Mina livs 4 värsta dygn..

Grängesberg

Trådstartare
Har alldeles nyligen fått ett härligt avslut på mitt livs värsta dygn.

Är alldeles slut i både kropp och själ.

I torsdags när jag var på jobbet så råkade vår ytterdörr åka upp och vår ännu ej kastrerade hankatt smet ut.!

Han är innekatt än så länge och min sambo var genast ut för att fånga honom, men han var puts väck.

Vi har letat och letat och ropat här i skogarna, ända sedan i torsdags lunchtid. Satt upp lappar, kontaktat alla grannar och pratat med de flesta vi kunnat komma på.
Ringt polisen, det lokala katthemmet för att tala om att vi saknar vår lilla gulvita skogisblandning.

Men inte ett spår.

Dagarna gick och vi har kutat runt i skogarna och ropat, men icke ett spår av vår misse. Självklart så får man de allra värsta tankarna i huvudet.

Alla människor här i vårt härliga samhälle har ringt och tipsat och ställt upp och hållt utkik, all heder åt folket i Grängesberg, världens bästa ställe att bo i. :bow:

På lördagseftermiddagen så fick en av de närboende pensionärerna, ca 1 km bort syn på honom från sitt fönster, han låg på deras stenmur, vi kastade oss i bilen och for dit, men då var han borta och inte kom han fram heller.

Vi har efter det koncentrerat vårt letande där och smygit kring deras gård i stort sett hela tiden.

I går fick min sambo syn på honom, men han var så skygg att han sprang och gömde sig och vi fick inte tag på honom.

En stunde senare var det en annan som fick syn på honom längs med vägen någon km längre bort, vi fortsatte vårt letande men nä, inte ett spår.

Hela dagen idag har vi fortsatt vårt letande och nästan så att man började tappa hoppet, då ringer en kille från ett stall längre bort, han har sett en långhårig katt på deras veranda alldeles precis men han fick inte tag på honom, vi kastade oss åter i bilen och körde dit.

Killen kom ut och visade vart han sett honom och efter ett par ropanden så hör vi vår lilla misse jama, han kom från under en av bilarna, alldeles tovig och tufsig och mycket hungrig.

Jag har nog aldrig vart lyckligare än den stunden då jag såg att det var vår lilla Skrubby! :love:

Nu ligger han här i soffan med sin kattkompis Svarten och blir tvättad, tovorna får vi ta i morgon.

Egentligen vill jag inget mer med inlägget än att tala om att jag just nu är världens lyckligaste kattägare!
 
Sv: Mina livs 4 värsta dygn..

Så skönt att han kom tillrätta :).
Förstår att du har varit orolig.
 
Sv: Mina livs 4 värsta dygn..

Ush jag vet hur det känns!
Jag har en tös som rymde och var borta i tre månader innan ett äldre par ringt till katthemmet. Och katthemmet visste direkt vem de skulle ringa, då jag ringt och ringt till dem, men de hade inget hört.. Och satt upp lappar bara ca en km från där det äldre paret bodde, men de hade inte sett dem.. men vilken ångest jag hade under tiden!
Vad tur att du har bra grannar! Var rädd om dem!
Och ge missen en puss från mig.
 
Sv: Mina livs 4 värsta dygn..

Va skönt att han har kommit tillrätta.
Vilka hemska dagar det har varit för er, och inte minst för kissen.
 
Sv: Mina livs 4 värsta dygn..

*svarar alla i sista*

Ja, det har vart fruktansvärt, det absolut värsta jag vart med om.
Har inte kunnat sova, inte äta, bara letat som en dåre hela tiden, är så himla slut nu, men lycklig!

3 månader! :eek:
Det hade jag aldrig överlevt tror jag.
5 dagar och 4 nätter, det var helt sjukt jobbigt, var nära att ringa läkaren för att få något lugnande. Hade vi inte hittat honom så hade jag nog vart tvungen till det.

Det är så himla skönt att ha honom i soffan nu, kommer nog att sova som en stock i natt, både jag och Skrubby!

Men fy 17 vad han är tovig, hur ska man få bort det?
Det är stora kakor lite överallt på hela honom, vill inte bråka med han om det i kväll, nu får han sova, men det verkar inte bättre än att vi får ta fram rakmaskinen i morgon, för det går nog inte att kamma loss.
 
Sv: Mina livs 4 värsta dygn..

Vad skönt att ni hittade honom till slut. Stackarn har säkert varit lika rädd som ni har varit. Kan tro han är nöjd nu om han är hemma och fått lite mat i magen.
 
Sv: Mina livs 4 värsta dygn..

Vad skönt att ni hittade honom!
Underbara grannar verkar ni ha också. :)
 
Sv: Mina livs 4 värsta dygn..

Min lilla Månsa rymde ju ända till Helsingborg, som ligger 48 mil härifrån. Hon var borta 2,5 månad innan nån ringde ett djurhem så de kom och hämtade henne, sen skickade de henne till en veterinär som hittade hennes öronmärkning. Månsan var så tovig så hon hade sår i pälsbotten, veterinären fick raka henne. Hon lämnade päls kvar på huvudet, svans och ben.
 
Sv: Mina livs 4 värsta dygn..

Så bra att ni hittade honom! Når dom blir könsmogna hittar dom snabbt ut, så det bästa är att kastrera honom snarast så att han inte sticker igen (men det vet du nog!). Ville bara säga att om du rakar honom så tar det väldigt lång tid innan håren växer ut igen, jag skulle hellre försöka med en liten sax att klippa sönder tovorna o sen kamma loss dom, lite pill men han blir finare så!:idea:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 295
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Jag är en person med väldigt mycket ångest/nojor/tvångstankar kring saker. Och när jag skriver detta ber jag er som svarar att ha...
Svar
9
· Visningar
1 230
Senast: MJLee
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 163
Senast: alazzi
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
3 992
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp