Bukefalos 28 år!

Min kanin är sjuk!

Sv: Min kanin är sjuk!

Men mtt pucko! Nu glömde jag ju att fråga om critical care :mad:

Men veterinären sa iallafall att hon inte kunde hitta några fel på honom, tänderna såg bra ut, hjärtat lät bra och han kändes inte gasig i magen. Så jag får väl tro på det då :)
 
Sv: Min kanin är sjuk!

haha, går väl att ringa ;)

va skönt att höra att ninisen är på bättringsvägen!

Mvh Freddie:bump:
 
Sv: Min kanin är sjuk!

juste, var en annan sak också ..^^
när ni pratar om "annanasjuice" menar ni då sån juice som finns i konservburkar med annanas i, eller vad är det ni menar?

Mvh Freddie :bump:
 
Sv: Min kanin är sjuk!

Skönt, han verkar ju må bra ändå.

Ja, jag har använt critical care, men problemet då har främst varit att de inte vill äta. Men det har ju med varandra att göra.

Kanske kan vara bra att ge honom lite ananasjuice för säkerhets skull, vet inte.

swanpis: Ananasjuice från burkar eller köpa som juiceförpackning, jag har använt båda delar beroende på vad som funnits hemma. Osötad ananasjuice borde vara det bästa, tror att konserverna är ganska sockrade.
 
Sv: Min kanin är sjuk!

Var tvungen att åka till vet. i dag igen eftersom han hade blod vid analöppningen... Och när jag kom dit så sa hon att det var en enorm urinsten! Och enorm var den..! Asså det var helt sjukt... Den var över 1 cm i diameter! :eek: Han hade jätteont, för han är världens snällaste att hålla i men när hon skulle försöka få ut den så sprattlade han till jättemycket, stackars älsklingen... :cry: Men vi hade ändå tur att stenen satt långt ut i snoppen.... Men jag kan inte fatta hur den fick plats där! :O Helt sjukt... Hon hade inte sett nåt liknande heller och sa att han kunde ha dött om vi inte hade kommit idag... Fy fasen...

Nu ska han iallafall få antibiotika för det det är ju ett öppet sår där eftersom det sprack lite när stenen kom ut... Nu håller vi alla tummar och tassar att det läker ihop rätt och att det inte finns fler! Orkar inte oroa mig mer för mina älsklinar nu... Dom får hålla sig friska och pigga nu tycker jag!!!

Här är bilder på dom i min blogg. Det är madagaskarfärgare kaninen som har varit sjuk! Inte undra på att han har varit hängig när han har haft ett stenblock i snoppen! :eek:

http://malinolsson.webblogg.se/2009/december/mina-alsklingar.html#comment
 
Sv: Min kanin är sjuk!

Usch stackars kanin!

Tur att den har bra ägare som ser till att åka in snabbt till veterinär.
 
Sv: Min kanin är sjuk!

Men aj aj aj :crazy: Stackars kanin. Ultraljudade (?) hon och kollade så att det inte finns fler stenar i blåsan?
 
Sv: Min kanin är sjuk!

Jenka: Ja, vad gör man inte för sina älsklingar? Tur också att det finns en veterinär 20 min härifrån! :bow:

Nej det gjorde hon inte... Men jag ska se till att inte ge foder med mycket kalcium i. Morot och äpple sa hon var bra. Är det någon som har koll på fler grönsaker som är falciumfattiga?
 
Sv: Min kanin är sjuk!

Har inte koll på kalciumfattiga grönsaker, kolla även över pellets.

Får kaninen salt- eller kalksten så ta bort den.
 

Liknande trådar

Däggdjur Min kanin är alltid lös i lägenheten, på sistone har han tyvärr blivit en liten sanitär olägenhet...:crazy: eftersom han får diarré 1-2...
Svar
10
· Visningar
1 426
Senast: Jenka
·
Däggdjur I torsdags förra veckan när jag hälsade på pojkvännen fick jag ett samtal. Det var min pappa som undrade om vi hade plats för en kanin...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 481
Senast: DarkInNight
·
Småbarn My är nu 14 månader lite drygt och har på senare tid sovit otroligt dåligt på nätterna och läggningen har blivit betydligt längre och...
Svar
10
· Visningar
2 644
Senast: Calazirya
·
Övr. Djur Behöver lite råd angående en ilsken(?) kanin. Min syster fick en kanin av en bekant för ett år sedan, Viggo. Hon har alltid sagt att...
Svar
6
· Visningar
1 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp