Moccamaster?

MM

Trådstartare
Är lite (mycket) sugen på att köpa en ny kaffebryggare och kikar på moccamaster.
Någon som har, och vad tycker ni isf om den?
Hör gärna både positivt och om ni har något negativt.

Maken har en på jobbet i fikarummet och tycker den gör bra kaffe, men jag känner inte för att åka dit och provköra den :p
Är den enkel att hantera? Jag hatar elektroniska prylar som är jobbiga med en massa konstiga inställningar. Det ska vara en knapp för på och av ungefär.

Hör gärna om val av färg med. Vad valde ni och är ni nöjda. Kan säga att jag är mest intresserad av dom neutrala vit, Stone Grey, svart... Men lätt att hålla rent å färgen håller sig fin?

Åsikter tack :)
 
Jag har träffat en Mocca master. Den är kort och gott bra. Gott kaffe.

Annars kan jag rekommendera Melitta aroma signature, gör också gott kaffe, är enkel och bra. Billigare än Mocca master.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Är lite (mycket) sugen på att köpa en ny kaffebryggare och kikar på moccamaster.
Någon som har, och vad tycker ni isf om den?
Hör gärna både positivt och om ni har något negativt.

Maken har en på jobbet i fikarummet och tycker den gör bra kaffe, men jag känner inte för att åka dit och provköra den :p
Är den enkel att hantera? Jag hatar elektroniska prylar som är jobbiga med en massa konstiga inställningar. Det ska vara en knapp för på och av ungefär.

Hör gärna om val av färg med. Vad valde ni och är ni nöjda. Kan säga att jag är mest intresserad av dom neutrala vit, Stone Grey, svart... Men lätt att hålla rent å färgen håller sig fin?

Åsikter tack :)

Vi älskar vår, den ihop med Zoega är TOP! :love::d

Vi har en blank svart, ser neutralt men ändå lite tjusigt ut! :o;)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Är lite (mycket) sugen på att köpa en ny kaffebryggare och kikar på moccamaster.
Någon som har, och vad tycker ni isf om den?
Hör gärna både positivt och om ni har något negativt.

Maken har en på jobbet i fikarummet och tycker den gör bra kaffe, men jag känner inte för att åka dit och provköra den :p
Är den enkel att hantera? Jag hatar elektroniska prylar som är jobbiga med en massa konstiga inställningar. Det ska vara en knapp för på och av ungefär.

Hör gärna om val av färg med. Vad valde ni och är ni nöjda. Kan säga att jag är mest intresserad av dom neutrala vit, Stone Grey, svart... Men lätt att hålla rent å färgen håller sig fin?

Åsikter tack :)

Gott kaffe och håller länge! Lika enkel som vilken kaffebryggare som helst. Vi köpte vår moccamaster i januari 2001 och det är först nu som vi behöver köpa en ny. Inte för att den har slutat fungera, utan för att en plastgrej i av- och påknappen gick sönder så knappen är lös (men den funkar fortfarande lika bra).
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag har! Är inne på min andra, men enbart för att den först fick stanna hos mitt ex.

Jag har satsat på en mellanbillig modell, ca 200 euro eller straxt under. Tycker inte det är värt att köp en dyrare än så.

De har ju massvis av delat man köpa till, så nu senast köpte jag samma modell jag haft tidigare, fast till ett mycket billigare pris. Sen köpte jag till det manuella dropplåset jag ville ha och sparade en bra slant.

Jag har haft rostfri och nu svart. De är lätta att hålla rena och snygga och håller bra..

Fem års garanti.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag har en i rostfritt, den med två knappar. Jättegott kaffe och framförallt HETT kaffe :up: man kan ha kall mjölk i utan att det blir ljumt liksom. Väl värda pengar! Har haft min i tre år nu, mina föräldrars är tio år och fungerar perfekt fortfarande.
 
Jag har en i rostfritt, den med två knappar. Jättegott kaffe och framförallt HETT kaffe :up: man kan ha kall mjölk i utan att det blir ljumt liksom. Väl värda pengar! Har haft min i tre år nu, mina föräldrars är tio år och fungerar perfekt fortfarande.
Det finns säkert tio olika varianter med två knappar, men jag antar att du menar typ kb741 eller nån liknande modell? Den gillar jag.
 
Vi har en Moccamaster CD - lite snyggare design än de vanliga och brygger bästa kaffet. Vi har haft vår i 11 år - funkar hur bra som helst fortfarande. Den är värd varenda krona!

/Lizzie
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag hittade för övrigt en reservdelsströmbrytare till moccamaster, så nu kan den puttra på i ytterligare 16,5 år! :up:
Det här är en av anledningarna till att jag gillar moccamaster. Det enda negativa med vår är att det är ganska kort tid som plattan är på för varmhållning. På mina föräldrars modell är det längre tid. Vi har vit och mina föräldrar silver och båda är snygga tycker jag.

Vi har även en Cup one som är toppen!
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag har en moccamaster, helt klart den bästa kaffebryggaren! :love: Har den i rostfritt med 2 knappar och automatiskt droppstopp (har varit med om allt för många incidenter med det manuella droppstoppet där allt svämmar över ... :D alltid orsakat av handhavandefel, så inget fel på bryggaren!). Det jag tycker är bra med moccamastern är att det går snabbt att brygga en hel kanna, alltså jättesnabbt! Den brygger på en bra temperatur också, så det blir varken för varmt (=bränns) eller för kallt. Det blir helt enkelt både godare och enklare att brygga kaffe med en moccamaster :up: Och snygg är den också!
 
Min min gillar den här bäst; KBG962 AO polished silver

Men är det typ borstat stål? Det blir ju fult efter ett tag.

Jag gillar den antracrite grå men han dricker mest kaffe så han borde få bestämma, egentligen :p :angel:



 
Min min gillar den här bäst; KBG962 AO polished silver

Men är det typ borstat stål? Det blir ju fult efter ett tag.

Jag gillar den antracrite grå men han dricker mest kaffe så han borde få bestämma, egentligen :p :angel:


Jag har inte upplevt att de i borstat stål blir fula efter ett tag, har ju en sådan själv men den har jag inte haft mer än i ett halvår. Men jag har sett flera som har varit använda flitigt i flera år och de ser fortfarande ut som nya :) Det skulle då vara plasten som börjar se lite dassig ut, men det gör det ju på alla oavsett färg isf.
 
Jag har en Moccamaster och är väl klart nöjd (har haft den i tre år, använder den dagligen och den är inte ett dugg sliten - har också i borstat stål), men vet inte om jag tycker att det blir så exceptionellt gott kaffe i den. Jag har provat mig fram lite, men tycker ibland fortfarande att jag kan få fram godare kaffe ur en bryggare för 199 från Ica Maxi, typ. Kanske är jag inte någon större finsmakare helt enkelt. :p
 
Vi har en moccamaster. Har nog haft den i typ tre år. En av de enklare modellerna i stål. Kaffet blir gott och hett! Det går snabbt att brygga! Vi är jättenöjda!
 
Har också Moccamaster. Tycker generellt att kaffebryggt kaffe är rätt äckligt, men detta är det minst äckliga. Själv brygger jag rätt ner i koppen via Hario-tratt och har rätt svårt för andra sätt - kaffekonservativ :D

Vi har termosbryggare förresten.
 
vi har en mocca master som är rostri och svart måste ju matcha övriga maskiner i köket :)
Mannen bara älskar sin kaffemaskin, ännu mer efter att han fick en kaffekvarn av mig i julklapp
tydligen värd varenda krona den kostade
 
Är lite (mycket) sugen på att köpa en ny kaffebryggare och kikar på moccamaster.
Någon som har, och vad tycker ni isf om den?
Hör gärna både positivt och om ni har något negativt.

Maken har en på jobbet i fikarummet och tycker den gör bra kaffe, men jag känner inte för att åka dit och provköra den :p
Är den enkel att hantera? Jag hatar elektroniska prylar som är jobbiga med en massa konstiga inställningar. Det ska vara en knapp för på och av ungefär.

Hör gärna om val av färg med. Vad valde ni och är ni nöjda. Kan säga att jag är mest intresserad av dom neutrala vit, Stone Grey, svart... Men lätt att hålla rent å färgen håller sig fin?

Åsikter tack :)

Jag dricker inte kaffe. Men vi har en sån. Och de som bjudits på kaffe har tyckt det var gott. Den är så simpel att jag som inte gör kaffe normalt grejar den. Den har hållit några år med.
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 770
Övr. Hund Fick denna artikel i ett mail från en kompis, tyckte att den var så himla rolig, så jag bara MÅSTE posta den här! Någon som kanske rent...
Svar
3
· Visningar
952
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Strejk
  • Dejtingtråden del 37
  • Få bort dålig lukt i kylskåp?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp