Bukefalos 28 år!

Mocka hagen.

Jaså det måste jag läsa.. Jag har aldrig mockat så där. Och dom har ju alltid gått i en större hage. Men då växer det mera gräs också sen när det kommer.
 
Jag orkade bara med två kärror och jag har ont i ryggen än. Blöt skit och lite äcklig halm.. Jag har ena toaletten kvar, i hörnet och några skithögar där runtomkring om jag tänkte ta ut i helgen om dom inte klampat ner det helt i den blivande leran.. :smirk:
 
Jag är så lat att jag anlitat ett par granntjejer! Jag vill ha mockat lilla hagen, för där ska stoet gå med fölet när det har fötts. Hagen är inte använd på över ett år, men skiten finns ju kvar till stor del. Jag betalar 50kr i timmen för skitjobbet och de verkar nöjda! Snabba och duktiga är de dessutom. Hade inte kunnat göra det så snabbt själv!
 
"Bor" i kollektivstall. Till våren har vi olika helger vi gör olika grejer. Mockarhelg i hagarna har vi också då och då, dock inte den mörkslaskblöta tiden på året.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
557
Senast: Sirap
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 545
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 484
Senast: Juli0a
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
382
Senast: Coras star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp