Bukefalos 28 år!

Mitt lejon fick A på röntgen idag - såå glad

buschiq

Trådstartare
Vad glad man blir!
Vi röntgade vår leonbergertik förra veckan och i dag fick vi resultatet - A höfter och ED ua 0. Så bra! :D

Vår Fenja är den trevligaste, snällaste hunden man kan tänka sig, och nu vet vi att hon är frisk också!

badpromenad061mindre.jpg
 
Sv: Mitt lejon fick A på röntgen idag - såå glad

Grattis! Vad fin hon var, med inte sådär himla mycket päls som dom brukar ha, man ser riktigt hunden under:laugh:
 
Sv: Mitt lejon fick A på röntgen idag - såå glad

Grattis! Det är så skönt när man får svaret och kan andas ut :D
 
Sv: Mitt lejon fick A på röntgen idag - såå glad

Grattis! :) Vilken kennel kommer hon ifrån ?

/LB-ägare
 
Sv: Mitt lejon fick A på röntgen idag - såå glad

Grattis! Vad fin hon var, med inte sådär himla mycket päls som dom brukar ha, man ser riktigt hunden under:laugh:

Inte riktat till mig men jag tycker att hon ser rätt så ung ut på bilden och långt ifrån fullpälsad, en LB är färdigutvecklad först runt 3 års ålder och fullpälsade när de är närmare 4-5 år :) Sen som ett litet tillägg så har hanar alltid mer päls än tikar också :)
 
Sv: Mitt lejon fick A på röntgen idag - såå glad

Inte riktat till mig men jag tycker att hon ser rätt så ung ut på bilden och långt ifrån fullpälsad, en LB är färdigutvecklad först runt 3 års ålder och fullpälsade när de är närmare 4-5 år :) Sen som ett litet tillägg så har hanar alltid mer päls än tikar också :)

Jo jag antog det jag med, då man oftast röntgar runt 12 månader. Men ändå;)
 
Sv: Mitt lejon fick A på röntgen idag - såå glad

Grattis! Hon såg trevlig ut!
 
Sv: Mitt lejon fick A på röntgen idag - såå glad

Njae för leonberger så är det minst 18 månader som gäller för att röntgenresultatet ska bli officiellt ;) men sen utvecklas ju alla olika, en del får mycket päls i tidig ålder och en del är väldigt sena med det så det är bara att vänta och se i princip :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 477
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 227
Hundhälsa Schäfer på 6,5år, röntgades med C-höfter som 1-åring samt en extra kota på ländryggen. Hade en skada i bogen som unghund. Fick...
Svar
6
· Visningar
1 543
Senast: a1agnlju
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 950
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp