Bukefalos 28 år!

Mest irriterande trådämnena på Hästforumen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mest irriterande trådämnena på Hästforumen?

Rumpnissen skrev:
Jag var ledare för Grönt Kort kursen i höstas och de var tvungna att köpa TR. Samt att jag mycket stärngt påpekade att man måste uppdatera alla ändringar. :devil:



TR?
;)

Åhå, den ger svaret på alla magiska frågor då eller? Skumt för det står inte något alls om hur mycket maxvikten får vara på bootsen.;)
 
Sv: Mest irriterande trådämnena på Hästforumen?

men det kan ju vara svårt när man har en diskussion och sen kommer någon in och börjar prata om nåt helt annat`? ;)
 
Sv: Mest irriterande trådämnena på Hästforumen?

Mest irriterande just nu är alla "miljarder" avmaskningstrådar :devil:
 
Sv: Mest irriterande trådämnena på Hästforumen?

Mest irriterande och jobbiga är då folk inte förstår att folk tänker och tycker OLIKA! Det finns inte bara 1 rätt å så måste det vara!

+ alla jämförelser med ridtravare vs. halvblod. Korsningar, blandrashundar osv..
 
Sv: Mest irriterande trådämnena på Hästforumen?

instämmer totalt.
 
Sv: Mest irriterande trådämnena på Hästforumen?

Gunnar skrev:
TR på nätet tycker jag vore en bra lösning.
Islandshästförbundet SIF har mkt bra information på nätet! Men det gäller ju "våra" grenar ;)
 
Sv: Mest irriterande trådämnena på Hästforumen?

Gnist skrev:
Mest irriterande just nu är alla "miljarder" avmaskningstrådar :devil:

Har just förstått att ett TR är bra för dessa frågeställare då.;)
 
Sv: Mest irriterande trådämnena på Hästforumen?

:rofl: :confused: Måste faktiskt erkänna att jag inte har någon riktig pejl på vad TR är för något :cool: :angel:

:idea: Kan i.o.f.s bero på att jag inte tävlat ö.h.t
 
Sv: Mest irriterande trådämnena på Hästforumen?

Nu vet jag vad TR är, tack vare en snäll bukefalist som meddelade mig om förkortningens fullständiga namn :D
 
Sv: Mest irriterande trådämnena på Hästforumen?

Boj skrev:
Irriterande vet jag inte, men jag blir defentivt beklämd när jag läser många av inläggen i denna tråd.:smirk:

Lösningen är ju så väldigt enkel, ge sjutton i att läsa dessa trådar.

Så irriterande trådar, ja det skulle väl isåfall vara en sån här tråd.;) För jag tycker att den uppvisar alla brist på respekt för andra människor som inte har eran proffskunskap, och då undrar man snabbt vem skall de då vända sig till när de "duktiga" inte vill dela med sig av sina erfarenheter.

Men Boj, nu har du väl ändå vaknat på fel sida? Det är inget ont menat med tråden alls, den skiljer sig inte ett dyft vad jag kan se på många andra trådar på tex Senior, som poppar upp och får husera fritt i sida efter sida. det är väl inget ont med att man ibland får uttrycka sig - och det är väl isåfall betydligt bättre att få skriva av sig med glimten i ögat och skratta lite in en tråd om just ämnet - än att irritera sig i de ordinarie trådarna?
 
Sv: Mest irriterande trådämnena på Hästforumen?

det är väl inget ont med att man ibland får uttrycka sig - och det är väl isåfall betydligt bättre att få skriva av sig med glimten i ögat och skratta lite in en tråd om just ämnet - än att irritera sig i de ordinarie trådarna?

Det kanske finns någon som inte tar denna tråd med en "klackspark" som vi andra, utan blir förolämpad ;)

I övrigt så är vi människor ganska olika, alla undrar vi och frågar om olika saker, och i vissa fall kanske det är bättre att fråga här en gång för mycket hur man gör,även om hälften av alla bukefalister tycker att det är en löjlig fråga, än att försöka på egen hand och i okunskapen göra misstag med hästar, som kanske till och med får förödande konsekvenser, inga frågor är ju dumma frågor :smirk:
 
Sv: Mest irriterande trådämnena på Hästforumen?

Lucsy skrev:
och i vissa fall kanske det är bättre att fråga här en gång för mycket hur man gör,även om hälften av alla bukefalister tycker att det är en löjlig fråga, än att försöka på egen hand och i okunskapen göra misstag med hästar, som kanske till och med får förödande konsekvenser, inga frågor är ju dumma frågor :smirk:

Inte speciellt till dig, spinner bara vidare

Nej ingen fråga är löjlig eller dum - snarare är det dumt att inte fråga, men jag är väldigt bekymrad över att en del frågor ställs här på buke.

Särskilt ridrelaterade frågor.
Har man inget förtroende för sin ridlärare???
Eller tror man att man kan lära sig rida, köra etc, enbart över internet


Eller ännu värre mer eller mindre akuta veterinärfrågor.


Jag låter bli att svara på en hel del frågor eftersom de dels inte går att lära sig rida eller vad det nu är på internet. (en rent specifik teknisk fråga är det något annat med)

Dels så får vissa frågor 20 helt olika svar. Den som frågar har ofta ingen som hellst aning om vilken kompetens dessa 20 har.
Här på buke säger den som ridit ett år på riskola till den som tävlar interantionelllt att denne är dum i huvudet. Man måste verkligen ha en ganska stor kunskap själv för att kunna sålla och hitta kompetensen här. För den finns, men hur skall nybörjaren kunna sålla?

och varför har man mer förtroende för kompetensen på buke - som man inte har en aning om vilka de är egentligen, än människor i verkliga livet:confused:
 
Sv: Mest irriterande trådämnena på Hästforumen?

mackan skrev:
det är väl inget ont med att man ibland får uttrycka sig - och det är väl isåfall betydligt bättre att få skriva av sig med glimten i ögat och skratta lite in en tråd om just ämnet - än att irritera sig i de ordinarie trådarna?

Your human :)

Man blri frustrerad, man behöver få ur sig. Snyggt att ta det här istället för att gå på i tråden.

Och även denna tråden är väl frivillig att läsa, :confused:
eller :D

Det finns ju trådar där det huserar bukare som rent notoriskt trycker ned andra människor och behandlar dem som dumma, och som dessutom är rent otrevliga, det förundrar mig mera.
Sådana trådar försöker jag hålla mig ifrån...

Har aldrig läst dig vara otrevlig mot någon :)
 
Senast ändrad:
Sv: Mest irriterande trådämnena på Hästforumen?

Boj skrev:
Har just förstått att ett TR är bra för dessa frågeställare då.;)

Nu måste jag få gradera mig, jag försvarade endast mig själv. Som tycker det är iriterande när tävlingsryttare inte har TR. Några andra trådar irriterar mig inte speciellt mycket. :devil:
 
Sv: Mest irriterande trådämnena på Hästforumen?

Boj skrev:
Har just förstått att ett TR är bra för dessa frågeställare då.;)

TR nämndes när det var frågor om tävlingsregler.


Boj skrev:
och då undrar man snabbt vem skall de då vända sig till när de "duktiga" inte vill dela med sig av sina erfarenheter.

Som jag skrev så har vi gjort det. Om och om och om igen har vi skrivit ner citat ur TR på tävlingsforumen. Lägger man ihop det jag och Choklad och några till citerat ur hopp-TR under åren får man snart ihop ett eget TR. Men t.ex. ridbyxfärg kommer ändå upp ofta, ofta. Och vi citerar långa stycken från TR om och om igen. Ändå är det alltid ett gäng som skriver "Min kompis mosters kusin säger att man MÅSTE ha vita ridbyxor, så då är det så". Varvid trådskaparen skriver "Men jag har ju inga vita ridbyxor :( "

Rena regelfrågor på tävlingsforumen kan oftast besvaras med ja, det får du eller nej, det får du inte. Jag förstår inte varför man ska svara där när man inte vet. "Jag har hört att man nog kanske kan...." Det är inte just att ge sådana svar till någon som frågar om en ren regel. Antingen har man ett TR och då kan man svara, spekulationer skapar ju bara osäkerhet.
Ta det där med viktboots som du nämnde som ex. Jag har inte en susning eftersom jag inte pysslar med islänningar. Därför svarar jag inte på en sån fråga. Men had jag gjort som vissa så skulle jag ändå skrivit att man får ha 7,32 kilo på varje fot. Ska du tävla i morgon är du knappast intresserad av vad jag hört någon säga nångång, du vill ha någon som svarar på hur det egentligen är, eller hur?
 
Sv: Mest irriterande trådämnena på Hästforumen?

Du missade den viktiga poängen i hela inlägget, nämligen ironin.;)
 
Sv: Mest irriterande trådämnena på Hästforumen?

KL till min egen knapp :D
Oj vad denna tråden tog fart - och ändå blev den Blixtsnabbt flyttad från Senior till Hjälp forumet, där väl inte många håller till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
1 888
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Jag har bestämt mig för att uppfylla en ungdomsdröm - ta en examen i historia på så hög nivå jag orkar och hinner. Jag har tidigare läst...
Svar
13
· Visningar
909
Senast: fejt
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 299
Senast: Madalitso
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 980
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Att reda upp livet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp