Min rädsla begränsar mig, hjälp mig!

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

smyg

Hej, tror detta är säkert många redan har frågat om men hittade ingen tråd om det så jag försöker iaf.. :crazy:

Jag är en relativt nybörjare på det här med ridning. I början var jag jättebegränsad med min ridning för jag var så rädd att ramla av, men så föll jag av ett par ggr och det hjälpte mig att inse att det inte var så farligt.. Jag började gilla att rida heta hästar, att hoppa, när det gick fort och började fundera på att skaffa medryttarhäst.

Nu har jag kommit tillbaka några steg känns det som. Läste dumt nog en tråd här inne om saker som har hänt när folk har ramlat av, och på en gång kom min rädsla tillbaka. Jag är så himla rädd för att göra illa mig, men skulle aldrig nånsin kunna sluta med ridning. Jag rider ju ändå, hoppar ändå och ska provrida en medryttarhäst imorn. Men nu är jag så nervös!! Min rädsla begränsar mig så himla mkt, jag skulle våga så mkt mer om jag bara vågade släppa taget och inte tänka på allt hemskt som ska hända.

Snälla, jag behöver hjälp. Hur ska jag komma över min rädsla för skador och kunna koppla av, och njuta av att rida igen? Jag vill ju kunna vara lugn även med min eventuella medryttarhäst, då han kan bli lite tittig under uteritter. Behöver all hjälp jag kan få, ger upp snart :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
871
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 596
Senast: bobbbo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 994
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp