Bukefalos 28 år!

Min tävlingshäst river lätt "/

Sv: Min tävlingshäst river lätt "/

Nu har jag börjat rida två gånger i veckan, nästan blåbärshoppning är den 27:e april så om jag hoppat 60 cm innan det så ska jag hoppa 60 på blåbärshoppningen.
 
Sv: Min tävlingshäst river lätt "/

jag har lite problem med timingen också ibland , hamnar ngt före eller efter hästen i språnget men det är nog bara att träna antar jag ;)

Tänk på det också att du kan stå i fältsits både före och efter för att få bra balans :)
 
Sv: Min tävlingshäst river lätt "/

Ska prova, "vill" gärna rida lätt ändåf ram till hindret men ska försöka att stå tidigare.-
 
Sv: Min tävlingshäst river lätt "/

Där ser du ju. Som flera har sagt att hon nog kommer hoppa bättre på högre höjder. Hon har gått 80-90 utan fel eller med något nedslag. Hon är nog antageligen bara lat. Prova högre höjder.
 
Sv: Min tävlingshäst river lätt "/

ska tävla igen den 28:e , blir 40 cm igen eftersom jag inte har ridit henne på ett tag nu . Hoppade 60 i måndags och det kändes bra men jag vill bli säkrare innan jag tävlar det först.

Men ska jag bara driva på henne fram till hindret eller ? Hur ska jag få henne att sluta slarva med bakbenen?
 
Sv: Min tävlingshäst river lätt "/

Jag har ridit i ungefär 2 och ett halvt år på ridskola och har börjat tävla lite smått (: Jag har tävlat två stycken blåbärshoppningar , 40cm på ett 8-årigt halvblodsto (: Hon är jättefin och duktig på att hoppa men jag har ett litet problem . Ibland när jag galopphoppar med henne så river hon med frambenen "/ Jag tror att det är när det går för snabbt men jag är inte säker . Jag rider inte henne så jätteofta men hon är lite slö när man ska fatta galopp främst .

Är det någon som har tips på vad jag kan göra för att slippa rivningarna ? Vill prova 60 cm clear-round men jag vet inte om det blir för svårt på den här hästen .. "/
Vet inte riktigt hur jag ska göra för att hon ska hoppa av bra i galoppen . Jag tror som sagt att hon blir för snabb och obalanserad och för kort i språnget . :(

Hoppa mycket studs det hjälper hästen att bli kvikare i benen och testa 60 cm det kan vara så att hon tycker att 40 cm e för lågt? :idea:
 

Liknande trådar

Hoppning Känner att jag skulle behöva lite tips och idéer då jag har slut på egna.. Jag har ett 12-årigt sto som jag har haft i ca 2,5 år. Jag...
2
Svar
25
· Visningar
4 012
Hoppning Hej! Som rubriken lyder så skulle jag gärna vilja börjar tävla hoppning framåt försommaren-sensommaren och då väldigt lätta klasser då...
Svar
1
· Visningar
1 220
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan vet inte om jag skulle lägga tråden här eller under ridning. moderator får gärna flytta tråden om det är så jag har ett litet problem...
Svar
10
· Visningar
1 164
Hoppning Hej (Nu blir långt, kan hända att de har blivit lite fel samt missat något) Hat ett sto som jag har börjat hoppa hemma(ca 2-3...
Svar
2
· Visningar
1 219
Senast: tess91a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp