Missa inte SD ikväll

Å detta beror på att övriga partier inte vill lyssna med det andra örat. Så dom får faktiskt skylla sig själva

Hade de inte haft sådant avstånd till folket dvs de olika samhällsklasserna/socialgrupperna hade de kanske kunnat känna vibbarna och tyda tecknen.
Nu är jag av den generella åsikten att kommunalpolitiker är rätt sopiga men rent generellt finns en helt annan insikt och förståelse för vad som händer i samhället och hur människors liv påverkas av politiska beslut.

Vår statsminister saknar enligt uppgift erfarenheten av arbetslöshet i sin bekantskapskrets. Antar att det förklarar varför jag alltid tyckt att han ger inkompetensen ett ansikte.
 
Rent debatttekniskt fördel Åkesson. Han får in en del poänger men framför allt så är ju utfrågarna fullkomligt jättedåliga. (Vilket de varit i flera utfrågningar).

Men det betyder ju inte att det är vettiga poänger Åkesson kommer med..
Ja de var så dåliga så de borde skämmas. Åkesson sköt på öppet mål hela tiden! Och kunde rädda straffarna som inte ens lades från straffområdet utan från andra planhalvan och i princip gled rakt i händerna på Jimmie.Utfrågarna kunde bara inte vara i form för kvällen. Under utfrågningen samlade de gemensam kraft för att minsann ge herr Jimmie en rejält svår omgång och sätta honom på det hala. Allra värst blev det när hon ville att Åkesson skulle berätta hur han skulle ha gjort om han bodde i flyktingläger med sin son i 40 graders värme och flugor i munnen. Skulle inte han längta till Sverige då.......Åhhhh så oproffsiga!!
 
@gulan Men eller hur!

Eller varför inte den här favoriten:

Man pratar om att 30 % av Sveriges städare, busschaufförer och läkare är utrikes födda. Åkesson kommer med invändningen hur många av dessa är asylinvandrare men det kan inte utfrågarna svara på.

Hedemo: Men om du hade fått bestämma hade ju många av de här yrkesgrupperna vi räknade upp här inte funnits?
Åkesson: Yrkesgrupperna hade nog funnits.
Hedemo: Ja det har du rätt i, jag menar de här människorna naturligtvis.
Åkesson: Det vet vi inte, det är möjligt att de hade behövts.
Hedemo: Men ser du inte att det finns ett dilemma här?
Åkesson: Nej jag ser inget dilemma jag ser att vi har en väldigt hög arbetslöshet bland asylinvandring.
Hedemo: Men vem ska städa på våra arbetsplatser? Vem ska ta hand om våra gamla?


:banghead: :banghead: :banghead:

Både ge Åkesson öppet mål och dessutom få sig själv att framstå som den fördomsfulle. Lyckat..
 
På något vis fick hon det att låta som om hon ville ha invandring just för att de ska göra just den sortens jobb. Inte särskilt bra eller smart.
 
Vi tittade på debatten. Var det bara vi här hemma som upplevde att många frågor var gamla och uttjatade? Inte många frågeställningar var nya för Jimmie Åkesson, som vant kunde svara på dem. För övrigt rätt intressant debatt, men inte tillräckligt för att få min röst.
 
Nej. Tänk några varv till så kanske du listar ut det om 30-40 år.

Oj, vad imponerande att inte argumentera idag heller. Jag är uppriktigt intresserad, vem ska kopiera vad av konfliktpolitiken, konservatismen och människosorterandet?

Jag ser inte att något av partierna kan göra det annat än i minimal utsträckning utan att förlora sina kärnvärden helt.

Det är bara SD som har xenofobi som samlande kärnvärde. De andra har liksom tydligt tvärtom i sina kärnvärden, om vi pratar de andra riksdagspartierna.


Eller är det SvP som ska plagiera den något mjukare rasismen och xenofobin?
 
För övrigt tycker jag utfrågarna var usla. De var så fyllda av lust att sätta Jimmie på pottkanten, med helt knäppa angreppssätt så hade jag varit som SDväljarna måste det vara en konspiration från SD som ligger bakom.

Jimmie är van vid frågorna. Han börjar inte som andra företrädare, fälla rasistiska uttalanden.

Det krävs inte mycket för att få SDs politik att framstå som fria fantasier, speciellt när det gäller ekonomi men till och med det rörde de ihop så att Jimmie framstod som den ödmjuka felräknaren, snarare än den medvetet överdrivande politiker han är.
 
Ja, de var, framförallt hon , så dåliga att han fick hjälp att glänsa- han är duktig och tog väl tillvara på framförallt hennes uppenbara avsky? Inte proffsigt alls.
Ja precis. Inte ens SVT Public Service som man kallar sig kunde hålla sig neutrala och göra sitt jobb. Alla partier ska ju behandlas lika. Men SD tackar ju för det o visar på att man behandlas illa i SVT :bow:
 
För övrigt tycker jag utfrågarna var usla. De var så fyllda av lust att sätta Jimmie på pottkanten, med helt knäppa angreppssätt så hade jag varit som SDväljarna måste det vara en konspiration från SD som ligger bakom.

Jimmie är van vid frågorna. Han börjar inte som andra företrädare, fälla rasistiska uttalanden.

Det krävs inte mycket för att få SDs politik att framstå som fria fantasier, speciellt när det gäller ekonomi men till och med det rörde de ihop så att Jimmie framstod som den ödmjuka felräknaren, snarare än den medvetet överdrivande politiker han är.
Men grejen var ju att SVT själva hade räknat fel vilket bevisas i dagens AF :rofl::rofl::rofl:
 
Men grejen var ju att SVT själva hade räknat fel vilket bevisas i dagens AF :rofl::rofl::rofl:
Gällde inte det Akassa?

Jag tänker mer på det reformutrymme man hittar genom en drastiskt minskad invandring. Dels alltid gravt överdrivet på kort sikt och sedan berättar man aldrig om att det skapar hål i välfärden om 10 år.

Det var nog där Jimmie var mest illa ute igår, SD har förespråkat noll eller minskad invandring sedan 1990-talet och då hade Sverige varit ett land med mycket svag ekonomi idag. Men det slarvades bort med det ej genomtänkta frågorna om städare, busschaufförer.
 
Gällde inte det Akassa?



Det var nog där Jimmie var mest illa ute igår, SD har förespråkat noll eller minskad invandring sedan 1990-talet och då hade Sverige varit ett land med mycket svag ekonomi idag. Men det slarvades bort med det ej genomtänkta frågorna om städare, busschaufförer.
Svergie hade nog haft lika bra ekonomi iaf. Hade man bara varit hårdare på 1990-talet och inte varit så givmild ang utbetalning av A-kassa och KAS. Det var ju arbetslösa svenskar då också. Varför skulle dom inte ta dessa jobb istället för invandrarna
 
Svergie hade nog haft lika bra ekonomi iaf. Hade man bara varit hårdare på 1990-talet och inte varit så givmild ang utbetalning av A-kassa och KAS. Det var ju arbetslösa svenskar då också. Varför skulle dom inte ta dessa jobb istället för invandrarna

Vilka jobb? I de företag som invandrare startade?

Det finns inte en konstant mängd jobb som ska fördelas. Det brukar ju vara vänstern som går i den falska tankevärlden. Har du lyssnat för mycket på Sjöstedt nu?
 
Vilka jobb? I de företag som invandrare startade?
Jag tänkte på städjobb, busschaufförer, taxiförare, torka skit ur folks arslen. Varför skulle inte arbetslösa svenskar på 1990-talet göra dessa jobb? Vad var anledningen att dom isället skulle gå hemma och få A-kassa eller KAS
 
JÅ kommer undan med att vara okunnig. Det är intressant

Hans resonemang om att gamla svälter ihjäl i Sverige är ett exempel. Han hade inte en susning varför eller så ljuger och överdriver han. Men han kommer undan med det.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Smoothi
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
361
Senast: Silver Girl
·
Fritid Kära buke, jag behöver ett julklappsrim eller en rebus senast ikväll! Julklappen gäller ett presentkort på äventyrsbadet Kokpunkten samt...
Svar
2
· Visningar
469
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 964

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp