Bukefalos 28 år!

Min häst ger mig fingret

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ledarskap och diverse påhitt om dominans kan inte gå från människa-häst eller häst-människa, hund-människa eller människa-hund. Men hund-hund och häst-häst, ja.
Ok då har vi olika uppfattning;).Men jag jobbar med lugna harmoniska hästar och det tycker jag är skönt och upplever den samma om dem.:heart
 
Som sagt. Jag längtar efter dagen då sådana galenskaper inte är ok att hålla på med.
Nu respekterar jag dina idéer och glad om du aldrig behöver ta i.Jag gör mitt bästa men jag kallar varken ditt eller mitt sätt galenskaper.Det är ju våras olika sanningar.Det som i slutändan räknas är glada harmoniska hästar
 
Om man tittar på en flock hästar i hagen under sommaren där det finns gräs så är hotelser om sparkar och bett mycket mycket låg med undantag för några få hästar, dessa få hästar får som dom vill och blir lämnade i fred att gå för sig själv, så frågan blir ju om vi vill vara den som hästarna inte vill umgås med.
 
Nu respekterar jag dina idéer och glad om du aldrig behöver ta i.Jag gör mitt bästa men jag kallar varken ditt eller mitt sätt galenskaper.Det är ju våras olika sanningar.Det som i slutändan räknas är glada harmoniska hästar

Tyvärr är det mycket ''Bara mitt sätt funkar ditt sätt är fel fel FEL FEEEEEL'' på Buke.
 
Om man tittar på en flock hästar i hagen under sommaren där det finns gräs så är hotelser om sparkar och bett mycket mycket låg med undantag för några få hästar, dessa få hästar får som dom vill och blir lämnade i fred att gå för sig själv, så frågan blir ju om vi vill vara den som hästarna inte vill umgås med.
Visst blir konflikterna mindre när det finns tillgång på vatten.Men trots det ser jag "hotelser" och de hästar som ger dessa går inte för sig själva.Faktiskt ganska ofta den med låg rang som går lite för sig själv
 
Visst blir konflikterna mindre när det finns tillgång på vatten.Men trots det ser jag "hotelser" och de hästar som ger dessa går inte för sig själva.Faktiskt ganska ofta den med låg rang som går lite för sig själv
Vilken rang?
Enda gången det blir frågan om rangordning bland djur är när människan skapar onaturliga situationer för djur.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp