annorlunda hästnamnet du har stött på?

Där jag red som liten fanns en häst som hette Påsen. Lagom smickrande namn... Någon polsk (tror jag) import som egentligen hette Pöitysu eller något sådant. Han var en stooor ponny och riktigt dumsnäll, så alla utom jag ville rida honom.

Jag ville istället rida russet Turbo Urban, men han kallades oftare för Turbo, eller Tuben eftersom det inte var så mycket turbo i honom :D Han var länge den enda ponny jag vågade rida, vilket passade bra eftersom ingen annan i min grupp vågade rida honom. Minns fortfarande hur jag började gråta när ridläraren föreslog att jag skulle testa någon annan häst och föreslog just Påsen, eftersom han var snäll.

Sedan har jag ridit en Wänelitza också, en fantastisk arab och jag minns att många tyckte att namnet var otroligt krångligt. Å andra sidan gissar jag att det brukar kunna vara så med just araber... Själv älskar jag namnet.
Tror jag har mött på en Wänelitza - ett himla trevligt arabsto. På 80-talet. Kan ha varit Wäneliza.
 
Har sett ett namn i stil med:
Sohotis*hingstnamn*lad
Ihopskrivet för att få plats inom de tillåtna tecknen för den rasen.
 
Vi hade en Ronja Russdotter på ridskolan när jag var liten, så sött!

Bra tråd! Flygande Köttbullen som redan nämnts kommer jag också ihåg. Skrattade så jag grät åt videon med Hoof Hearted. :D

Vilket sött namn! :love:
På min/våran barndoms ridskola? När då? Jag känner åtminstone inte till det namnet...
 
En på 80-talet känd svensk hoppryttare startade några gånger med ett swb vars uppfödare/ägare var dyslektiker....

Hästen skulle ha hetat Honey Guy...

Nu lät det i högtalarna: XX och Han E Gay 😱😂😂😂

Fido = fjordvalack

Knöttlabruden, varmblodstravare, har en son som heter Okobaloz... Gissa vem som är pappan 😂😂😂
 
Mitt favvouddanamn är Curiositykilledthecat, en kan ju undra vad den pållen hittade på som föl :D!

Min egen Hollywood Barbie Q är jag inte så himla nöjd med eftersom det låter som en grillfest... Hon skulle egentligen hetat Hollywood Barbie Queen, men de valde att förkorta.
 
Pekpinne från moderatorn:
Diskutera gärna namnen, men undvik att diskutera ägarna...
 
Mitt favvouddanamn är Curiositykilledthecat, en kan ju undra vad den pållen hittade på som föl :D!
En sån har jag också stött på! På ridskolan jag red som liten fanns det en inackorderad ponny med det namnet. Tyckte det var skithäftigt då också. :D
 
Alltså, travnörd som jag är tänkte jag länge och väl innan jag gav upp och kollade "facit" på svensk transport; mycket fyndigt! :rofl:

Visst är han söt som nyfödd 🤗💝💖

164942.jpeg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp