Min sambo vill ha en paus - vart ska jag ta vägen? *förslag på resmål/att göra*

Jag kommer fortfarande ihåg en av de första gångerna jag och maken bråkade REJÄLT och jag drog iväg arg som ett bi. Han trodde jag skulle vara förtvivlad och sörjande, knäckt och komma tillbaka tilltufsad och ursäktande.

Jag tog in på hotell en bit norrut i landskapet, sov gott, åt en god frukost och åkt på sightseeing för mig själv dagen därpå.

Han var mer än lite snopen när jag kom tillbaka och meddelade var jag varit när han frågade.

Att visa sig själv och kanske också partnern att det finns ett annat liv också är aldrig fel.
 
Den här fick jag av en kompis .... Scotland.
Cheers.
 

Bifogade filer

  • gourock.jpg
    gourock.jpg
    108,8 KB · Visningar: 222
Det är snökaos på både Irland och England nu. Jag har varit på Irland tidigare och har kompisar där, de har fått massor med snö, motorvägar är avstängda, butiker säljer slut osv, så kanske inte att rekommendera att åka dit just nu i alla fall.
"The beast from the east" som ställer till det va? :D
 
Förslag på saker man kan göra själv (för jag har ingen lust att vara med någon) som samtidigt inte kostar multum? Bor i den kungliga huvudstaden men åker gärna iväg...
Åk iväg på en kurs i någonting. Eller åk iväg på spa. Det behöver inte bli så dyrt ifall du kollar runt lite.

Annars måste det väl finnas något större stall där du kan få jobba eller fixa. Jag fixar en praktikplats med boende på Irland ifall du vill. Denna tiden på året är det jakt- och fälttävlanshästar samt någon inridning.
 
Nog fixar du att åka utomlands själv! :) Ex. London, Krakow etc. Behöver inte alls bli dyrt!

Annars är ett tips (om du gillar museum och liknande) att göra en Sverigeresa till några av dessa. Gratis inträde till flera och sedan bokar du boende efter vägen efter den prisklass du känner lämplig.
Ex. Linköpings flygmuseum, även som ointresserad av flygplan är denna en sevärdhet. Sala silvergruva etc
 
Vet inte om ni sett min tidigare tråd: men jag är inte alls van av att åka utomlands. Jag skulle ha åkt med jobbet men det blev inställt. Vågar man åka utomlands själv?

Åk på en charterresa och boka transfer och allt så tar de hand om dig hela vägen! Då står det en person på flygplatsen när du landar med en skylt med resebolagets namn och visar dig till rätt transferbuss. I bussen får man oftast broschyrer och info av reseledare som åker med på bussen. På resmålet finns reseledare man kan fråga. På de större hotellen finns det reseledare på hotellet och på de mindre på ett annat hotell på samma ort. Men det är bara att kolla upp i förväg. Canarieöarna är nog ett bra resmål att åka till när man inte är van vid att resa utomlands eftersom det är mycket skandinaver där så det finns alltid någon annan turist att fråga om man inte hittar en reseledare.
 
Jätte tack för alla era svar! :):heart

Har inte riktigt bestämt mig men det lutar att jag åker till min gudmor i mindre svensk stad :D:p

Är överlag förvånad över att jag inte känner mig mera ledsen eller uppgiven över situationen ..
Jag säger inte att det är såhär för dig, men ibland kan en sådan här händelse komma som en befrielse också. Man slipper fatta det där svåra beslutet själv, hen gjorde det på sätt och vis åt dig. Dörren är öppnad. Det kan sluta hur bra som helst! Lycka till!
 
Det har knappt blåst alls denna vinter, just nu är det hur mysigt som helst med snö som lagt sig överallt. Vissa ställen kan man åka skridskor.. Skulle vilja påstå att vi har inte annat klimat än typ.. Uppsala just nu ;)
och @Michaelsdotter titta efter ridresa till Gotland :D jag tror de har ett par stall som ordnar ridkurser, eller jag vet att de har det på sommarhalvåret (men inte mitt i sommaren).

Och om det då skulle råka bli kallt och blåsigt så har man i alla fall ett stall att hänga i.

Annars kan man åka ridresa till Västeråsområdet typ Wirsbo eller vartshomhelst i Sverige.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 108
Senast: Whoever
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 052
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 618
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 642
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp