Min rabatt = grannens kattlåda

M

_malle__

Vad kan man göra för att hindra grannens katter från att uträtta sina behov i våra rabatter?
Finns det något man kan lägga ut, kanske något man har hemma?
 
Peppar eller citronskal kan hjälpa. Hemma spände vi fiskelina över rabatten, med ett mellanrum på ca en dm. Det stör ju inte blommorna i rabatten likamycket som ett ev nät, och katterna vill ju ha möjlighet att gräva i sin toalett. Se till att fästa tråden ordentligt bara, så ingen katt trasslar in sig.

Ställ absolut INTE ut glykol som vissa människor tipsar om, eftersom katten blir förgiftad av det.
 
Glykol?? Skulle aldrig falla mig in att sätta ut något giftigt. Peppar & citronskal ska jag prova, tack! :)

Hoppas det hjälper, börjar bli trött på det här nu. Det är riktigt äckligt. :crazy:
 
Kaffesump har jag oxå hört att man ska lägga i rabatterna... Jag kommer dock
inte ihåg om det var för att hålla just katt borta, men jag tror det...
 
Det har kommit mackapärer (nån form av apparat) som ger ifrån sig högfrekventa ljud som katterna hör, men som inte vi människor hör. En stoppar man ner i jorden och en sätter man på väggen. Den man sätter i jorden finns på Coop Forum, iaf här i stan. Lite smådyr (kostar väl ca 500:-) men det kan det ju vara värt i längden kanske.
 
när jag var på min lokala djuraffär sist såg jag nån sorts spray man skulle spraya där man önskade slippa urinerande djur mins inte namnet men det kanske funkar? Fast kanske tar död på växtligheten :angel:
 
Jag har köpt någon sorts granulat som man myllar ner i rabatten, typ som pyttesmå lecakulor. Undrar om det inte är citronella på dem, luktar så. Det är våra egna kattor som gräver i rabatterna och sen gräver hundarna upp det och äter som delikatess... :p

Använder citronellaolja till hästarnas insketsmedel så jag tänker testa att göra eget avskräckningsmedel framöver.
 
Ha, ha, sen kan man ju undra vad "insketsmedel" är, men jag tror nog att ni fattar :D :D
 
Inget man har hemma, men på Granngården finns det medel just för att hållakatter borta från rabatterna. Funkar dessutom.

Jag vet inte hur fort det dunstar i solen och så, men ÄTTIKA skyr katterna. Vi använde det i en blomma som Tekla utsett som toalettblomma. Ställde en skål med ättika i blomkrukan. (Sedemera ersatte jag det med Get Off FY Kristaller som luktade trevligare för oss människormen lika äckligt för katten. Kan användas ute med men jag vet inte hur länge det 'håller då'.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 366
Senast: G-uldlock
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 643
Senast: cirkus
·
Katthälsa Hej detta är inte våran katt utan vår grannes som det gäller just nu han är ofta på vår gård han söker efter trygghet tror vi då han...
Svar
2
· Visningar
596
Senast: annie_cool
·
Katthälsa Grannens katt, som tydligen flyttat hem till oss (...) åker på rumpan på mattan. Jag vet att hundar gör så, när de har problem med...
Svar
7
· Visningar
1 561
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp