Bukefalos 28 år!

Mjukt bröd till får och get

Sv: Mjukt bröd till får och get

vart har du hört det??

Men till hundar är det väl inte heller så bra att ge vetemjöl..
 
Sv: Mjukt bröd till får och get

På vilket sett är det farligt? Jag ger ofta bröd till våra får, men de har aldrig visat några tendenser på att må dåligt utav det.
 
Sv: Mjukt bröd till får och get

nä, mjukt bröd är inte farligt för dem. det innehåller bara det de äter annars. spannmål
jag ger mina bröd varje dag och de mår bara bra. Däremot ska man vara lite försiktig med bröd till dvärggetter då de lätt blir feta.
 
Sv: Mjukt bröd till får och get

Okej... Här i stan finns ett fritidsområde med bla getter, får, höns, kaniner etc som man kan titta och klappa på. På getternas och fårens hagar och boxar står stora skyltar om att man absolut inte får mata dem med mjukt bröd och socker, för då DÖR de. Hårt bröd och grönsaker går däremot bra, står det. Såg ingen personal när jag var där, så jag kunde inte fråga och därför undrar jag fortfarande vad det kan vara som är farligt för dem...
 
Sv: Mjukt bröd till får och get

Om alla matar med det så kommer de att dö sakta men säkert. Men det beror på mängden de hinner få i sig av 40-11 besökare...
 
Sv: Mjukt bröd till får och get

Okej... Här i stan finns ett fritidsområde med bla getter, får, höns, kaniner etc som man kan titta och klappa på. På getternas och fårens hagar och boxar står stora skyltar om att man absolut inte får mata dem med mjukt bröd och socker, för då DÖR de. Hårt bröd och grönsaker går däremot bra, står det. Såg ingen personal när jag var där, så jag kunde inte fråga och därför undrar jag fortfarande vad det kan vara som är farligt för dem...

jo det är klart i det läget så kommer de att dö. Av FETMA. Jag har en get hemma nu som kommer från en liten djurgård i staden. Hon var tjock för tre getetr när hon kom i vintras ade fått käka en massa bullar och annat smått och gott. Nu är hon äntligen bara hälften så stor. Fetma är ett mycket allvarligt tillstånd hos idisslare.
 
Sv: Mjukt bröd till får och get

Har aldrig hört det. Och tydligen inte getterna på granngårn heller, som käkar bröd inklusive plastpåsen runt när husse vände ryggen till
 
Sv: Mjukt bröd till får och get

jo det kan det ju förstås bero på... men jag tycker isf inte att det vore bättre att mata dem med frukt, grönsaker och hårt bröd då... bättre att förbjuda all matning...
 
Sv: Mjukt bröd till får och get

jo det kan det ju förstås bero på... men jag tycker isf inte att det vore bättre att mata dem med frukt, grönsaker och hårt bröd då... bättre att förbjuda all matning...

Grönsaker är inget de blir feta av. Men kan hålla med om att de borde förbjuda all typ av matning utom med gräs eller kvistar.
 

Liknande trådar

Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
2 461
Senast: Badger
·
Mat Allvetande buke! När jag gick i grundskolan 2001-2011, så serverades på fredagar alltid soppa och mjukt bröd. Det bästa var de fredagar...
Svar
7
· Visningar
662
Senast: cambodia
·
Lantbruksdjur Ja, som topic säger. En get lyckades få tag i mitt kexchoklad och åt upp ett nästan helt, inkl plasten. Hur farligt kan detta vara? Ska...
Svar
8
· Visningar
2 385
Hemmet Två frågor. 1. Någon som använder bakmaskin för att få hembakat färskt bröd till frukost? Hur fungerar det? Blir det bra bröd i dem...
Svar
17
· Visningar
824
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp