Bukefalos 28 år!

min hast har dalig balans..

M

marbella ryttare

hon ar lite vinglig....:( ar det nagon som har nagra bra ovningar for att ova upp balansen hos hastar?
 
Sv: min hast har dalig balans..

ut o klättra de brukar hjälpa annars använd bommar att skritta o trava över samt övergångar tempoväxlingar. finns mycket.

H julia
 
Sv: min hast har dalig balans..

Förutom ovanstående även framdelsvändningar, öppna, kanske äver sluta och travelsal^^ Det allra lättaste är väl om du tömkör i öppna, och jobbar med öppna och sluta på böjda spår från marken. Då har ju hästen bara sig själv att balansera, utan att du sitter på ryggen och gör det svårare. :)
 

Liknande trådar

Ridning Min syster med familj bor utanför Falun och en av döttrarna är hästtokig och vill rida turridning. Problemet är att det inte verkar vara...
Svar
3
· Visningar
1 062
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Någon som haft en ung valp med DM -schäfervinglighet? Har en schäfervalp hos mig 16v, vinglig, tappar lätt balansen, kan ramla, släpar...
Svar
8
· Visningar
902
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 436
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 594
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp