Modern mat, är det så här illa

Ren som är så gott :love: den godaste jag ätit var på Blåhammarns fjällstation, innanför som var perfekt rosa och himmelskt gott!

@athena_arabians stårs (storsh) är ett fint ord ju :love:

Ja, jag har inget emot det men blev lite chockad eftersom jag aldrig blivit kallad det förut :D Det var lite allmän Pistvakt-känsla över det hela kan jag säga :angel: Vi var på Wikners i Persåsen så det var väldigt god lunch :d
 
Vad smakar ren? Jag har något minne av att jag ätit torkar renkött någon gång?
Är ren gott? Hur ska det tillagas?
Ren luktar illa och smakar illa, jag står inte ut med att känna lukten av det oavsett hur det tillagas utan går hellre ut. :yuck: Jag har ätit skiten kok, rökt, torkad och stek, inget av det är tjänligt som föda. Jag har varit på renslakt och jag är uppvuxen med det, sen jag blev tillräckligt stor vägrar jag äta det mer. :wtf:
 
Smakar olika djur så olika? Alltså om man har tre okryddade bitar kött: en från ren, en från rådjur och en från älg. Kan man då avgöra vilket som är vilket?
 
Alltså man kan avgöra om det är rådjur eller älg långt innan du smakat på köttet. Precis som med fläsk och nöt så du ser på köttet, lukten etc. Och okryddat är det helt omöjligt att blanda ihop. Starkt kryddat kan det faktiskt vara svårare särskilt om färs.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp