Mitt lilla svin till hund....

M

_Marie_

...pissar i sängen om hon kommer åt när hon blir lämnad ensam!!!!!!! :confused:

Nu händer det iofs inte så ofta eftersom jag normalt är VÄLDIGT noga med att stänga dörren till sovrummet, men olyckan är framme kanske 2 ggr/år.

Jag vet att hon protesterar mot att vara ensam hemma, för detta satte hon i system i samma veva som vi tog bort den äldre hunden. :(

Jag skanske ska tillägga att jag arbetar halvtid, och är hemma väldigt mycket. Hon är ofta med min sambo på jobbet, men det är inte möjligt alla dagar.

Hon är ordentligt aktiverad och rastad innan hon lämnas, och trots det gör hon så här.
Nu ligger bäddmadrassen i badkaret, och täcke och påslakan och lakan håller på att tvättas.

Någon som har ett konkret råd på vad vi ska ta oss till...
 
Sv: Mitt lilla svin till hund....

Stäng sovrumsdörren...
 
Sv: Mitt lilla svin till hund....

Tja, bäst är nog att ha sovrumsdörren stängd när hon är ensam hemma. Och ge henne en korg att sova i istället då.....
Sen så är det bästa med en lugn promenad oftast innan man lämnar hunden, inga hetsiga lekar eller så (om man inte vet att hunden blir trött av det, tex. en gammal hund som kan slappna av fort), annars är den uppe i varv när man går hemifrån.
 
Sv: Mitt lilla svin till hund....

Precis som som hemlig skriver. Se till att stäng sovrumsdörren.

Testa nästa gång hon ska lämnas ensam att bara gå en lugn, kortare promenad. Om hunden ska lämnas ensam så går det åt tillräckligt mycket energi till att klara dessa timmar. Då är det dumt att stressa/liva upp hunden innan den ska klara av att att ligga avslappnat.

Lycka till!
 
Sv: Mitt lilla svin till hund....

Sovrumsdörren är i princip alltid stängd när hon ska vara ensam hemma, men detta händer som sagt att man glömmer någon gång per år.

Hon är fem år gammal, och började med detta för snart två år sedan.
Skulle önska att man fick henne att sluta, men men...
 
Sv: Mitt lilla svin till hund....

Om det är till nån tröst så är du inte ensam... ;) Min lilla, som är lika gammal som din, tycker också att sängen är mjuk och go att kissa i. Inte så ofta, tack o lov, men det händer.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min hund (7 månader) väljer att somna någonstans ute i lägenheten men vi har dörren öppen till sovrummet så han kan komma in till oss om...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 649
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Min mamma gick plötsligt bort i söndags och jag har därför hennes 4-åriga mittelspitz hos mig just nu. Han har i princip aldrig lämnats...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 351
Senast: Vassi
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 198
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 043
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp