Bukefalos 28 år!

Mina kanindamer- bildbomb

Jenka

Trådstartare
Varning för bildbomb :P

Det har blivit en del foton tagna i veckan, först fick kaninerna komma in en sväng häromdan och så fotade jag lite ute på verandan idag.

Sassa:
IMG_3173.jpg

IMG_3179.jpg

IMG_3183.jpg

IMG_3189.jpg

IMG_3450.jpg
 
Sv: Mina kanindamer- bildbomb

Siri:
IMG_3206.jpg

IMG_3222.jpg

IMG_3240.jpg

IMG_3462.jpg

Svårt att få utebilder på den här damen, hon sprang mest runt och gjorde glädjeskutt.
IMG_3431.jpg
 
Sv: Mina kanindamer- bildbomb

Aw, fina tjejer! :)

Ras, ålder, namn? :D
 
Sv: Mina kanindamer- bildbomb

Sassa heter egentligen Liljekonvaljens Sakura, japantecknad hermelinkorsning (troligtvis dvhare inblandat också), född 2 april 05 så drygt 4½ år gammal. Har fått en kull 06 och fler blir det nog inte. Försökte i somras utan resultat (gammal hane) och nu tycker jag hon börjar bli lite för gammal för det.

Siri (Paradisets en Sfinx för Osiris) är järngrå genetiskt, men ser svart ut. Sk. "sverigehare" (ras som håller på att tas fram), hon är 50% engelsk sheck, 25% belgisk hare, 25% dvärghare. Förr i maj 08 så hon är 1½. Planerar första kullen efter henne men parningsförsöken idag lyckades inte.

Hoppkaniner och personliga tjejer båda två =)
 
Sv: Mina kanindamer- bildbomb

Roligt med kaninungar! :)

Åh, jag har faktiskt varit inne på Paradisets hemsida och kikat runt lite :) Kul med en ny ras!
 

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 221
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 227
Senast: Scata
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 637
Senast: KesoNeso
·
Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
523
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp