Miljöpartiet rasar i Metrobeställda Yougovundersökningen

F ö kan jag tipsa om att kvällens Korrespondenterna på SVT2 (sänds nu 20.00) handlar om skräcken för Islam, inte helt långt ifrån trådens tema.
 
I den undersökning som tråden bygger på så står ju osäkerhetsintervallet klart och tydligt så det är inte så mycket att spekulera om.

Osäkerhetsintervall (eller konfidensintervall) är dock inte den faktiska osäkerheten i mätningen. Om urvalet är kasst kan t.ex ett parti som 25% skulle rösta på i verkligheten få 18% med en osäkerhet om +-2,5%.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Regeringen står bakom en skrivelse om att sänka skyddet för björn och lodjur i EU, för att möjliggöra ökad jakt. En KU-anmälan för att...
Svar
0
· Visningar
129
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
753
Hundavel & Ras Tråden postades av sig själv, så texten är lite knas… :o Men ja. Vi pratar ju mycket om hälsoläget bland olika raser. Man kan ju basera...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 216
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 890
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp