Bukefalos 28 år!

Min trubbnos!!

Alfakrulls

Trådstartare
Oj va dålig uppdatering de varit från min sida.
Här kommer i alla fall en liten uppdatering om Buffa, både i text å bilder.

Buffa har redan blivigt 5 månader gammal och hon är en otroligt trevlig och GLAD;) hund (hon är en boxer, så va annars? :p)

Otroligt arbetsvillig och snabblärd. Kan de flesta momenten i LP1 nu, speciellt lägande under gång är så jäkla bra. Så stolt över min hund. :D

Annars är de mest fullt ös hela tiden, hon är helt tokig i allt å alla och älskar allt å alla!!

Lite bilder kommer här....
Dec09014.jpg


Dec09011.jpg


Dec09009.jpg
 
Sv: Min trubbnos!!

Jag tyckte den lilla vita var söt jag;) (inte alls partisk)

Trubbnäsan var fin hon med, dock inte min typ av hund:laugh:
 
Sv: Min trubbnos!!

Jättefin! Och kul att det går så bra för er.

Generalen: Vad är det för fler skillnader mellan de två typerna?
 
Sv: Min trubbnos!!

+ squarepants

Jag är faktiskt pinsamt dålig påläst när det gäller de två olika typerna :o, men av vad jag har försökt läsa till mig hittills verkar de kontinentala ha mer skärpa och arbetslust i sig. Sen är det ju exteriöra skillnader, den ena typen är ofta mindre och kraftigare med kortare nos. Jag ska se om jag kan hitta bra bilder som kan demonstrera, om inte TS har något emot det :D.
 
Sv: Min trubbnos!!

Jag hittade en superbra hemsida där man kan se skillnaderna i exteriör och huvudform mellan de olika linjerna! Det finns i huvudsak tre olika typer: kontinental, engelsk och amerikansk. Den amerikanska är dock inte så vidare representerad här i Sverige (eller Europa överhuvudtaget) vad jag vet, så i huvudsak kontinental och engelsk.

Den kontinentala är som sagt lite mer kompakt kroppsmässigt sett och med kortare nos, den engelska är ädlare med längre nos och den amerikanska högställd och mer show-baserad. Hur mentaliteten är på den amerikanska vet jag dock inte, och jag har fått intrycket att det är mer riv i de kontinentala. Just nu går det en "modevåg" inom boxeraveln att använda kontinentala hanar, tittar man på valphänvisningen hittar man flera stycken. Jag tänker inte uttala mig så mycket vidare i den frågan, annat än att man inom boxer är väldigt duktig på matadoravel... :cool:

*Länk borttagen av moderatorn*

På första sidan kan man se de exteriöra typerna för 30 år sedan, sida 9 visar de 3 typernas olika huvudprofiler väldigt utförligt, men jag visar kontinentala och den engelska:

Engelsk
ukS3.jpg


Kontinental
eS1.jpg


Det kanske inte ser ut som några jätteskillnader, men så är det inte så extrema huvuden heller.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Min trubbnos!!

Nej, boxern är tysk :). Men jag föredrar också den engelska typen, speciellt den längre nosen. Men massan i den kontinentala hade jag inte tackat nej till, får hoppas att min blir lite av en muskelknutte ändå, hehe :D.
 
Sv: Min trubbnos!!

Min vilding är ett riktig muskelpaket!! :p

Du får lägga ut lite bilder på Arwen!! :d

Idag eller imorgon kommer de nya bilder på Buffa in Aktion!! ;)
 
Sv: Min trubbnos!!

oj jag har en boxer med kontinental nos och engelsk kropp , hög, mer atletisk slimmad , bred bröstkorg, nacke , och han har sprungit rejält in i väggen me nosen:)
 
Sv: Min trubbnos!!

Det görs givetvis korsningar mellan de olika linjerna så det är ju inte så konstigt :).
 

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 836
Senast: shia
·
Äldre För att inte deraila tråden om otrohet, där frågan om boende kom upp, skapar jag en ny tråd. Citerade ett gäng inlägg från tråden...
2
Svar
29
· Visningar
2 271
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Istället för att skriva hackiga och frustrerande trådkap i samtliga trådar om Doris får hon nu en egne tråd för er som vill följa...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 748
Senast: Gnist
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 191
Senast: KSF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Återkommande uvi
  • När den sista dagen kommer ...
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Åkerfräken
  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp