Bukefalos 28 år!

Midjebälte till draghundsträning?

N

Nozer

Nu när det börjar bli kallare, o vintern snart nalkas ska våran kille börja tränas lite mer seriöst på att dra (Siberian husky).

Vi är i begrepp att framöver köpa ngn typ av midejbälte så man har hunden fastsatt där istället då man tex ska åka skidor.

Söker man runt på nätet så hittar man en uppsjö med olika bälten. Dock står det inget om just drag. utan mest motiveringar att det är lämpligt til promenader osv...
Vilket gör att man undrar lite över hållbarheten om hunden ska dra o endast sitta i bältet. Vill inte direkt ha ett bälte som går sönder direkt.

En annan fråga är, många av dessa bälten har inbyggd expander.
Räcker den till, eller ska man köra med ngn typ av expanderkoppel istället så det blir längre del som flexar?

tacksam för svar!

/Tobbe
 
Sv: Midjebälte till draghundsträning?

jag säger bara en sak: Vibri.com! :love: :bow:

Dom har bälten, dragselar och koppel med olika starka "gummiflex" i.

Tokigt snabba med leverans! Och bra service man kan få i vilka färger man vill osv...
 
Sv: Midjebälte till draghundsträning?

hmm... var inne på deras hemsida nu men hittade inget dragsele men har för mig att dom haft det så det är nog bara ringa och fråga om dom kan sy upp en om man vill ha det....
 
Sv: Midjebälte till draghundsträning?

Jag har ett förarbälte från Baggen och det kan jag verkligen rekommendera. Betydligt hållbarare än de billigare varianterna och fungerar super! Jag har hård stötdämpning eftersom jag dels har flera hundar och dels för att en av dem är rätt stark. Jag tycker det räcker bra, men vill man ha ytterligare dämpning går det givetvis att köpa till koppel också.
 

Liknande trådar

N
Övr. Hund Köpte mig idag ett midejbälte för skogspromenader o framtida skidturer med våran kille =) Det jag söker är ngn typ av väldigt kort...
Svar
1
· Visningar
646
N
Övr. Hund Till sommaren ska killen få börja dra lite mer seriöst. Då med ngn av oss på sparkcykel bakom. DEn här vintern blir det bara tärning med...
Svar
4
· Visningar
2 881
Senast: Nozer
·
N
Övr. Hund Är sedan 3månader tilsammans med sambon ägare av en Siberian Husky valp, nu 5månader gammal. http://hem.bredband.net/sunshadow/Daemon/...
Svar
9
· Visningar
1 119
Senast: Nozer
·
Utrustning Läs gärna http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=749040&highlight=konstiga+bett för lite mer bakgrundfakta. Tänkte testa ngt...
Svar
13
· Visningar
1 372
Senast: Baddy96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp