Bukefalos 28 år!

Min hund skall opereras

tott

Trådstartare
Jycken skall opereras på måndag och jag är redan skitnervös. Det är bara lite små knölar som torde vara ofarliga, men jag är ändå nervös.
Hunden är 10 år men i bra skick. Hur mycket farligare är det att söva en 10 årig hund än en 7 åring ?
 
Sv: Min hund skall opereras

Tack !

Ingen som har erfarenhet av att söva en äldre hund ?
 
Sv: Min hund skall opereras

Det finns ju alltid en risk med narkos, oavsett ålder. Oftast är ju en yngre i bättre skick än en äldre, men nuförtiden är preparaten som används så testade att riskerna som finns är minimala.

Tycker inte du ska vara orolig! Det går säkert bra (vi håller tummarna)!
 
Sv: Min hund skall opereras

Här hålls tummar och tassar
 
Sv: Min hund skall opereras

Det är ingen fara så länge som hjärtat fungerar som det ska (inga blåsljud el. dyl.)!

Min tik (vinthund) är opererad ett flertal gånger för juvertumörer. Vid senaste OP med narkos var hon 9 år. De sista tumörerna (hittills) tog de när hon var 10 1/2 men då blev hon bara sederad eftersom veterinären upptäckte ett litet åldersrelaterat blåsljud.

Lycka till iallafall, både med OP och med analysen av knölarna!
 
Sv: Min hund skall opereras

Jag opererade också min vovve när hon var 10, eller 10 1/2 var hon mer exakt. Det gick hur bra som helst, inga problem...det var bara efteråt hon inte mådde sådär jättehoppsan. Men det gick över med tiden.
 
Sv: Min hund skall opereras

Tack alla ! Jag tror väl att allt går bra då !
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
690
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 795
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 685
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
15 207
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp