ministo betäkt med normal hingst

A

annele

Nu undrar jag hur det blir med fölet om stoet är minishettis och hingsten är normalstor. Får jag lov att registrera fölis i shetlandssällskapet eller blir den en korsningsponny?

Har även en annan fråga. Om jag ska anmäla mitt sto till utställning och hon är betäkt men aldrig har fölat vilken grupp ska hon då gå i??
 
Minishetland och shetland av standardstorlek är SAMMA ras, det enda som skiljer är mankhöjden!
Alltså, fölet registreras i Shetlandssällskapet precis som vanligt (förutsatt att det är stamboksberättigade föräldrar förstås... ;))

På fråga två är svaret att stoet inte får vara med på vinterutställningen om hon är dräktig... (är förmodligen int heller i utställningsskick i februari om hon är dräktig)
Och gäller det i sommar är det samma svar, de får inte vara med förrän efter fölningen och då går de i fölstoklassen.
 
oki, då vet jag. Föräldrarna är stamboksberättiga så då blir det inga problem skönt!

Det var ju tur att jag kollade upp med utställningarna annars hade jag åkt iväg på vinterutställningen i godan tro.

Vad skönt att man kan utbytta kunskap. Jag hjälper dig med fåren och du hjälper mig med shettisarna (tills jag har lärt mig`) :idea:
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 910
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 079
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 014
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 920
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp