Miniserie: Hästkarlar och stalltjjejer.

Och så säger han: om Ridsportsförbundet hade varit seriöst så skulle de ha avtal där tränarna får veta att de inte får 'ha relationer' med de elever som är under 18 år.

Ytterligare en stackars man som inte förstår att han inte ska ligga med 15-åriga elever om han inte får skriftlig info om det i avtalet.
Fast det vet ju inte kvinnor i maktposition inom idrott/skola/arbete heller skall man tro alla MeToo rapporter och tidnings notiser.

Så tydligen är det något som får skrivas in i alla kontrakt att hen inte får ha någon typ av relation till elever eller arbetstagare i beroende situation förutom de rent familjerelaterade som Man-Hustru och Far/Mor-Son/Dotter o dylikt
 
Fast det vet ju inte kvinnor i maktposition inom idrott/skola/arbete heller skall man tro alla MeToo rapporter och tidnings notiser.

Så tydligen är det något som får skrivas in i alla kontrakt att hen inte får ha någon typ av relation till elever eller arbetstagare i beroende situation förutom de rent familjerelaterade som Man-Hustru och Far/Mor-Son/Dotter o dylikt
I en tråd som handlar om hur småflickor blir utsatta av män, så bara kan du inte låta bli att säga 'Jamen kvinnor då'.

Så jävla tröttsamt och pinsamt.
 
Helt enig.
Och samtidigt, jag ser ofta män i 40-årsåldern lägga ut kontaktannonser och eftersöka kvinnor från 20 år och uppåt. Även om det såklart inte är lika extremt som när en 30-åring har en relation med en 15-åring så tycker jag personligen att det ser så jäkla illa ut på alla plan men det blir ändå inte några ramaskrin - framförallt inte från andra män.
Nja, jag tycker det blir helt fel att jämföra en relation 20år och 40år med en relation med en 15-åring faktiskt.

Man kan vara tveksam till stora åldersskillnader i allmänhet, men det är ändå ett annat slags problem än när vuxna har ihop det med barn! Ramaskri är en rimlig reaktion i det andra fallet.

Vore märkligt om det blev ramaskri över vad vuxna personer väljer att ha för relationer till varandra. Jag kan absolut se problem med det och hade kanske haft ett allvarligt snack om någon 40-åring i min närhet började dejta en 20-åring, men som sagt, ramaskri över vad vuxna personer väljer att ha för relationer känns faktiskt obehagligt även det.

Angående programmet så har jag inte lyssnat men jag får väl göra det.
 
Jag tror att en del av problemet grundar sig i (förutom ett huvudlöst, handfallet förbund) den allmänna acceptansen att män ska/får/bör ha yngre kvinnor. Även om det här såklart blir lite av ett extremfall så är det fortfarande samma princip - kvinnan får gärna vara bra mycket yngre och många män skäms inte ett dugg över att aktivt gå ut och söka efter lägre åldersspann heller.
Till och med när jag (som kvinna) förfasat mig över mäns dejtingprofiler där det eftersöks 25 år yngre kvinnor har en del manliga bekanta reagerat helt annorlunda. "Äh, han ser ju pigg ut, klart han vill ha en fräsch fru!", "Han har ju tillräckligt med pengar för att kunna fånga en yngre!", "Han vill ju inte ha ett gammalt ruckel!", etc.
Jag upplever att män i allmänhet är betydligt mer positiva till åldersskillnad (så länge kvinnan är den yngre) än vad mina kvinnliga bekanta är.
Var på en kurs där detta kom upp. Det var lite hö hö kring ett par där kvinnan var äldre till någon påpekade att det var samma ålderskillnad i andra kända par i kretsen, men där det var mannen som var äldre. Det skrattade ingen åt.
 
Tänk, jag tyckte del I var rätt usel journalistik. Man sade att man bett den och den kommentera, men de hade avböjt, eller så hade man inte fått svar.

Den man som var pratglad i avsnittet fick berätta om hur tufft det var/är att vara man i vita ridbyxor på Falsterbo, när tjejerna sprang benen av sig för honom.

Inte en endaste kritisk fråga ställer "journalisterna", utan de ger bara honom allt utrymme att själv berätta.

Jag måste säga att jag är besviken när reportern inte vågar/ vill stå för ett kritiskt perspektiv.

Varför frågade man inte varför han inte reflekterade över maktbalansen och beroendeställningen?
Jag saknade också lite frågor där, tänkte att de skulle komma på slutet kanske.
 
Tänk, jag tyckte del I var rätt usel journalistik. Man sade att man bett den och den kommentera, men de hade avböjt, eller så hade man inte fått svar.

Den man som var pratglad i avsnittet fick berätta om hur tufft det var/är att vara man i vita ridbyxor på Falsterbo, när tjejerna sprang benen av sig för honom.

Inte en endaste kritisk fråga ställer "journalisterna", utan de ger bara honom allt utrymme att själv berätta.

Jag måste säga att jag är besviken när reportern inte vågar/ vill stå för ett kritiskt perspektiv.

Varför frågade man inte varför han inte reflekterade över maktbalansen och beroendeställningen?

Jag instämmer men alltså man blir så jävla van att ridsportmännen aldrig får några kritiska frågor 🤷🤦
 
Jag har lyssnat nu och blev som vanligt mest frustrerad, ledsen och arg. Ordentligt besviken också på att mina pengar går till att stötta SvRF.
Hade definitivt önskat att de ställde mer frågor till mannen.
Det är inte synd om honom någonstans. Blir så trött. :banghead:
 
Var det inte bara dessa 3 avsnitt? Som "vanligt".(de jag lyssnat på tidigare iaf).
Det ska vara 8 delar, men i slutet av del 3 när de pratade om nästa avsnitt verkade det handla om ätstörningar. Men läste en artikel igår om detta där det stod att mer bevisning skulle framkomma i del 4-8. Hoppas på fler avsnitt, känns som det finns mer att nysta i…
 
Hade definitivt önskat att de ställde mer frågor till mannen.
Det är inte synd om honom någonstans. Blir så trött. :banghead:

Jag tror man vägde att ställa honom till svars mot att han då skulle neka till att medverka, alt. inte svara vettigt på några frågor alls. Istället lät man honom prata på och hänga sig med sitt eget rep. Ju mer han pratade desto värre blev det ju.
De som lyssnar på den intervjun och inte får äckelvibbar är troligtvis den sortens människor som tuffare frågor och hårda argument ändå inte når fram till, eftersom man inte vill se ett problem med att män som har makt och inflytande använder det till att utnyttja flickor/kvinnor. Tror jag, alltså.
 
Jag tror man vägde att ställa honom till svars mot att han då skulle neka till att medverka, alt. inte svara vettigt på några frågor alls. Istället lät man honom prata på och hänga sig med sitt eget rep. Ju mer han pratade desto värre blev det ju.
De som lyssnar på den intervjun och inte får äckelvibbar är troligtvis den sortens människor som tuffare frågor och hårda argument ändå inte når fram till, eftersom man inte vill se ett problem med att män som har makt och inflytande använder det till att utnyttja flickor/kvinnor. Tror jag, alltså.

Så tänkte jag också att det var någon form av balansgång för att få honom att medverka. Men ja synd ändå, det hade känts bra om han hade ifrågasatts mer, men som sagt i slutändan kanske det inte gjort någon skillnad för de som behöver ta till sig.
 
Jag tror man vägde att ställa honom till svars mot att han då skulle neka till att medverka, alt. inte svara vettigt på några frågor alls. Istället lät man honom prata på och hänga sig med sitt eget rep. Ju mer han pratade desto värre blev det ju.
De som lyssnar på den intervjun och inte får äckelvibbar är troligtvis den sortens människor som tuffare frågor och hårda argument ändå inte når fram till, eftersom man inte vill se ett problem med att män som har makt och inflytande använder det till att utnyttja flickor/kvinnor. Tror jag, alltså.
Jag tänkte ungefär i samma bana men jag hade velat höra några följdfrågor på vissa grejer. Dock tror jag att det finns ett antal som kan lyssna på det och hålla med och tycka synd om honom :angel:🙈
 
Så tänkte jag också att det var någon form av balansgång för att få honom att medverka. Men ja synd ändå, det hade känts bra om han hade ifrågasatts mer, men som sagt i slutändan kanske det inte gjort någon skillnad för de som behöver ta till sig.

Ja alltså jag vill också fördömma, att ingen skall gå på hans skitsnack och att han skall kastas ur hästsammanhang med huvudet före. Men just aggressiv journalistik slår nästan alltid tillbaka negativt just eftersom dessa män stänger ned kommunikationen så fort man kommer nära sanningen, men brer på glatt när de får orera om sin fantasivärld.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har precis börjat lyssna på olika dokumentärer från P3 i SR-appen. Jag lyssnar oftast i bilen via bluetooth och skulle då vilja att...
Svar
6
· Visningar
347
Senast: Sassy
·
Kultur Jag är en Sveriges radio nörd. Mest P1 men laddar även hem poddar från P3 och P2 om ämnet intresserar mig. Flamsradio går bort, har...
2
Svar
31
· Visningar
922
Tjatter på StarFM. Är det någon som brukar lyssna på detta? Jag var sjuk förra veckan och lyssnade då på radio andra tider än jag brukar och...
Svar
0
· Visningar
337
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 891
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp