Bukefalos 28 år!

Min älskade dam fyller år!

Red_Chili

Trådstartare
Idag var det litet födelsedagsfirande här, det är nämligen så att min älskade Zala fyller 9 år! :bump:

Hon sträckte sig för en månad sedan och har inte fått springa lös sen dess. Därför blev min födelsedagspresent till henne att tillsammans med vår närmsta vän (en tvåbening), gå ut till en stor fårhage där damerna fick springa av sig ordentligt. Bättre födelsedagspresent hade jag nog inte kunnat ge Zala, som var så glad att hon hoppade fram istället för att trava vanligt när vi började närma oss hagen.

Kameran var självfallet med, men på grund av extrema mängden snö som bestämde sig för att falla från himlen (trots att SMHI lovat sol) så hade kameran svårare än vanligt att hänga med.
Här är i alla fall de bilder som blev bäst:

dsc_6146-copy1_65098138.jpg


dsc_6148-copy1_65098983.jpg


Wahidah tyckte det var lite jobbigt med snön ibland...
dsc_6153-copy1_65099344.jpg


dsc_6159-copy1_65099519.jpg


dsc_6164-copy1_65099649.jpg


dsc_6165-copy1_65099720.jpg
 
Sv: Min älskade dam fyller år!

Efter ett tag fick Zala stora snöklumpar under tassarna, blev sur och satte sig under ett träd. Där satt hon kvar tills jag kom till henne och lockade henne med godis :p
dsc_6180-copy1_65100061.jpg


Min vän hade gjort after eight-kladdkaka till oss tvåbeningar :d
dsc_6187-copy1_65100298.jpg


Zala fick lite extra godsaker på maten, jag hällde även på lite vatten och värmde snabbt i micron. Det luktade faktiskt riktigt gott om det sedan!
dsc_6197-copy1_65100492.jpg


Glad Zala!
dsc_6214-copy1_65100612.jpg


Nu har jag två trötta och nöjda damer som ligger här hemma och sover på sängen. Nästa år, när Zala fyller 10, då blir det storfirande :p
 
Sv: Min älskade dam fyller år!

Åh grattis Zala!

(Kommer ni inte till Uppsala snart så man får träffa skönheten? :laugh:)
 
Sv: Min älskade dam fyller år!

Till alla:
Zala tackar så mycket! (eller, kommer nog göra så fort hon vaknar så att jag kan berätta för henne hur många som säger grattis ;))

(Kommer ni inte till Uppsala snart så man får träffa skönheten? :laugh:)

Jorå, det ska vi nog se till att göra! Jag har inget inplanerat nu, men jag har ju i alla fall tänkt åka upp när Klara får med sig Faiza och jag kan utan problem ta mig till Uppsala innan det. Tar ju inte lång tid med tåg och är inte dyrt heller :laugh:
 
Sv: Min älskade dam fyller år!

Åh vad glad hon ser ut att vara! Grattis UNGA Zala :)
 
Sv: Min älskade dam fyller år!

Grattis Zala!
Jag-vill-ha-vinthund. Jag-vill-ha-vinthund!
...och tårtan såg farligt god ut!
 
Sv: Min älskade dam fyller år!

Jorå, det ska vi nog se till att göra! Jag har inget inplanerat nu, men jag har ju i alla fall tänkt åka upp när Klara får med sig Faiza och jag kan utan problem ta mig till Uppsala innan det. Tar ju inte lång tid med tåg och är inte dyrt heller :laugh:

Härligt! Kommer vara uppe i Sundsvall över jul/nyår (tror skolan börjar 11/1) men efter det! :bump:
 
Sv: Min älskade dam fyller år!

Grattis Zala!
Jag-vill-ha-vinthund. Jag-vill-ha-vinthund!
...och tårtan såg farligt god ut!

Mer vinthundar åt folket! :banana: (så länge man köper fina, bra vinthundar då :p)

Tårtan VAR farligt god, men åh vad man blev mätt snabbt på den. Vi orkade inte ens äta halva och den var så kladdig att den knappt gick att äta för att den fastnade på skeden hela tiden. :d
 

Liknande trådar

Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
10 714
Senast: squarepants
·
Övr. Hund Idag fyller Al-Dabarans Z-kull 11 år :D Jag vet inte riktigt vilken av valparna på bilden här ovanför som faktiskt är Zala, men tippar...
Svar
15
· Visningar
1 650
Hundhälsa Jag vet egentligen inte varför jag skriver den här tråden, men behöver nog få lufta lite tankar och se om någon kan se något som jag...
Svar
6
· Visningar
1 025
Övr. Hund Många här inne har genom buke varit med från start. Jag vet att jag skrivit om att min älskade Zala blev parad, blev tjockare, skrev om...
Svar
14
· Visningar
1 218

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp