Min vän är död. Mördad troligen.

Det kan tyvärr vara livsfarligt att bryta upp från ett förhållande, även i Sverige. Jag undrar var landet @landsbygdsbo syftar på är, där kvinnor inte misshandlas och mördas av sina respektive. Så fruktansvär för barnen, få sin mamma mördad av deras far. :cry:
Jag undrar i min tur varifrån du får dina fantasifoster ifrån?
Jag har väl såvitt jag vet aldrig påstått att kvinnor inte mördas i Sverige.
Men du har säkert en källa på att du inte snackar skit!!!
 
Jag undrar i min tur varifrån du får dina fantasifoster ifrån?
Jag har väl såvitt jag vet aldrig påstått att kvinnor inte mördas i Sverige.
Men du har säkert en källa på att du inte snackar skit!!!
Sorry, blandade ihop dig och dina som vanligt förvirrade inlägg med @Oldie i tiggartråden. :meh:
 
Sorry, blandade ihop dig och dina som vanligt förvirrade inlägg med @Oldie i tiggartråden. :meh:
OK, accepterar din ursäkt ;)Men däremot verkar det ju som om den tragiska händelsen har en hel del med vad jag pekat på tidigare att göra.
Alkohol o våld i relationer.


Men man kan ju undra vems inlägg är förvirrade dina eller mina?
 
Beklagar verkligen. :( När någon dör på det där sättet blir traumat liksom dubbelt.

Jag säger samma sak som Sol, säg till om jag kan hjälpa på något sätt!
 
Ja, det lär nog märkas rejält:cry:. Kan tänka mig att våra inkompetenta chefer drar en lättnadens suck, då hon stred för oss alla på golvet:bow:
 
Var på platsen idag och lämnade en bukett blommor. Ska dit imorgon igen. Känns konstigt. Får inte in i skallen att hon verkligen är borta :cry:
 
Var på platsen idag och lämnade en bukett blommor. Ska dit imorgon igen. Känns konstigt. Får inte in i skallen att hon verkligen är borta :cry:

Jag förstår att det är en fullkomligt overklig känsla!

Hoppas att det kommer bli klarhet i vad som egentligen har hänt. Och hoppas att det är en olyckshändelse hellre än att hon blivit mördad
 
Jag förstår att det är en fullkomligt overklig känsla!

Hoppas att det kommer bli klarhet i vad som egentligen har hänt. Och hoppas att det är en olyckshändelse hellre än att hon blivit mördad

Hennes "exmake" är anhållen för mord. Men jag hoppas också att det inte är han.
 
Jag förstår att det är en fullkomligt overklig känsla!

Hoppas att det kommer bli klarhet i vad som egentligen har hänt. Och hoppas att det är en olyckshändelse hellre än att hon blivit mördad
Hoppas verkligen att det är en olycka, hemskt tragiskt oavsett men lite lättare för barnen om pappan inte mördat henne utan "bara" varit vållande. Lättare för alla att gå vidare. :(
 
Hoppas verkligen att det är en olycka
'Snipp'
om pappan inte mördat henne utan "bara" varit vållande.

Om det är en olycka, hur kan han då vara vållande :confused:

Enligt vad som står i blaskorna så är han anhållen på den lägsta graden av misstanke om inget hänt under dagen som ändrat det och det är väl mer eller mindre standard såna här gånger, när en kvinna försvinner (även för så pass kort tid som det var frågan om just i detta fallet) och hittas avliden.
 
Om det är en olycka, hur kan han då vara vållande :confused:

Enligt vad som står i blaskorna så är han anhållen på den lägsta graden av misstanke om inget hänt under dagen som ändrat det och det är väl mer eller mindre standard såna här gånger, när en kvinna försvinner (även för så pass kort tid som det var frågan om just i detta fallet) och hittas avliden.
Man kan ju vara vållande till en olycka med dödlig utgång. Allt behöver inte vara mord eller dråp. :meh:
 
Man kan ju vara vållande till en olycka med dödlig utgång. Allt behöver inte vara mord eller dråp. :meh:

Hade han jagat henne ut på isen så att hon gick igenom isen så får man väl anta att han faktiskt hade ringt efter hjälp och om det var så det gick till och han inte ringde efter hjälp så räknas det knappast som bara vållande till annans död, att han i såna fall lämnade henne att drunkna.

Händelser med dödlig utgång mellan makar i skilsmässa är oftast antingen olycka (där ingen annan är inblandad), självmord, mord eller dråp och ytterst sällan vållande till annans död via en olyckshändelse.

Troligast scenario är att han antingen tagit livet av henne eller att hon gått ut på isen själv av någon anledning, gått igenom och sedan inte lyckats ta sig upp. Det är väl inte så hög sannolikhet med tanke på var hon hittades att han via en olyckshändelse av något slag ska vara vållande till annans död.

Tragiskt händelse är det oavsett vad som hänt och det är det ju ingen som vet än.
 
Hade han jagat henne ut på isen så att hon gick igenom isen så får man väl anta att han faktiskt hade ringt efter hjälp och om det var så det gick till och han inte ringde efter hjälp så räknas det knappast som bara vållande till annans död, att han i såna fall lämnade henne att drunkna.

Händelser med dödlig utgång mellan makar i skilsmässa är oftast antingen olycka (där ingen annan är inblandad), självmord, mord eller dråp och ytterst sällan vållande till annans död via en olyckshändelse.

Troligast scenario är att han antingen tagit livet av henne eller att hon gått ut på isen själv av någon anledning, gått igenom och sedan inte lyckats ta sig upp. Det är väl inte så hög sannolikhet med tanke på var hon hittades att han via en olyckshändelse av något slag ska vara vållande till annans död.

Tragiskt händelse är det oavsett vad som hänt och det är det ju ingen som vet än.
Att vara vållande och att mörda är iaf i min bok vitt skilda saker och personligen skulle jag ha lättare att gå vidare om en närstående dött pga vållande istället för mord, men vi är ju alla olika. OM hon har gått genom isen så kan han ju faktiskt vara helt oskyldig, de kan ju grälat och hon har sprungit iväg, så det är väl bättre att du överlåter jobbet till polisen istället för att hålla föreläsningar i skillnaderna mellan olycka, vållande, dråp och mord. O_o
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp