Min diskmaskin

Wille

Trådstartare
I förra veckan installerades äntligen den begagnade diskmaskinen som jag fick för flera år sedan. Första gången jag körde den så betedde den sig som förväntat. Den diskade, inget läckte och disken blev ren.

Idag körde jag maskinen igen. Den diskade i två timmar och sen blev den tyst. Trodde den var klar, men lysdioden för End lyser inte. Den lyser fortfarande vid Disk.

Är maskinen redan trasig? Tyckte mig ana en lite märklig lukt vid maskinen när jag stod bredvid. Har den brunnit någonstans?

Jag har nu stängt av maskinen genom att vrida vredet till noll.
 
I förra veckan installerades äntligen den begagnade diskmaskinen som jag fick för flera år sedan. Första gången jag körde den så betedde den sig som förväntat. Den diskade, inget läckte och disken blev ren.

Idag körde jag maskinen igen. Den diskade i två timmar och sen blev den tyst. Trodde den var klar, men lysdioden för End lyser inte. Den lyser fortfarande vid Disk.

Är maskinen redan trasig? Tyckte mig ana en lite märklig lukt vid maskinen när jag stod bredvid. Har den brunnit någonstans?

Jag har nu stängt av maskinen genom att vrida vredet till noll.
Den kanske torkade disken och därför blev den tyst? Då låter dom inte
 
I förra veckan installerades äntligen den begagnade diskmaskinen som jag fick för flera år sedan. Första gången jag körde den så betedde den sig som förväntat. Den diskade, inget läckte och disken blev ren.

Idag körde jag maskinen igen. Den diskade i två timmar och sen blev den tyst. Trodde den var klar, men lysdioden för End lyser inte. Den lyser fortfarande vid Disk.

Är maskinen redan trasig? Tyckte mig ana en lite märklig lukt vid maskinen när jag stod bredvid. Har den brunnit någonstans?

Jag har nu stängt av maskinen genom att vrida vredet till noll.
Minns jag rätt om det var den här diskmaskinen som du fick helt gratis? Det fanns kanske - tyvärr - en anledning? Jag kan också tänka mig att den kanske inte har mått bra av att bara sitta oanvänd i flera år? Finns det bruksanvisning?
 
Jag gissar att du störde den när den torkade. Det har jag gjort med min och då lyser det inte där det ska utan det ser ut som om den fortfarande är igång, vilket den på sätt och vis ju är. Hjälper inte att bara stänga luckan då utan , det är bara att stänga av den och inte vara så snabb nästa gång.
 
Jag gissar att du störde den när den torkade. Det har jag gjort med min och då lyser det inte där det ska utan det ser ut som om den fortfarande är igång, vilket den på sätt och vis ju är. Hjälper inte att bara stänga luckan då utan , det är bara att stänga av den och inte vara så snabb nästa gång.
Kan vara så. Jag får chilla mer nästa gång.
 
Min diskmaskin "är igång" i flera timmar, först "jobbar den" sen är den bara tyst och som många säger "torkar väl" eller nåt för sen när det gått ett bra tag så piper den iaf å säger "klar" ... Är ju inte som en tvättmaskin där den hela tiden gör nåt ..
 

Liknande trådar

Hemmet Min begagnade bänkdiskmaskin har börjat krångla. Jag har inte haft den så länge, men de första diskarna gick bra. Sen fyllde jag på...
Svar
12
· Visningar
1 320

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp