Missa inte SD ikväll

Prata du med tv:n, Gammeln, ta debatten :up:
Nu sa en statsvetare i kvällens Rapport att Jimmie är den partiledare som har störrst anledning att se fram emot valet. Vidare sägs det att det finns god chans för SD att återigen dubbla sitt resultat från förra valet
 
Jag delar inte dina åsikter och skulle inte ens bryta en nagel för din rätt att framföra dem (har jag broderat på en slips och skickat till Jimmieponken, titta riktigt nära på tv:n så ser du om han har den på sig ;))

@Gubbfan
 
Det börjar bra med en helt påhittad graf.

2d98arm.jpg


I november 2013 fick SD 9,3% och i maj 2014 fick de 8,1% t.ex.
http://www.scb.se/Views/Pages/PressRelease.aspx?id=367927
 
Vidare sägs det att det finns god chans för SD att återigen dubbla sitt resultat från förra valet
Det där tvivlar jag faktiskt inte ett dugg på, har hört många som jag aldrig trodde skulle rösta på SD säga att dom ska rösta på dom, fast sen vet jag förstås inte om dom gör det men ändå.. något har hänt sedan förra valet vet inte om det är på gott eller ont än bara. :/
 


Jag kan också tänka mig titta , det där att vända ryggen till tycker jag är att på sätt och vis vända rygg åt demokratin- de är ändå invalda, inte tagit platsen med våld.
 
  • Gilla
Reactions: CK
Det där tvivlar jag faktiskt inte ett dugg på, har hört många som jag aldrig trodde skulle rösta på SD säga att dom ska rösta på dom, fast sen vet jag förstås inte om dom gör det men ändå.. något har hänt sedan förra valet vet inte om det är på gott eller ont än bara. :/

Det är egentligen inte så konstigt- det finns alltid de som röstar för en viss liten sak i stället för att se partiprogrammet som helhet- på så vis kan de säkert fånga in röster.

Precis som om snuset skulle hotas, skulle ett parti gå ut med att stenhårt jobba för att ha det kvar så får de såklart en del som röstar på dem enkom av den anledningen.
 
Det där tvivlar jag faktiskt inte ett dugg på, har hört många som jag aldrig trodde skulle rösta på SD säga att dom ska rösta på dom, fast sen vet jag förstås inte om dom gör det men ändå.. något har hänt sedan förra valet vet inte om det är på gott eller ont än bara. :/
Jimmie är super het nu
 

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 185
Senast: Smoothi
·
Fritid Kära buke, jag behöver ett julklappsrim eller en rebus senast ikväll! Julklappen gäller ett presentkort på äventyrsbadet Kokpunkten samt...
Svar
2
· Visningar
462
Mat Jag har en timmes väntetid i Flensburg ikväll, i passande tid för att äta något. Nån som vet om det finns mat att få tag i på/vid...
Svar
5
· Visningar
432
Senast: Strawberry
·
  • Låst
Tjatter Nån som håller span på den. Såg den i torsdags och även nu ikväll. Kan se den med blotta ögat, Hoppas på klart väder den 1 februari, då...
Svar
5
· Visningar
517

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp