Bukefalos 28 år!

missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Presto

Trådstartare
Hade ett missat samtal från ett nummer, sökte överallt vem det kunde vara. Kollade eniro och hitta osv. men det hittades ingenstans. Tänkte att om personen vill mig nått viktigt får den ringa igen eller kunde lämna ett meddelande i telefonsvararen. Men sen tänkte jag att det var bäst att ringa upp ändå, men ingen svarade och det var en automatisk telefonsvarare som bara sa numret jag ringt. Jag lämnade inget meddelande.

Men hur gör ni? Ringer ni upp eller skiter ni i det?
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Jag ringer inte upp någon främmande som inte lämnat ett meddelande i röstbrevlådan och berättat vad det gäller.
Resonerar att om man inte gjort det så var det säkert antingen en felringning, eller helt enkelt inte så himla viktigt.
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Ringer upp om det är ett vanligt mobilnummer eller med riktnummer här i närheten. Ringer aldrig på upp 08-nummer för det brukar alltid vara försäljare :p
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Jag brukar kolla numren på Eniro, och om det är nummer till någon jag vet vem det är/anar varför de ringer mig så ringer jag upp. Annars får de försöka igen senare. Om jag har missade samtal från okända är det förmodligen telefonförsäljare, men också stor sannolikhet att det rör min brf (jag sitter i styrelsen).
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Kort och gott: Nej!

Kanske ska tillägga att jag ALDRIG heller svarar på ett okänt nummer.
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Nja, möjligtvis om jag vet att jag väntar ett samtal från någon.

Men då gillar jag inte heller att svara på dolt nummer och ringer ett okänt nummer brukar jag försöka hinna kolla upp lite snabbt på hitta.se vem det är före jag svarar :D
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Jag kollar upp numret men ringer inte upp om jag inte hittar något. Vill de nåt viktigt så får de ringa igen eller lämna meddelande i röstbrevlådan. Annars förutsätter jag att det är säljare. Jag svarar helst inte heller på nummer jag inte känner igen, kollar hellre upp numret och ringer upp direkt om det visar sig vara någon jag faktiskt vill prata med. Jag gilla inte att vara nåbar jämt så det är mitt sätt att ta kontroll över när och för vem jag är tillgänglig.
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Jag ringer bara upp om det är från något som är jobbrelaterat. Annars kan det vara. Orkar de inte ens lämna ett meddelande på svararen kan det ju inte vara särskilt viktigt.
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Nej, lämnar de inget meddelande så ringer jag inte upp.

Mvh Domino_s
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Ringer aldrig upp. Om folk vill något så får de väl ringa igen!
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Jag ringer inte upp. Om man som okänd vill mig något så förutsätter jag att man lämnar ett meddelande eller ringer igen.

Är dock nyfiken av mig så jag brukar kolla på eniro/googla.
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Ringer aldrig upp.
Men jag tycker också att det är rent av oartigt att ringa från okända nummer, och ringer man från nummer som man vet att jag faktiskt inte har, vilket man väl ända får anta att man gör när man är främmande eller på annat hall, så tycker jag man skickar ett sms först. :o

Samma sak med att lämna röstmeddelanden. Hatar det, nu har jag min avstängd men ända. Skicka ett sms som jag kan kolla på när jag har tid istället. Varför ska jag betala att ringa jävla telefonsvararen bara for att du inte ids. :o

Vet att jag ar lite vrång när det gäller telefoner
 
Senast ändrad:
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Nu blev jag nyfiken, varför skulle man smsa OCH ringa?
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Nej jag ringer inte upp om det inte är någon jag vet vem det är.
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Samma sak med att lämna röstmeddelanden. Hatar det, nu har jag min avstängd men ända. Skicka ett sms som jag kan kolla på när jag har tid istället. Varför ska jag betala att ringa jävla telefonsvararen bara for att du inte ids. :o
Haha! Så tycker jag också. Har inte telesvar heller, blev less på när folk ringde massa gånger och sa "det är bara jag, jag ringer senare". Varför ska jag betala för att ringa upp telesvar och höra såna onödiga meddelanden. :mad: :meh:
 
Sv: missat samtal från okänd, ringer ni upp?

Ringer aldrig på upp 08-nummer för det brukar alltid vara försäljare :p

08:a här, alla "mina" försäljare sitter i Gbg eller Östergötland :p

Topic: jag varken svarar eller ringer tillbaka på okända nummer. Delvis eftersom det oftast är en försäljare. Viktiga personer, typ myndigheter och liknande, lämnar alltid ett meddelande. Om man har ett ärende så meddelar man ju det, menar jag.

Annorlunda när jag är jobbsökande, dock. Jag drar mig för att svara, men eftersom det kan vara en arbetsgivare så vill jag inte chansa. Men som sagt - även de lämnar meddelande i värsta fall.

Jag svarar sällan i telefonen på första ringningen, för jag har den alltid på ljudlös.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hade en djupt suspekt upplevelse med min telefon. Väntade ett viktigt samtal som gick om intet. Fick inte något inkommande samtal att...
Svar
9
· Visningar
1 667
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 254
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 207
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 078
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp