Min ponny= travponny??

Sv: Min ponny= travponny??

Häftig färg hade hon i alla fall! ;)
 
Sv: Min ponny= travponny??

Riktigt sött är hon.

Hon behöver ju aldrig varit travad på det sättet som en travponny varit. Men hon kan mycket väll vara inkörd innan hon blev inriden. Finns flera fördelar med körning. Och personligen nästa gång jag köper häst, ska det gärna vara en som är både riden och körd. mna får ju ut ännu mera roligt med sin häst om den går att både rida och köra :)
 
Sv: Min ponny= travponny??

Jaa precis :D vi hade en rejäl tur där ^^

Men när vi fick henne kunde hon inte så mkt, det var två och ett halvt år sen nu! Hon visste typ inte vad galoppfattning var och hon har fortfarande svårt för en mängd dressyrrörelser. Hon fattade dock snabbt vad framdelsvändning och bakdelsvändning var för något :D
 
Sv: Min ponny= travponny??

Det kan ta lite tid ibland :)

Men ni har gjort ett redigt kapp, det hörs på er :)
 
Sv: Min ponny= travponny??

Min ponny är likadan, han kan trava förbi galopperande storhästar när vi är ute och rider.

Det känns när han får in den där speciella traven med låååånga steg - han liksom "kastar" fram frambenen jätteläckert! :D


Men jag tror knappast att han gått på trav eller så, han har en väldigt bra galopp också... oj vad det hörs skrytsamt! :o
 
Sv: Min ponny= travponny??

Nejdå! Jag förstår precis hur du menar :) Min är typ lika dan bara att min är lite överviktig och ibland lat Hehe:p
 
Sv: Min ponny= travponny??

Näe, inte det heller.
Alltså, såhär är det: i ponnytrav startar endast A- och B-ponnyer.
I det vanliga travet är det bara varmblodiga och kallblodiga travare som får starta, men de kan såklart vara av ponnystorlek.
Så en D-ponny kan tävla trav/monté förutsatt att den är registrerad varmblodig eller kallblodig travare.

I Sveríge är det så, men om jag fattat rätt (från andra trådar) så är denna häst importerad från Tyskland. I södra Tyskland, Österrike och norra Italien är det vanligt med travtävlingar för haflinger.
 
Sv: Min ponny= travponny??

nej, den behöver inte vara frysmärkt. Förutsatt att den inte gått på travet.

De flesta travhästar frysmärks väl redan som små, alltså innan man vet om dom någonsin kommer startas, men nu var väl frågan om TS ponny varit travponny och någon kom med förslaget att det kanske var en kallblodstravare och isf borde den ju varit frysmärkt om den tävlat.
 
Sv: Min ponny= travponny??

I Sveríge är det så, men om jag fattat rätt (från andra trådar) så är denna häst importerad från Tyskland. I södra Tyskland, Österrike och norra Italien är det vanligt med travtävlingar för haflinger.


Aa du har fattat rätt :) Hon är imp. från Tyskland ^^ så det kan ju faktiskt vara som du säger..
 

Liknande trådar

B
Ekonomi & Juridik Visste inte riktigt var jag skulle lägga in den så jag tog gnägg. Jag har sedan slutet av oktober hafft en foderhäst med min kompis...
Svar
15
· Visningar
2 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp