Min katt är konstig...

SandraM

Trådstartare
Min katt har en kärlek till vissa plastpåsar, han kan ligga och slicka på dom i evigheter. Han stryker sig som en galning som när han han är sjuk kelig.

Han verkar även älska starka lukter, rengöringsmedel å så. Han kan ligga och kela med moppen. Torkar man golven så kan han ligga och dra sig mot golvet och vara helt lyrisk, han ser ut som en katt som luktar på mynta!!

Även dusch krämer, speciellt min sambos eftersom de oftast luktar ganska mycket. Katten blir galen och alldeles kelsjuk.

Har aldrig vart med om detta, då vår andra katt hatade, verkligen hatade allt som luktade!!

Är det normalt eller är han bara annorlunda funtad??! :p
 
Sv: Min katt är konstig...

Alla katter är lite annorlunda funtade, det är en stor del av charmen med katter. ;)

Hade en katt som tyckte om att sitta på papper en gång, fina och vita och släta skulle de vara, där satt hon vackert uppställd och såg nöjd ut. :p

Vår nuvarande frasse kan inte stå emot väskor. Ser han en så måste han gå in i den, även om han knappt ryms. Kastruller och tvättfat och korgar och bykmaskiner skall man också gå in och sitta i enligt honom. Och se nöjd ut. :rofl:
 
Sv: Min katt är konstig...

Ahaa! Hade jag ingen aning om att det fanns något sådant. Men jag räddade faktiskt min katt när han var va 3 v gammal då hans mamma lämnade honom när hon inte kunde ta hand om honom. Han slickar på påsar och tuggar på vissa påsar, sen tussar han på mjuka och skönt tecken och filtar...

Men han äter aldrig något av de. Är det så att de katter som har de ska Vet. undersökas? Eller är det bara en beteende störning???

/ Sandra
 
Sv: Min katt är konstig...

Det behövs nog inte, vet kan väl inte göra så mkt åt det ändå.

Så bra!! Han äter ju inget av det, och är frisk i övrigt! Men det var roligt att läsa om!! Att veta att de kan finnas en orsak bakom!! Tussandet, hade jag ju listat ut att det kom från att han var liten när han separerades från sin mamma, men påsarna hade jag ju aldrig gissat att det berodde på samma sak!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
3 884
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 373
Senast: Zewz
·
Hemmet Kan inte riktigt beskriva hur det luktar, det luktar inte mögel och inte spya som jag läst att det kan göra om man använder fel...
Svar
9
· Visningar
5 382

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp