Minigris inomhus??

S

Sweet

Hur bra funkar det egentligen?? :confused:
Någon här som har minigris inomhus som kan berätta lite? :bow:

Funderar på att skaffa en minigris som husdjur. Bor på en gård på landet men vill gärna ha grisen inne i huset. Måste man ha låda där den kan göra sina behov eller kan den bli rumsren och säga till när den vill gå ut precis som hundar?

Har hört att parkettgolv inte är så bra för grisarna att gå på men hur är det med plastgolv?
 
Kände en som hade en minigris hemma och han åt på nästan allt. Kläder, kuddar, lakan.. allting blev söndertuggat om han nådde det.
Vissa folk gillade han inte alls och dessa jagade han runt i hela lägenheten och skrek så fort de närmade sig. :)

Men han var jättegosig med dom han tyckte om :love:
 
Minigrisar blir lätt understimulerade om man lämnar de ensamma mycket ,de är flockdjur och likväl som hundar behöver de stimulans och sällskap.De har ett stort bökbehov så de bör få vara ute varje dag och då få utlopp för sina behov.Många skaffar minigrisar och tänker inte alls på att de är intelligenta djur (smartare än hundar) som behöver stimulans och inte bli instängda i en lägenhet eller rum hela dagen.Läs på svenska minigris sällskapet där får de flesta svar på alla frågor kring minigrisars behov och beteenden.
 

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 146
Senast: Scata
·
Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 497
Senast: Rhinos
·
Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 214
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 206
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp