Modellnamn gamla Ikea möbler

BernT

Trådstartare
Har några gamla Ikea möbler som jag skulle vilja veta modellnamn på. Kan man skicka till typ Ikea museum och fråga om de vet vad det är för något? Kundtjänst lär inte veta, är minst 6-7 år gamla modeller.
 
Du kan ju själv kolla i gamla kataloger på Ikea museums webbplats och se om du känner igen modellen.
Tack för länken!
Jag var in och hittade i 1972s katalog min köksmöbel som jag ärvt av min mamma, hon köpte den som matgrupp till vardagsrummet det året.
Det "roliga" med den möbeln att den är så otroligt mycket använd och varit med om många flyttar under åren, men inte en enda av stolarna eller bordet har blivit rangligt än... 50-årig IKEA-möbel :love:
Men mamma har berättat att dom kom fullt ihopbyggda, inget platt paket då inte :up:
 
Tack för länken!
Jag var in och hittade i 1972s katalog min köksmöbel som jag ärvt av min mamma, hon köpte den som matgrupp till vardagsrummet det året.
Det "roliga" med den möbeln att den är så otroligt mycket använd och varit med om många flyttar under åren, men inte en enda av stolarna eller bordet har blivit rangligt än... 50-årig IKEA-möbel :love:
Men mamma har berättat att dom kom fullt ihopbyggda, inget platt paket då inte :up:

IKEA började med platta paket 1953 :)
 
IKEA började med platta paket 1953 :)

Precis, min familj köpte platta paket-73.
Det visste jag inte. Men den här möbeln kom hel. Mamma har berättat hur dom fick åka till tågstationen och hämta ut den på godsutlastningen, för att sen försöka stuva in det hela i en Ford Anglia :rofl:
Det hade inte gått så bra, då fick morfar komma med sin bil +släpvagn :idea: :up:
Jag har "unga" föräldrar, så dom måste ha varit strax över 20 år då - 20 år och "kan själv" ni vet :angel::D
 
Det visste jag inte. Men den här möbeln kom hel. Mamma har berättat hur dom fick åka till tågstationen och hämta ut den på godsutlastningen, för att sen försöka stuva in det hela i en Ford Anglia :rofl:
Det hade inte gått så bra, då fick morfar komma med sin bil +släpvagn :idea: :up:
Jag har "unga" föräldrar, så dom måste ha varit strax över 20 år då - 20 år och "kan själv" ni vet :angel::D
Det är det platta paketen som är själva idéen bakom Ikea, att man monterar ihop möblerna på egen hand.
 
Har några gamla Ikea möbler som jag skulle vilja veta modellnamn på. Kan man skicka till typ Ikea museum och fråga om de vet vad det är för något? Kundtjänst lär inte veta, är minst 6-7 år gamla modeller.
Man kan även googla på bilder. Kan vara väldigt effektivt för sånt som gamla ikeamöbler.
Men kundtjänst borde absolut känna till de nyare modellerna, dvs de som funnits nån gång de senaste tio åren, minst.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 181
Senast: LiviaFilippa
·
Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
1 717
Senast: Anna
·
Hemmet Min gamla skottkärra har totalhavererat. Det var - tror jag - en lite lyxigare modell av de små lätta billiga skottkärrorna. Den har...
Svar
16
· Visningar
739
Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
228
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp