Bukefalos 28 år!

Min häst avlivades akut i hagen i söndags, önskar hjälp att klara ut allt "pappersarbete"

Min häst fick in en pinne i buken och förblödde i princip inom 30 Min, min stallägare är jägare och fick på inrådan av veterinär skjuta honom så han slapp dö av blodförlust.

Tack för alla svar... då har jag lite att gå på, så fruktansvärt jobbigt att ta tag i allt det här, jag vill egentligen inte acceptera att min underbara häst inte finns mer....
Fruktansvärd upplevelse när de skadas och lider innan avlivningen, jag beklagar sorgen så mycket. :cry::cry::cry:
 
Usch vad hemskt! Vet känslan. Min fick en pinne rakt in i huvudet i stället... "fördelen" där var ju att han dog direkt och inte behövde lida en sekund :cry:
Det är så fruktansvärt ! Kram :heart

Jag har fått återberättat att han förlorade så mycket blod på en gång att han förmodligen inte kände så mycket, vilket naturligtvis känns bra.

Men jag saknar honom så mycket att jag går sönder, han var hela min värld, min framtid och jag älskade honom över allt annat, så jag vet inte riktigt hur jag ska leva utan honom....
 
Jag har fått återberättat att han förlorade så mycket blod på en gång att han förmodligen inte kände så mycket, vilket naturligtvis känns bra.

Men jag saknar honom så mycket att jag går sönder, han var hela min värld, min framtid och jag älskade honom över allt annat, så jag vet inte riktigt hur jag ska leva utan honom....

Oftast är det vi som fattar beslut om djurens överlevnad, processen slutar med att djuret är borta. Vi hinner bearbeta.

Vår häst dog också i hagen, lugnt och stilla, han var bara borta. Men sådan otrolig skillnad för oss, att behöva handskas med allt så i omvänd ordning. Bra för hästen, men kass för oss.
 
Oftast är det vi som fattar beslut om djurens överlevnad, processen slutar med att djuret är borta. Vi hinner bearbeta.

Vår häst dog också i hagen, lugnt och stilla, han var bara borta. Men sådan otrolig skillnad för oss, att behöva handskas med allt så i omvänd ordning. Bra för hästen, men kass för oss.

Ja huvudsaken är att han inte hann lida.

Min gränslösa sorg är vidrig dock, jag hade bara en häst, och inga barn osv så han och min hund är mitt allt, så det känns som om halva mitt hjärta bara försvann.
 
vill bara beklaga... läst artikeln och det finns inga ord... hoppas du mår lite, lite bättre dag för dag och att du snart kanske finner en ny liten pälsis :heart kram på dig!
 

Liknande trådar

N
Träning Hela historian: Köpte honom som "problemhäst" - när han kom så var han så mager att revbenen syntes med alldeles tuffsig päls och nervös...
Svar
18
· Visningar
3 780
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp