Bukefalos 28 år!

Min katt spyr

Guldaskig

Trådstartare
Jag har en innekatt som ätit samma foder sedan hon kom hit för några månader sedan och hon verkar pigg och glad förutom att hon de senaste fyra-fem dagarna har spytt en gång varje dag. Alla gånger har det varit hårbollar hon spytt upp förutom igår när hon dessutom spydde upp sin mat. Bör jag vara orolig?

Hon har inte spytt mycket förut men eftersom det är hårbollar hon får upp så kanske det är som det ska? Fast ändå, en gång per dag i nästan en veckas tid låter lite väl mycket tycker jag.

Vad tror ni?
 
Sv: Min katt spyr

verkar katten pigg för övrigt, tror jag inte det är någon fara, men du bör uppsöka vet. om du märker av att katten är slö och har feber, den inte vill äta och dricka ordentligt Och du då misstänker att katten får vätskebrist osv.

Sen är det ju svårt att säga eftersom jag inte har sett katten och i vilket tillstånd den är i.

annars kan du ju ringa vet. och rådfråga imorgon? :)
 
Sv: Min katt spyr

Tack för ditt svar! Jag ringde till veterinären imorse och hon sa att eftersom katten mår bra i övrigt så kunde jag prova med något som hette kattmalt. Hon trodde att det kanske var en hårboll som inte riktigt kom upp. I don't know. Ska köpa och prova i alla fall :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 024
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
641
Senast: Nikan
·
Hundhälsa Hej. Jag skulle vilja höra om någon av er har någon erfarenhet av Metacam och kräkningar. Nu är det så att min hund har spytt på...
Svar
3
· Visningar
1 005
Senast: snorp
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
959
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp